Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan prisen passe for dette job?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 9
Fra  ScorDaten.dk Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

I håbet om at der findes en skarp PHP programmør (eller andre), som ser dette indlæg.

Jeg fik en regning fra den programmør som jeg har hyret til at opdatere mit site, på ikke mindre end 14062,50 kr. 

For at forstår dette, har vi en side som er fuldt funktions dygtig, hvor vi skulle have lagt et baggrunds billede på hele hjemmesiden, samt lavet tekst
font'en om, da den visse steder kom i kamp med det nye baggrunds billede. Samt der blev sat et andet logo på forsiden. 

Disse ting som beskrevet har programøren endnu ikke fået lavet helt, han har brugt 3 uger på at lægge siden over på sin egen server, få flyttet siden om og lagt billede ind som baggrund, forsiden er lagt over og par undersider som jeg har sendt ham har han kort sagt bare kopiret fra PhotoShop og ind på hans server.. 

Mit spørgsmål er om dette ikke virker dyrt? Han skriver selv at han har "optimeret" systemet så det virker med alle browser typer (denne del har jeg IKKE bedt ham om). 

Det selvfølgelig svært for jer at forstå det fulde billed af det, så jeg har lagt den version af siden der køre nu op kontra den siden som er ny forsiden..

Håber dette giver mening Skype-Speechless 

Forsiden nu: scordaten.dk

Forsiden programøren laver: http://8f152b8eb934f9755dc0ea16074b6588e08787e0.web17.temporaryurl.org/

Det jeg frygter lidt er at han er igang med at ligge hele hjemmesiden ind i et af de der "smarte" Jomula prgrammer og ikke programere i rent PHP. Dette har jeg dog kun en fornemmelse af, men måske findes der nogen eksperter som kan se mere..

Vil utrolig gerne høre jeres mening for syntes godt nok det er dyrt, da en hurtig hoved regning siger mig at det kommer til at koste mig mere at få lavet dette end hele siden gjorde. 

Ps. Jeg levere PDS filen.

Med venlig hilsen
Henrik Holmen

*UPDATERING* 
Fik dette svar fra min programmør da jeg forsøgt at spørge ind til hvordan det kan være det har taget så lang tid

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 21:17

Uden at forholde mig til prisen så jeg intet ved om det.

få aldrig en binding af alt til en person/firma

flyt hosting til et hosting firma ud lad udvikleren være udvikler og ikke drift person

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Fra København
Tilmeldt 11. May 11
Fra  ScorDaten.dk Skrevet kl. 21:21

Hej FlemmingRiis,

Tak for din besked, jeg er ikke helt 100% på at jeg forstå hvad du mener.

Du mener ikke at jeg skal lade en person/firma stå for at opdatere en side? Siden er jo som sådan ikke så stor, alt var lavet på forhånd og jeg snakkede med den tidligere programmør som (desværre) ikke kunne lave det nye for mig pga. travlhed med uddannelse. Han gav mig det råd at jeg skulle fortælle den nye programmør at han/hun bare skulle fører filerne over fra data basen og rette det tekst og sider som allerede er lavet af tidligere prgrammør og ligger online på siden netop nu.

Er ikke sikker på hvad du mener med hosting.. 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 21:24

Af ren nysgerrighed fik du ikke inden arbejdet startede en vurdering af hvad det vil koste / hvor mange timer det ville kræve af personen ?

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra København
Tilmeldt 11. May 11
Fra  ScorDaten.dk Skrevet kl. 21:30

Henrik Kristensen:

Af ren nysgerrighed fik du ikke inden arbejdet startede en vurdering af hvad det vil koste / hvor mange timer det ville kræve af personen 

Hej Henrik,

Tak for din besked. Jeg fik intet fast beløb på dette udover at det ville koste 300,- i timen +moms. Vi vendte det frem og tilbage om hvor længe det ville tage og jeg fik at vide at det kunne gøres på ca. 1 uge, men nu kan jeg så godt se at dette så ikke holder hverken helt eller halvt.

Fortalte den nye programmør at den tidligere (Swift Media) som jeg faktisk var meget glad for, havde fortalt mig at han bare skulle overfører databasen til hans server og så ville han have hele siden på hans og ville så let og enkelt kunne rykke PSD filerne over, samt ændre den smule tekst. I stedet for som det virker at have lavet alt igen, som som efter signe at skulle have "optimeret" siden til ny moderne PHP kode. (Siden som vi fik lavet er under 1 år gammel og syntes ikke der var de store problemer med fart).

Problemet lå i at 4/6 programører jeg har haft kontakt med via Amino ikke kan deres kram eller holder deres aftaler. Så jeg måtte som sådan tage den eneste programmør der lød lovende af de freelancere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:02
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kan fortælle dig han snyder dig big time. Det tager famnde ikke en uge at flytte det over på hans server. Derudover ser jeg ikke grunden til dette medmindre i har valgt ikke at give ham adgang til jeres server eller at det lå på den gamle programør's server. Derudover så er der ikke kommet noget nævneværdigt til PHP det seneste år så ingen grund til at omskrive koden til et nyere sprog. Det kan dog være at ham i havde før har lavet rigtigt mange fejl og de skal rettes. 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis han har sagt en uge og ender med 50 timer a 300 kr. = 15.000 kr., så rammer han vel meget godt.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 23:34

Det er svært at vurdere ud fra disse oplysninger.

