Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandsk affiliate

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 03:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg søger erfaringer fra udenlandske affiliateprogrammer så som amazon, ebay og andre. Har I prøvet det og er det noget værd? Hvordan foregår betaling? Er der problemstillinger/udfordringer i forhold til SKAT?

Med venlig hilsen

Eugene

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 03:11

Undskyld slåfejlen i overskriften, det er sent.-)

Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 158
Fra  SN-Design Skrevet kl. 07:12
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har endnu ikke prøvet med udenlandske affiliate.

men følger spændt denne tråd.

Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.

www.snwebdesign.dk

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 10:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Næsten al min affiliate-aktivitet er i udlandet, nærmere betegnet Storbritannien og USA, da de sproglige barrierer ellers er for store for mig.

Grunden til jeg laver affiliate i de lande og ikke i Danmark er allermest på grund af at markederne er så meget større: der er selvfølgelig også større konkurrence, men omsætning og overskud får typisk også et pænt hak opad.

Jeg bliver betalt med direkte bankoverførsler, hvor min bank (Nordea) tager et gebyr på 40 kr., hvilket er ret godt i forhold til udenlandske checks hvor deres gebyrer for et års tid siden blev lavet om og nu er rigtig dyre (dog gælder de meget høje gebyrer vist mest amerikanske checks).

Der er ikke nogen problemer i forhold til SKAT: som du kan se ud fra skema og beskrivelse her vil momsen langt hen ad vejen havne i rubrik B eller C: http://startvaekst.dk/momsadwords

Dog må jeg slutteligt indrømme at jeg arbejder næsten kun med leadgenerering og ikke så meget med mere klassiske affiliate-programmer som Amazons, så på den front kan jeg ikke give så meget vejledning - andet end at jeg personligt kan tjene mange flere penge på PPC + leadgenerering end SEO + standard affiliate-programmer.

Spørg endelig løs hvis der er mere du vil vide.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 14:27

Hej Mas

Tak for dit flotte svar.

Du skal bestemt ikke løfte sløret for hvordan du arbejder, det tror jeg ingen af os gør på disse forummer.

Men det tager jo nogen tid før en affiliate side er oppe og køre, men synes bare umiddelbart der virker til at være bedre muligheder på den engelske og amerikanske scene i forhold til den danske.

Naturligvis er konkurrencen større, men nichen kan måske derfor også være lettere at finde vej med. Herhjemme synes jeg at tradetracker er det bedste, men deres udvalg er småt.

Bruger du udelukkende Google adsense samt adwords, som der henvises til i artiklen fra startvækst? Men hvordan med checks fra amerikanske firmaer, som jo ikke er EU lande?

Med venlig hilsen

Eugene

Tilmeldt 14. Jun 07
Skrevet kl. 16:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg bruger ikke AdSense, men laver i stedet mindre sider der primært indeholder en formular. Sidernes eneste formål er at få folk til at udfylde formularen, da man jo bliver betalt pr. genereret kundeemne indenfor leadgenerering.

Jeg køber al trafik til siderne gennem AdWords, men også BingAds (Yahoo/Bing) som faktisk bliver brugt i UK og USA.

De her sider tager ingen tid at få op at køre: det dejlige ved at betale for trafik er at du ikke skal lave lave uendeligt mange krumspring for at please Google-guderne.

Checks fra USA anføres under Rubrik C (lande udenfor EU).

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 16:56

Oplever du udfordringer med registrering til dine affiliatenetværk i udlandet? Jeg tænker mere om der er krav til om du skal have registreret et udenlandsk firma, hvilke info kræver de osv?

Tilmeldt 14. Jun 07
Skrevet kl. 18:13

Nej overhovedet ikke, f.eks. er Danmark aldrig på listen over lande der ikke accepteres affiliates fra og det 'vildeste' jeg har været ude for har været at skulle udskrive en form for kontrakt (selv om det stadig kun var et affiliate-forhold vi stod i) og så underskrive, indskanne og maile den tilbage.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 01:26

Hej igen.

Tak for dine flotte svar, jeg er meget glad for at du ville hjælpe.

Har sendt dig en PB.

Med venlig hilsen

Eugene

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 18:53

Eugene:

Oplever du udfordringer med registrering til dine affiliatenetværk i udlandet? Jeg tænker mere om der er krav til om du skal have registreret et udenlandsk firma, hvilke info kræver de osv?

De fleste affiliate netværk i udlandet er mere strikse med hvem de lukker ind. Ofte skal man skrive en uddybende ansøgning og svare på nogle spørgsmål. Herefter er det oftest - men ikke altid - et krav at man tager telefonen når de ringer og spørger ind til hvem man er og hvad man laver osv. Det er for at undgå alt for mange amatører. På Commission Junction, Amazon og den slags skal du som regel bare have en ok side at vise frem eller fortælle lidt om dine metoder. Du skal også udfylde en amerikanske skatteformular der er formuleret i frygtelig juridisk sprog og så kan du risikere at skulle faxe nogle oplysninger om bopæl og evt. bank.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)