Super. Tak
Er der en løsning til hvordan jeg kan skrive det direkte i min wordpress side, da alle mulige rettelser i div ender med rod ved opdatering?
Det er nu egentlig lige omvendt.. I moderne webdesign er man gået væk fra at angive farver, font type, størrelse m.m. i selve HTML filen og i stedet angive dem i en CSS fil.
Det er der flere fordele ved. Dels får du en renere og mere overskuelig kode, hvor du har en klar adskillelse mellem Semantik (HTML), og Styling (CSS). Prøv derudover at forestil dig at du har 17 undersider hver med en H1 der skal være ens.. HVis du på et tidspunkt skal rette farven på disse H1'ere skal du så ind og rette det 17 steder frem for blot et sted.
Sidst men ikke mindst mener jeg også at have hørt at inline-styling, samt "styling" i HTML kan have en engativ impact på SEO
På samme måde vil man typisk heller ikke længere lave onClick() events direkte i sin HTML, men i stedet sætte en eventhandler op i sin Javascript fil, så man igen her får adskillelse mellem Semantik og Funktion.
Du kan læse mere her :)
http://robertnyman.com/2008/11/20/why-inline-css-and-javascript-code-is-such-a-bad-thing/