Selvfølgelig skal man tænke fremadrettet, og tage nogle af de problemer vi har som land i opløbet, så man kan gøre noget ved dem inden det bliver for sent.
Nogle ting vil jeg da også give ret i, såsom at landet er i krise. Men på den anden måde, så skal man heller ikke gøre det værre end det i virkeligheden er, hvilket medierne er meget gode til - det er jo det som sælger. Men derfor skal man også tage nogle af tingene med et gran salt.
Når det er sagt, så skal vi forbedre vores uddannelsessystem MEGET, det er på mange punkter til grin - det ved jeg som ung, der stadigvæk befinder mig i det, og nærmest græder mig i søvne over alle de milliarder vi hælder direkte ned i et sort hul.
Samtidig skal den offentlige sektor effektiviseres - ikke forringes. De penge der så spares der, kan enten benyttes til at styrke den offentlige sektor på de punkter hvor de halter efter, eller benyttes til skattelettelser, som vil kunne styrke hele det økonomiske kredsløb.
Men samtidig skal vi ikke glemme at i en globaliseret verden hænger det hele sammen, og man kan aldrig give Danmark hele skylden for manglende arbejdspladser o. lign. Eftersom at hele planeten mere eller mindre oplever krise, så kan vi jo ikke bare løse alle vores egne problemer med en reform eller to.
M.h.t. Kapitalisme vs. velfærd er det jo bevist at de to ting er utroligt nemme at forene, og den mest rationelle løsning. Måske har USA et meget højere bnp end Danmark, men det skyldes jo til dels at de er så mange mere - men vores velfærdssystem er medvirkende til et højere bnp pr. indbygger. Jo flere fattige mennesker der er, jo mindre køber de i din virksomhed, så nemt er det.