Næsten al min affiliate-aktivitet er i udlandet, nærmere betegnet Storbritannien og USA, da de sproglige barrierer ellers er for store for mig.
Grunden til jeg laver affiliate i de lande og ikke i Danmark er allermest på grund af at markederne er så meget større: der er selvfølgelig også større konkurrence, men omsætning og overskud får typisk også et pænt hak opad.
Jeg bliver betalt med direkte bankoverførsler, hvor min bank (Nordea) tager et gebyr på 40 kr., hvilket er ret godt i forhold til udenlandske checks hvor deres gebyrer for et års tid siden blev lavet om og nu er rigtig dyre (dog gælder de meget høje gebyrer vist mest amerikanske checks).
Der er ikke nogen problemer i forhold til SKAT: som du kan se ud fra skema og beskrivelse her vil momsen langt hen ad vejen havne i rubrik B eller C: http://startvaekst.dk/momsadwords
Dog må jeg slutteligt indrømme at jeg arbejder næsten kun med leadgenerering og ikke så meget med mere klassiske affiliate-programmer som Amazons, så på den front kan jeg ikke give så meget vejledning - andet end at jeg personligt kan tjene mange flere penge på PPC + leadgenerering end SEO + standard affiliate-programmer.
Spørg endelig løs hvis der er mere du vil vide.