Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg ophævet en tvangsopløsning

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 26. Aug 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber der er nogle kloge amino bruger, som kan give et godt råd!

Har ikke fået indsendt mit regnskab til tiden, nu har erhvervsstyrelsen meddelt at min virksomhed er under tvangsopløsning.

Hvordan får jeg hurtigst muligt ophævet tvangsopløsningen, kan have regnskabet færdigt indenfor 8 dage..

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 21:28

Jeg ved ikke hvad du skal gøre men herfra er mit råd til fremtiden aldrig at misse deadlines med det offentlige. Konsekvenserne kan være enorme.

http://www.folkets.dk/node/35

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tag kontakt til E&S i morgen tidlig. Måske/måske ikke kan de fastsætte en frist, der giver dig mulighed for at få det bragt i orden. Se selskabsloven §225 (hvis det ikke er et skridt for sent nu). Under alle omstændigheder kræver det hurtig og overbevisende handling! Jeg håber det lykkedes for dig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47196
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:43

I hvilken form drives dit selskab - kan forestille mig ApS

Du må under alle omstændigheder som daglig ledelse ha fået meddelelse om dette - jeg mener du f.eks bør ha modtaget besked om det manglende regnskab og frister?

Når så det kommer så langt at selskabet skal tvangsopløses, så skal du følge en række regler også i forhold til hvad årsagen er og hvis du har revisorpligt, så skal denne revisor jo givet skal med ind over.

Adv. Jacob Tøjner har skrevet let forståeligt: http://www.ditselskab.dk/mere-info/genoptagelse 

Du vil se der er en række forudsætningen, herunder at kapitalen er tilstede m.m. Du bør omg sætte din revisor eller en advokat igang med at gennemføre proceduren for genoptagelse af selskabet

vh

Tilmeldt 26. Aug 13
Skrevet kl. 22:02

Tusinde tak for Jeres svar, vil gå straks igang imorgen. God aften

Tilmeldt 26. Aug 13
Skrevet kl. 22:04

Tusinde tak for Jeres svar, vil gå straks igang imorgen. Men Er der en reel mulighed for, at få ophævet den tvangsopløsning?? Skylder ikke i moms eller noget og kapitalen er til stede i kontanter samt værdier..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47196
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24

Ja der er en helt reel mulighed  når selskabet ikke tidl (mener sidste 5 år) har været i samme procedure - men proceduren skal følges så tag fat i en advokat eller revisor - grunde som "revisor har ikke haft tid eller svigtet" - vil normalt ikke blive godkendt men sådan som du beskriver det så er der absolut mulighed for genoptagelse - værdierne skal som jeg huske det ha en vurderingserklæring, men alt det ved revisor

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:27

Ja - hvis du faar fingeren ud og overholder de frister og betingelser som Erhversstyrelsen opstiller.

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 22:29

Vigtigtspørgsmål2013:
Tusinde tak for Jeres svar, vil gå straks igang imorgen. Men Er der en reel mulighed for, at få ophævet den tvangsopløsning?? Skylder ikke i moms eller noget og kapitalen er til stede i kontanter samt værdier..

Ja, det er der fin mulighed for. Du skal søge om såkaldt genoptagelse, hvor du ud over vedtægter, ledelse osv. skal have en helt ren revisorreklæring på at minimumskapitalen er til stede. Det er vigtigt at du får erklæringen på den dato hvor der søges om genoptagelse (dvs. følger dit regnskabsår kalenderåret, så skal du få din revisor til at revidere et resultat fx frem til august for i år - og erklære på det - det er IKKE nok at indsende regnskabet for 01.01.2012 - 31.12.2012 nu... men det skal du selvfølgelig også gøre, hvis det ikke allerede er gjort... ). Og så skal du lave et generalforsamlingsreferat hvor der besluttes at der søges om genoptagelse (vigtigt at datoen er den samme).

Du har vist 3 måneder fra det tidspunkt Erhvervsstyrelsen sender sagen til Sø- og handelsretten (dvs. fra det tidspunkt hvor dit selskabCVR har fået tillægsnavnet - under tvangsopløsning). Dog får du en indkaldelse til retten som du skal dukke op til og forklare din sag, hvis ikke du får afleveret hele dynen inden så Erhvervsstyrelsen tilbagekalder sagen. Møder du ikke op eller overskrider de 3 måneder, så bliver det så vidt jeg ved smidt til en kurator og likvideret... og så kan du blot byde på aktiverne...

Så... aktivér din revisor i en hast. Han kender nok proceduren - og det er ham der alligevel skal lave en del...

Lykke til!

Kristian

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:02

Kristian Mogensen:

Vigtigtspørgsmål2013:

Ja, det er der fin mulighed for. Du skal søge om såkaldt genoptagelse, hvor du ud over vedtægter, ledelse osv. skal have en helt ren revisorreklæring på at minimumskapitalen er til stede. Det er vigtigt at du får erklæringen på den dato hvor der søges om genoptagelse (dvs. følger dit regnskabsår kalenderåret, så skal du få din revisor til at revidere et resultat fx frem til august for i år - og erklære på det - det er IKKE nok at indsende regnskabet for 01.01.2012 - 31.12.2012 nu... men det skal du selvfølgelig også gøre, hvis det ikke allerede er gjort... ). Og så skal du lave et generalforsamlingsreferat hvor der besluttes at der søges om genoptagelse (vigtigt at datoen er den samme).

Du har vist 3 måneder fra det tidspunkt Erhvervsstyrelsen sender sagen til Sø- og handelsretten (dvs. fra det tidspunkt hvor dit selskab på CVR har fået tillægsnavnet - under tvangsopløsning). Dog får du en indkaldelse til retten som du skal dukke op til og forklare din sag, hvis ikke du får afleveret hele dynen inden så Erhvervsstyrelsen tilbagekalder sagen. Møder du ikke op eller overskrider de 3 måneder, så bliver det så vidt jeg ved smidt til en kurator og likvideret... og så kan du blot byde på aktiverne...

Så... aktivér din revisor i en hast. Han kender nok proceduren - og det er ham der alligevel skal lave en del...

Lykke til!

Kristian

Præcist KristianYes

Det skal dog også tilføjes, at revisoren også skal udarbejde en erklæring for perioden fra seneste regnskabsafslutning og frem til den dato, hvor selskabet søges genoptaget, idet kapitalen skal være intakt på genoptagelsestidspunktet og der må ikke være aktionærlån m.v..

Vejledningen for genoptagelse fremgår her

http://erhvervsstyrelsen.dk/file/311981/vejl_genop_kapselskab_under_tvang.pdf

Tonny

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)