På den ene side lyder det meget dyrt, men på den anden side kan prisen godt lyde fair. For hvis det virkelig er 30 timers arbejde, og i har aftalt 300 kr. timen, så er det jo deropppe omkring de 15000. kr. 

Når der ikke mere information om arbejdet, der er gjort, så er det svært at vurdere. Få derfor en klar redegørelse over, hvad han har brugt de 30 timer på, og vend derefter tilbage. Så vil være lettere for os at kunne vurdere, om det han siger har taget 30 timer, virkelig tager 30 timer. 

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 00:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Simon Quvang:

Jeg kan fortælle dig han snyder dig big time. Det tager famnde ikke en uge at flytte det over på hans server. Derudover ser jeg ikke grunden til dette medmindre i har valgt ikke at give ham adgang til jeres server eller at det lå på den gamle programør's server. Derudover så er der ikke kommet noget nævneværdigt til PHP det seneste år så ingen grund til at omskrive koden til et nyere sprog. Det kan dog være at ham i havde før har lavet rigtigt mange fejl og de skal rettes. 

Hold nu op med at gætte på en opgave hvis omfang du ikke kender, til et system du ikke kender. Der er så mange ubekendte faktorer i udvikling at du umuligt med den information i tråden kan vurdere særlig meget.

Jeg har personligt måtte redde et par PHP-projekter efter et par 16-årige der skulle lege forretning, og efterfølgende har siddet og copy-pastet kodestumper sammen til den store guldmedalje, og leveret det. Det er efterhånden blevet så slemt at jeg nu bliver nødt til at kigge på opgaverne, og de tidligere personers kode inden jeg påtager mig en opgave, det er et minefelt, og jeg gider ikke hacke mig udenom en omgang spaghetti-kode, og kunderne gider ikke betale for at få det fikset ordentligt.

Det kan godt være der ikke er kommet noget nævneværdigt til PHP, men du kan se her på Amino hvor meget kode der sprang i luften hos Meebox da de opdaterede deres kunder til PHP 5.4. 

Til trådstarter:

Jeg synes du skal tvinge del-leveringer igennem, det gør det meget klarere for dig hvad der bliver lavet, og hvornår det bliver lavet. Det burde ikke være for meget at forlange at han sender en liste af rettelser efter hver afsluttet arbejds session. 

Uden at kunne se en liste over rettelser, eller opgavens omfang kan jeg ikke kommentere på om 30 timer er for meget eller for lidt.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 07:09

Jeg synes det lyder som om, at der er ekstrem uklar kommunikation imellem jer.

Hvad´har I aftalt?

Du skriver, at han skulle indsætte et baggrundsbillede, samt ændre font og logo. Jamen så er det jo kun det du skal betale for, og i det hele taget undrer det mig, at du har hyret en programmør til sådan en opgave, som forholdsvist nemt kan klares i et stylesheet.

Ligeledes skriver du, at du mistænker ham for at udskifte systemet?? Det lyder helt vildt i mine ører, at du ikke straks tager fat i ham, og får afklaret dette, men istedet går rundt med en mistanke. Det er da dit ansvar, at sige stop, hvis din programmør går ud over rammerne for det aftalte. Han skriver, at han løbende har informeret dig, så du kan altså ikke blot forholde dig afventende, og efterfølgende gøre indsigelse.

Du skriver at:

HenrikSD:
Problemet lå i at 4/6 programører jeg har haft kontakt med via Amino ikke kan deres kram eller holder deres aftaler. Så jeg måtte som sådan tage den eneste programmør der lød lovende af de freelancere.

Det passer ikke med den tråd hvor du søger en programmør. Der får du masser af gode bud på firmaer som kan tage sig af opgaven. Så du var på ingen måde "tvunget" til at tage en Amino freelancer.

Afslutningsvist vil jeg sige, at når du bruger et lukket system, som er udviklet af en leverandør og denne pludselig ikke længere kan arbejde med det, så kan det være svært for en udefrakommende programmør at skulle sætte sig ind i det, og efterfølgende arbejde med det. Det afhænger helt af hvor godt det er dokumenteret fra leverandørens side. Jeg kan få den tanke, at din nye programmør har haft sværere ved at gennemskue systemet end han havde regnet med, og derfor har det taget så lang tid.

Hvordan kan det iøvrigt være, at Swift  ikke længere kan opdatere din side? Det ville jo klart være det mest optimale, og jeg kan se på deres hjemmeside, at de varetager opgaver såsom opdatering og tilføjelse af indhold osv.

Og når det så er sagt, så kan jeg altså ikke helt lade være med at nævne, at hvis dit website havde været bygget op i et af de der "smarte" Joomla-programmer, så kunne du have fået hurtig og professionel hjælp rigtig mange steder, og måske endda gratis råd og vejledning her på Amino, hvor  der sidder flere utroligt dygtige og hjælpsomme Joomla-folk.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)