Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håndtering af returpakker ved forkert adresse, ikke afhentet på posthus osv.?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en web shop, som har kørt i et par måneder og er stadig ved at rette til her og der.

Hvordan håndterer i tilfælde, hvor i får pakker retur, hvor kunden enten har skrevet adressen forkert eller ikke har afhentet pakken til tiden? (eller andre tilfælde, hvor kunden er skyld i at pakken ikke kommer frem)

Jeg benytter et pick and pack lager og har derfor omkostninger ved disse pakker. Returmodtagelse, samt at sende igen. Der er også tidforbrug til at kontakte kunden.

Opkræver et gebyr+porto for at sende pakken igen?

Giver i mulighed for at annullere købet og opkræver et gebyr for det.

Kunne godt tænke mig at få lidt input til dette.

Har på det seneste fået flere pakker retur på grund af disse to ting.

Jeg har også fået pakke retur, hvor postdanmark har lavet en fejl. Men her kan man jo ikke opkræve kunden noget for de ekstra omkostninger og postdanmark vil vel kun betale porto tilbage. Så her står man med en lidt sur ekstraomkostning.

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det fornuftigste vil være at indregne disse omkostningern i din avance.

En kunde kan godt fortryde en handel ved ikke at afhente på posthuset. Omkostninger du skal afholde i forbindelse med dette er kunden uvedkommende.

Har kunden udfyldt forkert adresse kan du godt kræve gebyr samt porto for at sende pakken igen. Når du kontakter en kunde, og fortæller dem om gebyret og portoen vil de fleste kunder sikkert annullere handlen. Du kunne så vælge at sende kavalleriet efter kunden for at få dækket portoomkostningen for den oprindelige fremsendelse, men det vil i mine øjne være spild af tid. Har kunden udfyldt en forkert adresse, mener jeg ikke at kunden juridisk kan undslå at betale for forsendelsen ved annullering af handlen, men jeg synes det vil være bedst for begge parter at acceptere det.

 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Håndterer dem som en almindelig returnering..

Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man fortryde en handel uden at give besked til butikken, bare ved ikke at afhente pakken på posthuset?

Porto opkræves når vi sender pakker, så det er ikke nødvendigt at opkræve for den første forsendelse.

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at når du accepterer at kunden annullerer ordren, så er det hele beløbet (inkl. porto) der skal retur.

Har kunden udfyldt forkert adresse, har du ret til at tilbageholde porto-beløbet, men det vil sikkert give en masse dårlige anmeldelser på trust-pilot.

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

liilii2:

Jeg har en web shop, som har kørt i et par måneder og er stadig ved at rette til her og der.

Hvordan håndterer i tilfælde, hvor i får pakker retur, hvor kunden enten har skrevet adressen forkert eller ikke har afhentet pakken til tiden? (eller andre tilfælde, hvor kunden er skyld i at pakken ikke kommer frem)

Jeg benytter et pick and pack lager og har derfor omkostninger ved disse pakker. Returmodtagelse, samt at sende igen. Der er også tidforbrug til at kontakte kunden.

Opkræver et gebyr+porto for at sende pakken igen?

Giver i mulighed for at annullere købet og opkræver et gebyr for det.

Kunne godt tænke mig at få lidt input til dette.

Har på det seneste fået flere pakker retur på grund af disse to ting.

Jeg har også fået pakke retur, hvor postdanmark har lavet en fejl. Men her kan man jo ikke opkræve kunden noget for de ekstra omkostninger og postdanmark vil vel kun betale porto tilbage. Så her står man med en lidt sur ekstraomkostning.

Hvis vi får en pakke retur den enten ikke kunne leveres, blev nægtet eller andet sender vi en mail til kunden (sker automatisk i vores system) hvor vi forklarer. hvorfor pakken er kommet tilbage til os.

Kunden får nu mulighed for at rette adressen da det i 90% af alle sagerne er her det går galt (forkert postnummer)
Kunden skal nu betale en ny forsendelse samt et gebyr da PostDanmark i dag tager sig betalt for at returnere en pakke (nyt i 2013)
Kunden får også mulighed for at annullere ordren (du må ikke modregne noget iflg. regler om webhandel)

Alt dette sker helt automatisk og ca. 90% bestiller en ny forsendelse, de øvrige vil gerne annullere ordren.
Håber dette hjælper dig lidt på vej og formindsker dine udgifter når kunden laver fejl, laver du fejl ved forsendelsen skal kunden selvfølgelig ikke betale.

 

 

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

liilii2:

Kan man fortryde en handel uden at give besked til butikken, bare ved ikke at afhente pakken på posthuset?

Porto opkræves når vi sender pakker, så det er ikke nødvendigt at opkræve for den første forsendelse.



Ja.

For at få kunden til at dække dine returudgifter, så skal du dokumentere disse omkostninger. Alene den del skaber givetvis mere røre i andedammen :)  Overvej om det er kampen værd. 

Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

så vidt jeg kan læse, kan man opkræve omkostningerne for returforsendelsen af køber?

Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

puha det er da godt nok dyrt, hvis kunden ikke henter pakken. Tongue Tied

Tak for input, så fik jeg rettet handelsbetingelser til, så de også følger loven Smile

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)