Min partner og jeg er klar til at gå ud med vores koncept der skal sælges til udvalgte webshops. Vi tilbyder webshops fordele, såsom bred eksponering, højere kendskabsgrad, konkurrencefordele og vigtigst af alt et øget salg i deres webshop.
Alt sammen lyder godt, men hvordan kontakter vi den enkelte webshop og kommer i en dialog med dem?
Vi ved at mange webshops er tilstede på Amino og håber derfor I vil give et godt råd eller tip til hvordan I helst ville kontaktes og hvad der virker bedst?
Vi har selv tænkt på flere muligheder – nogle bedre end andre:
Skabe den første kontakt via netværksgrupper på Facebook?
Jeg tror den bedste - men måske også mest tidskrævende - er at kontakte de shops i vil i kontakt med via telefon. Det er meget muligt det er support du får fat i først, men så får du blot det rigtige nummer af denne.
Derefter tilbyder du selvfølgelig at sende det materiale i har via mail, og til sidst en opfølgning efter 3 -5 dage.
Det udelukker selvfølgelig ikke andre markedsføringsmetoder - men du får her fat i præcis dem du vil, og du får dem i tale.
En anden rigtig god ide er at give ydelsen væk gratis ( til mig ) , og når jeg så har konstateret den succesfulde virkning, spreder vi den sammen med lynets hast via netværk og sociale medier :)
Tusind mange tak for dit svar. Det vil vi helt klart tag til efterretning og prøve af. Kan jeg få dig til at sende en mail til jonas@miviio.dk, så kan vi evt. snakke nærmere omkring den sidste del?
Det lyder da umiddelbart som en plan. Jeg glæder mig til din mail Jesper, så kan vi lige snakke nærmere omkring konceptet og du kunne måske give lidt feedback på det ligeså? :-)
Det kan jeg desværre ikke lige i øjeblikket, da vi endnu ikke er gået ud med konceptet. Men du må meget gerne komme med et bud på en generel kontakt metode, hvis du har nogle input? :-)
Jeg bliver kontaktet både via tlf. og på mail. Det er lidt forskelligt hvordan firmaerne griber det an. Men som udgangspunk synes jeg at dem der tilbyder serviceydelser ringer mig op, hvor leverandører sender mail med produkt billeder osv.
Hvis I mener at I kan beskrive hvad I har at tilbyde på en mail, så kan I jo godt sende sådan en afsted, men ofte er det nemmere at forklare på tlf.
Jeg tror jeg ville ringe firmaerne op og hvis de ikke har tid til at snakke så spørge om I må sende dem en mail :)
Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk