Jeg synes det lyder som om, at der er ekstrem uklar kommunikation imellem jer.
Hvad´har I aftalt?
Du skriver, at han skulle indsætte et baggrundsbillede, samt ændre font og logo. Jamen så er det jo kun det du skal betale for, og i det hele taget undrer det mig, at du har hyret en programmør til sådan en opgave, som forholdsvist nemt kan klares i et stylesheet.
Ligeledes skriver du, at du mistænker ham for at udskifte systemet?? Det lyder helt vildt i mine ører, at du ikke straks tager fat i ham, og får afklaret dette, men istedet går rundt med en mistanke. Det er da dit ansvar, at sige stop, hvis din programmør går ud over rammerne for det aftalte. Han skriver, at han løbende har informeret dig, så du kan altså ikke blot forholde dig afventende, og efterfølgende gøre indsigelse.
Du skriver at:
Problemet lå i at 4/6 programører jeg har haft kontakt med via Amino ikke kan deres kram eller holder deres aftaler. Så jeg måtte som sådan tage den eneste programmør der lød lovende af de freelancere.
Det passer ikke med den tråd hvor du søger en programmør. Der får du masser af gode bud på firmaer som kan tage sig af opgaven. Så du var på ingen måde "tvunget" til at tage en Amino freelancer.
Afslutningsvist vil jeg sige, at når du bruger et lukket system, som er udviklet af en leverandør og denne pludselig ikke længere kan arbejde med det, så kan det være svært for en udefrakommende programmør at skulle sætte sig ind i det, og efterfølgende arbejde med det. Det afhænger helt af hvor godt det er dokumenteret fra leverandørens side. Jeg kan få den tanke, at din nye programmør har haft sværere ved at gennemskue systemet end han havde regnet med, og derfor har det taget så lang tid.
Hvordan kan det iøvrigt være, at Swift ikke længere kan opdatere din side? Det ville jo klart være det mest optimale, og jeg kan se på deres hjemmeside, at de varetager opgaver såsom opdatering og tilføjelse af indhold osv.
Og når det så er sagt, så kan jeg altså ikke helt lade være med at nævne, at hvis dit website havde været bygget op i et af de der "smarte" Joomla-programmer, så kunne du have fået hurtig og professionel hjælp rigtig mange steder, og måske endda gratis råd og vejledning her på Amino, hvor der sidder flere utroligt dygtige og hjælpsomme Joomla-folk.