Hej Jannie
Du vil med stor sandsynlighed få en lang række farvede svar herinde, da folk eksempelvis arbejder med det selv (og vil hævde de er bedst).
Når det er sagt, kan SEO laves i alle afskygninger. Der er utallige leverandører på markedet, og i alle prisklasser fra et par tusind og til 40-50.000 kr. Der er mange ting der spiller ind i forhold til prisen. For det første er der ekstremt mange som ikke er specielt gode til SEO, selvom de selv proklamerer det. Pris og kvalitet hænger ofte sammen, og det kan godt betale sig at smide lidt ekstra hvis det kan gøre forskellen på om du ligger i top 5, eller i top 15 (under 10% bladrer videre på side 2 ved en søgning på Google). Udover disse ting er der også forskel på om det er her i Danmark du vil lave SEO, hvilke ord der skal optimeres på, samt hvor mange ord det drejer sig om. Hvis det skal være internationalt orienteret og du vil findes på udenlandske ord, er der kun få leverandører i Danmark som kan levere varen.
Jeg ved ikke hvor meget råd der var over det, men i hvert fald lidt tip og overvejelser du kan gøre dig. Jeg arbejder i en virksomhed som leverer SEO, men har forsøgt at være så objektiv som mulig :)
Hvis du søger yderligere info eller noget mere konkret, er du velkommen til at kontakte mig.
God vind!
- Mikael