|
Ja, Carlsberg får nok ikke svært ved at finde 130 nye medarbejdere, med den arbejdsløshed vi har i øjeblikket. Til gengæld får de tidligere Carlsberg-ansatte nok noget sværere ved at finde sig et nyt job.
Ja, Carlsberg får nok ikke svært ved at finde 130 nye medarbejdere, med den arbejdsløshed vi har i øjeblikket. Til gengæld får de tidligere Carlsberg-ansatte nok noget sværere ved at finde sig et nyt job. |
Hvorfor opsiger Arbejdsgiverforeningen ikke hovedaftalen fra 1899, fyrer alle overenskomstansatte danskere og importerer et tilsvarende antal bangladesere? Gode ideer til hvad vi så skal leve af efterlyses hermed. |
Ærligt talt, så ville det glæde mig, hvis de blev fyret! Hvorfor så det? Jo, for jeg ved fandme ikke noget værre end gruppepres og mobberi og dette her er lige præcis det værste af sin slags. Det værste fordi det faktisk er voksne mennesker, der udøver det og som skal danne skoleeksempel for børn og unge. Det er sgu ikke i orden at pege af andre og gøre dem til skurke, bare fordi de har en anden opfattelse af ting. Tænk hvis denne elektriker faktisk er meget mere værd end den løn han er begrænset til grundet den skide overenskomst med 3F. Bliver de 130 medarbejdere fyret, så lover jeg at drikke en Carlsberg for hver af dem indenfor den nærmeste måned. Det må være en form for "thumbs up" til Carlsberg for at gøre det rette. Skål! |
Hvor er det godt :-)! Fuld støtte til Carlsberg herfra - Lad os endelig holde fast i ansættelse sker på baggrund af faglige kompetencer. |
Fakta er, at de ansatte har lavet en overenskomststridig arbejdsnedlæggelse. Fakta er, at Carlsberg har overholdt indgåede aftaler med 3F. Fakta. Du burde i stedet spørge på samme retoriske vis hvorfor 3Fs medlemmer ikke igangsætter en grundlovsændring, således at man kan tvinge folk til at være medlem af foreninger.
Har intet med sagen at gøre. |
Folkeafstemning om Patentdomstolen
Nu fastsætter en overenskomst altså kun en minimumsløn og kan aldrig blive en begrænsning for en medarbejder på den måde, som du beskriver. |
hallo
3f burde snart vågne op, vi har demokrati i Danmark, dette gælder bare ikke fagforeninger, hvor mange firmaer skal 3f have lov til at lukke, håber sku egentlig at de vælger at flytte produktionen ud af Danmark, vi er sku blevet alt for grådig, hvorfor fanden må man ikke bestemme hvilken fagforening man vil stå i. lev længe for demokrati ned med 3f og diktatorer
|
Så vidt jeg har forstået, så HAR denne medarbejder meldt sig ind i en fagforening (det modsatte står i artiklen). Blot ikke 3F og det er det, som generer de øvrige medarbejdere. Det gør dog ikke sagen det mindste bedre. |
Det har du ret i - men det er så vidt jeg har forstået det ikke 3F, men derimod medarbejderne selv, der har valgt at strejke. 3F har næppe opfordret dem til at iværksætte en overenskomststridig strejke. |