Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

h1 tag og farver/centering

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 346
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan du give mig et godt råd til hvordan jeg skal få følgende html tag ind i et <h1>?

<h1>VEND TILBAGE TIL ET LIV UDEN ANGST</h1>

<p style="text-align: center;">[size px="32"]<strong><span style="color: #7e900a;">VEND TILBAGE TIL ET LIV UDEN ANGST</span></strong>[/size]</p>

Kan ses på www.Angstekspert.dk  (forsiden)

/Kim 

Fra Suldrup
Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 171
Fra  BOXIT Skrevet kl. 07:49

Indsæt dette i din css fil

#content h1{

font-size32px;
    text-aligncenter;
}
Det rammer så alle h1 i indholdsområdet. Hvis du kun vil ramme den ene h1, kan du give den en class eks <h1 class="forsideh1">...</h1> og så indsætte dette i css filen i stedet
h1.forsideh1{
    font-size32px;
    text-aligncenter;
}
Fra Suldrup
Tilmeldt 7. Aug 13
Fra  BOXIT Skrevet kl. 07:50

Martin Kjærgaard Jensen:

Glemte farven Embarrassed

#content h1{
    font-size32px;
    text-align
center;
    color: #7e900a;

}

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 08:12

Super. Tak

Er der en løsning til hvordan jeg kan skrive det direkte i min wordpress side, da alle mulige rettelser i div ender med rod ved opdatering?

Fra Suldrup
Tilmeldt 7. Aug 13
Fra  BOXIT Skrevet kl. 08:41

Så godt kender jeg ikke wordpress, men kan ikke forestille mig at man ikke kan.

Er det css filen der bliver overskrevet ved opdatering, kan alternativet være (ikke den optimale løsning) <h1 style="font-size32px;text-aligncenter;color: #7e900a;">...</h1>

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 09:09

Cool :) .. lige hvad jeg har brug for :)

Nu jeg har dig... prøver at lave den bold også , men det vil den ikke. Skriver:

<h1 style="font-size: 32px; text-align: font-weight: bold; center;color: #7e900a;">VEND TILBAGE TIL ET LIV UDEN ANGST</h1> 

www.angstekspert.dk

Der virker "bold" ikke. Har du også et forslag til det? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:25

Kim:
<h1 style="font-size: 32px; text-align: font-weight: bold; center;color: #7e900a;">VEND TILBAGE TIL ET LIV UDEN ANGST</h1> 

<h1 style="font-size: 32px; text-align: center; font-weight: bold; color: #7e900a;">VEND TILBAGE TIL ET LIV UDEN ANGST</h1>

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 15:16

Karsten: Perfekt :) Tak

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 15:30

Kim:
Super. Tak

Er der en løsning til hvordan jeg kan skrive det direkte i min wordpress side, da alle mulige rettelser i div ender med rod ved opdatering?

Det er nu egentlig lige omvendt.. I moderne webdesign er man gået væk fra at angive farver, font type, størrelse m.m. i selve HTML filen og i stedet angive dem i en CSS fil.

Det er der flere fordele ved. Dels får du en renere og mere overskuelig kode, hvor du har en klar adskillelse mellem Semantik (HTML), og Styling (CSS). Prøv derudover at forestil dig at du har 17 undersider hver med en H1 der skal være ens.. HVis du på et tidspunkt skal rette farven på disse H1'ere skal du så ind og rette det 17 steder frem for blot et sted.

Sidst men ikke mindst mener jeg også at have hørt at inline-styling, samt "styling" i HTML kan have en engativ impact på SEO

På samme måde vil man typisk heller ikke længere lave onClick() events direkte i sin HTML, men i stedet sætte en eventhandler op i sin Javascript fil, så man igen her får adskillelse mellem Semantik og Funktion.

Du kan læse mere her :)

http://robertnyman.com/2008/11/20/why-inline-css-and-javascript-code-is-such-a-bad-thing/ 

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 15:35

Rasmus. Det kigger jeg nærmere på. Det er kommet på to-do-listen, da Karsten forslag virker godt.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)