Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det dumt og farligt at plukke billeder fra Google?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 246
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Mig og en ven er igang med et projekt omkring opstart af en hjemmeside vedrørende odds og betting. Til artiklerne skal der dog bruges billeder! Ellers bliver det alt for kedeligt! Her har vi jo så nok et kæmpe problem, da vi ikke har mulighed for at tage alle disse billeder selv. Kan vi derfor så godt tage dem fra Google eller hvad? Eller er det for farligt?

Mvh Mathias :-)

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 19:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For farligt? Det er ulovligt, da der er copyright på dem! Så I kan bruge en masse forskellige sider, hvor I billigt kan købe billeder..

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 19:20

Det er ganske enkelt ikke lovligt - Hvad med at prøve spørge nogle blogs, sider der tager billeder omkring billeder / evt pris for at måtte bruge deres.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:28

Mathias Kock:
Kan vi derfor så godt tage dem fra Google eller hvad? Eller er det for farligt?

Definer´farligt.

I kan komme til at betale for brugen, endda en hel del. Er det din definition af "farligt"?

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 19:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 19:40

Mathias Kock:
Mig og en ven er igang med et projekt omkring opstart af en hjemmeside vedrørende odds og betting. Til artiklerne skal der dog bruges billeder! Ellers bliver det alt for kedeligt! Her har vi jo så nok et kæmpe problem, da vi ikke har mulighed for at tage alle disse billeder selv. Kan vi derfor så godt tage dem fra Google eller hvad? Eller er det for farligt?

Som flere allerede har svaret her i tråden kan i hurtigt komme i vanskeligheder, hvis i snupper billeder rundt omkring på nettet efter forgodtbefindende. Find i stedet et godt stock site, hvor i kan købe billeder til fornuftige priser eller benyt et af de mange sites, hvorfra der (lovligt) kan hentes gratis billeder. Jeg har lavet en oversigt over mange af disse sites her: http://abouteverything.dk/gratis-billeder/

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 246
Skrevet kl. 22:41

Tak for de mange svar.

Men hvad hvis jeg for eksempel skal skrive en artikel om et fodboldhold eller en eller anden turnering? Må jeg så godt hente deres logo ned eller turneringens logo og benytte det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:44

Mathias Kock:
Må jeg så godt hente deres logo ned eller turneringens logo og benytte det?
desværre ikke uden deres tilladelse - og visse af dem kan være ganske dyre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 01:36

Mange gange har firmaer og klubber en presse del på deres hjemmeside med billeder man gerne må bruge, men spørg dem lige for en sikkerheds skyld først.

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 02:52

Køber selv tit hos 123RF ganske billigt og der er nogle rigtig gode billeder i mellem, når man bare kigger lidt efter dem :-)

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)