Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fagforenings tvang! - ikke hos Carlsberg - Fedt at Carlsberg er så kontante overfor de strejkende!

Side 4 ud af 6 (59 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Majbritt Jacobsen:
Nej, det tror jeg faktisk ikke. Jeg tror de ønsker, at han vælger at bidrage til det, de mener, han får glæde af.

Haha, ja sådan kan man jo også formulere det hvis man er kreativ tekstforfatter :)

Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 08:27

Eksklusive modesmykker online - www.in-smykker.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:33

Peter42:

Nu må jeg indrømme at jeg ikke har læst hele tråden, men så lige denne nyhed - så Carlsberg fik ret! ;)

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/08/23/072026.htm

Nogen glæder sig, mens andre græder; sådan er det jo. Et mønstereksempel på at modellen virker til begge parters overordnede tilfredshed. i dette tilfælde er de 130 ved ikke ligefrem glade, men de accepterer, at de ikke har flere lovlige midler at kæmpe med og går i arbejde.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 08:40

Tror ikke engang de 130 var i tvivl om, at Carlsberg ville få ret - men dejligt, at konflikten er løst. 

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 09:03

iVinkel:
Den første var jeg (og ca. 30%) modstander af, da det udelukkende handlede om løn, men vi gik naturligvis hjem sammen med de andre

Amen, sig da fra, og grow some balls

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 09:28
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 6 person

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

iVinkel:
Den første var jeg (og ca. 30%) modstander af, da det udelukkende handlede om løn, men vi gik naturligvis hjem sammen med de andre

Du har intet fattet, vel? Begrebet "solidaritet" siger dig ikke noget, vel? Egoisme, derimod, lader til at være et fremherskende træk hos dig: Den totale, liberale, uindskrænkede, personlige frihed for Simon. Vi står holdningsmæssigt for langt fra hinanden til at kunne føre en seriøs diskussion på argumenter.

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 09:32
iVinkel:

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

iVinkel:

Du har intet fattet, vel? Begrebet "solidaritet" siger dig ikke noget, vel? Egoisme, derimod, lader til at være et fremherskende træk hos dig: Den totale, liberale, uindskrænkede, personlige frihed for Simon. Vi står holdningsmæssigt for langt fra hinanden til at kunne føre en seriøs diskussion på argumenter.

Fuld respekt til de, der går på barrikaderne og kæmper for det, de mener de ha ret til. Nul respekt til dem, der bare gør som de andre og ikke tør tage ansvar for egne meninger.
Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 09:46

Charly Olsen:
Fuld respekt til de, der går på barrikaderne og kæmper for det, de mener de ha ret til. Nul respekt til dem, der bare gør som de andre og ikke tør tage ansvar for egne meninger.
Man behøver ikke at være rød for at vide hvad begrebet solidaritet handler om. Det står i ethvert leksikon.

Denne gang hørte jeg til de 30%; næste gang ville jeg måske tilhøre de 70%. Solidaritet er at stå sammen, da 100% giver en styrkeposition på den lange bane.

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 09:55

iVinkel:

Tak for din personkarakteristik af mig. Jeg har nu valgt at opfatte din udlægning af, hvordan jeg er, og hvilke holdninger jeg har, som værende den gældende.

Fra nu af er jeg egoistisk, liberal og usolidarisk.

Det er i sandhed en mand uden gode gode argumenter, som begynder at argumentere ud fra sin "modstanders" personlighed, uden dertil at have tilstrækkeligt viden om dennes personlighed.

Jeg synes da det er respektløst over for en arbejdsgiver at du nedlægger arbejdet, uden nogen gyldig grund. At du så ovenikøbet gør det, uden selv at være enig i arbejdsnedlæggelsen, synes jeg er vattet.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:04

Majbritt Jacobsen:

BusinessMaroc:
Husk nu at det IKKE er 3F der ejer virksomhederne og at overenskomster er noget det tvinges ned over virksomhederne, det er ikke frivilligt når man når en vis størrelse.

Vrøvl - de fleste virksomheder ser selv en fordel i at have en overenskomst - og netop bryggeribranchen har langt tilbage haft  et fremragende samarbejde med fagforeninger om at lave  overenskomster som gav ro, orden og fair arbejdsforhold til medarbejderne. For nogle år tilbage havde denne konflikt jo også været helt almindelig, men så blev reglerne ændret - og der har bryggeriarbejderne åbenbart ikke "valgt at følge med" - og det dur selvfølgelig ikke.

Jeg synes alt for ofte, at 3F går over stregen - også langt over stregen - men det synes jeg ikke de har gjort i denne sag. Carlsberg ved udemærket godt, at deres medarbejdere er MEGET tro overfor deres fagforening - nøjagtigt som det er tilfældet blandt mange indenfor byggebranchen - og derfor ved Carlsberg også, at en fyring af 130 mand vil få alvorlige konsekvenser - ikke bare for de 130, men bestemt også for virksomheden. Så selvfølgelig rasler Carlsberg lige nu med sablerne, men at sende 130 fyresedler ud, vil være decideret ubegavet - for så bliver der sgu lang mellem fustagerne i den kommende tid - og nej - det er næppe en økonomisk fordel for Carlsberg at lukke hele deres danske afdeling ned.

Jeg tror sagen ender med, at de 130 må give sig, men jeg håber da bestemt ikke, at nogen bliver fyret. Og jeg kan da i princippet godt forstå, at folk på Carlsberg ser en ikke organiseret, som en, der kører på frihjul, bryggeriarbejdernes historie taget i betragtning - men sådan kan og må man ikke se på tingene længere, og det kommer de nok også til at sande. Når noget har været rigtigt meget længe, så kan det godt være svært for nogen at forstå, at det pludselig ikke er rigtigt mere - og den slags situationer kræver diplomati og og mere diplomati. Det håber og tror jeg, Carlsberg er i fuld gang med at udøve.

At ønske mennesker, man slet ikke kender, fyret, blot fordi man ikke deler deres holdninger, finder jeg til gengæld direkte usmageligt.

Husk nu at det IKKE er 3F der ejer virksomhederne og at overenskomster er noget det tvinges ned over virksomhederne, det er ikke frivilligt når man når en vis størrelse.

Der er INTET forvrøvlet i det jeg skriver. Jeg er ikke med på hvor din salgstale for et forbryderlignende syndikat skal hen, men det preller af på mig. 3F respekterer ikke EU- eller dansk lovgivning i deres handlinger, det er det eneste jeg forholder mig til. Og jeg har ingen steder skrevet at jeg ønsker de 130 mennesker fyret, men accepterer at virksomheder der ikke længere gider at finde sig i erhvervsklimaet i Dk, udflytter til mere imødekomne områder.

Køb ren argan olie her

Side 4 ud af 6 (59 indlæg)