Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sælges et nyt koncept til en webshop?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 366
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina

Tusind mange tak for dit svar. Det lægger meget tæt op af vores umiddelbare tanke om at ringe op eller kontakte webshops via Linkedin, for derefter at få en email og sende dem mere information på konceptet. 

For som Jesper understreger er det ikke lovligt direkte at sende en mail.

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 23:03

Jesper Laugesen:
Husk du ikke må sende uopfordret mail

Jeg har fra 2 forskellige firmaer fået mails om nye produkter på markedet. Dette er firmaer jeg ikke har været i kontakt med før. Må de ikke det? Er dog glad for de har gjort det for jeg overvejer at tage deres produkter ind i mit sortiment.

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 23:24

Hej Christina

Det er desværre ikke lovligt, hvis du sender mailen med henblik på et salg
Du kan evt. læse endnu mere omkring emnet her 

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 00:18

Jeg bliver ringet op af tonsvis af sælgere, og det p***** mig helt vildt af, da min virksomhed er reklamebeskyttet - så husk at tjekke dette på cvr.dk før I kontakter nogen upopfordret både via linkedin eller telefonnumre "I lige har fundet på Krak" - ellers kan I få en temmelig stor bøde, hvis virksomheden følger op og melder jer.

Jeg har intet tilovers for diverse sælgere, der ringer mig op, mens jeg står i Kvickly, arbejder for en kunde, eller passer mit dagsjob. Hvis en sælger fanger mig "off guard" beder jeg dem sende mig materiale på mail - og dette er til dato ikke sket, hvilket for mig er nok til at sige, at deres produkt ikke er godt nok til at jeg nogensinde skal beskæftige mig med det.

Så uanset hvad du gør, så undersøg om virksomheden ønsker uopfordrede henvendelser - og følg op, hvis nogen ønsker uddybende materiale, de kan læse igennem i ro og mag. Alt andet er efter mening spild af din (og dine potentielle kunders) tid.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 07:10

Tak for det gode svar Presta. Det vil vi helt klart tjekke op på inden vi kontakter webshops.

Jeg kan høre at sælgere ikke tidligere har haft det store held ved at ringe til dig. Må jeg spørge på hvilken måde du så bliver mest påvirket og gerne vil høre nærmere omkring et produkt fra en sælger?

- Måske hvad du helst så en sælgende virksomhed gjorde og ikke mindst hvad der ville virke bedst på dig? Da jeg tidligere har haft erfaring med at disse to ting ikke nødvendigvis går hånd i hånd :-)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 07:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Presta:
Jeg bliver ringet op af tonsvis af sælgere, og det p***** mig helt vildt af, da min virksomhed er reklamebeskyttet - så husk at tjekke dette på cvr.dk før I kontakter nogen upopfordret både via linkedin eller telefonnumre "I lige har fundet på Krak" - ellers kan I få en temmelig stor bøde, hvis virksomheden følger op og melder jer.

Det der er ulovligt, er hvis du ringer op efter automatiseret udtræk via eks. CVR. Hvis du f.eks blot sidder og googler webshops, og ringer til dem du støder på, er der intet ulovligt i det, og heller ingen bøder til følge.

Når det så er sagt, så er det da god stil at checke det først - men som sagt ikke strengt nødvendigt.

Ligeledes siger det sig selv, at du skal have dit materiale i orden, og klar til at sende på mail. Tel. opkaldet er kun for at få tilladelse til at sende materiale på mail - ikke sælge direkte.

Mange har det helt sikkert som "Presta" , og vil gerne have lov til i ro og mag at kunne læse et tilbud, frem for at blive forstyrret af en sælger der bare snakker og snakker, ligesom det selvfølgelig også er fornuftigt at have haft tid til at studere tilbudet, frem for at sige ja til noget i telefonen.

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 09:16

Vi er her over weekenden blevet helt klar med vores salgsmateriale og begynder så småt at sende til diverse interesserede webshops.

Vi har umiddelbart tænkt os at benytte en blanding af ovenfor nævnte metoder til at kontakte webshops.

Vi vil gerne takke mange gange for alle input og I er velkommen til at kontakte os her eller på mail jonas@miviio.dk, hvis I er interesseret i at høre nærmere eller har yderligere input. 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)