Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal vi leve af i fremtiden?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har to debatter de kører på amino

1. Er Soulaima Gourani single?
2. Starte ud på det danske marked

men de handler om Hvad skal vi leve af i fremtiden? Kan vi forsætter her?

"Soulaima sætter jo fingeren direkte på nogle ømme punkter.
Hvorfor i alverden skulle man starte virksomhed i Danmark?
Og derudover at Danmark har behov for en kulturændring.
Soulaima taler om anerkendelse af at påtage sig risici. Tor Nørretranders taler om at det offentlige skal poste penge i nogle luftige projekter og negligerer den risiko iværksættere tager. Det kommer nærmest af sig selv fra underskoven, skal man forstå.
Nu er det en del år siden, men jeg kan ikke lade være med at sætte tingene lidt i perspektiv qua de tos baggrund.
Soulaimas kontroversielle blotindlæg på Amino handler om personligt ansvar.
Tor Nørretranders har selv været iværksætter for 10 millioner offentlige kroner, der gikkonkurs for 14 millioner. Han blev, som direktør, dømt til at betale 1,5 million til boet i Mindship. Nu er det ikke for at tæve på Tor Nørretranders, men i forhold til min Friedmann-video, så er det - for mig - fuldstændig åbenlyst at man ville disponere sine egne tjente 10 millioner anderledens end 10 millioner man har fået fra det offentlige."

jeg synes: Idea
Hvis vi gerne finde svar på vores spørgsmål, skal vi spørge os:
Ønsker vi at lære af fortidens fejl?
Hvad tror du på kapitalisme eller velfærdssamfund?

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 16:43

Krisztian :

Svar 000000000

Amino
Mødestedet for mere end 100.000 iværksættere og selvstændige erhvervsdrivende.

Til lykke med projektet 

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 17:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Krisztian :
Vi har to debatter de kører på amino

1. Er Soulaima Gourani single?
2. Starte ud på det danske marked

"Soulaima sætter jo fingeren direkte på nogle ømme punkter.
Hvorfor i alverden skulle man starte virksomhed i Danmark?
Og derudover at Danmark har behov for en kulturændring.
Allerede der står jeg af (og vil sikkert ikke blive savnet i debatten). Der er åbenbart enighed om, at den danske arbejder er for doven og for selvfed, at understøttelsen er for god og mindstelønnen for høj. Vi skal arbejde 16/7 til 40 kroner i timen, have opereret vore øjne skæve og i det hele taget helst forlade landet, så muslimerne kan overtage hele lortet.

Så længe dét indgangsbilletten til at deltage, klapper jeg i som en østers.

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 17:56

Selvfølgelig skal man tænke fremadrettet, og tage nogle af de problemer vi har som land i opløbet, så man kan gøre noget ved dem inden det bliver for sent.
Nogle ting vil jeg da også give ret i, såsom at landet er i krise. Men på den anden måde, så skal man heller ikke gøre det værre end det i virkeligheden er, hvilket medierne er meget gode til - det er jo det som sælger. Men derfor skal man også tage nogle af tingene med et gran salt.

Når det er sagt, så skal vi forbedre vores uddannelsessystem MEGET, det er på mange punkter til grin - det ved jeg som ung, der stadigvæk befinder mig i det, og nærmest græder mig i søvne over alle de milliarder vi hælder direkte ned i et sort hul.

Samtidig skal den offentlige sektor effektiviseres - ikke forringes. De penge der så spares der, kan enten benyttes til at styrke den offentlige sektor på de punkter hvor de halter efter, eller benyttes til skattelettelser, som vil kunne styrke hele det økonomiske kredsløb.

Men samtidig skal vi ikke glemme at i en globaliseret verden hænger det hele sammen, og man kan aldrig give Danmark hele skylden for manglende arbejdspladser o. lign. Eftersom at hele planeten mere eller mindre oplever krise, så kan vi jo ikke bare løse alle vores egne problemer med en reform eller to. 

M.h.t. Kapitalisme vs. velfærd er det jo bevist at de to ting er utroligt nemme at forene, og den mest rationelle løsning. Måske har USA et meget højere bnp end Danmark, men det skyldes jo til dels at de er så mange mere - men vores velfærdssystem er medvirkende til et højere bnp pr. indbygger. Jo flere fattige mennesker der er, jo mindre køber de i din virksomhed, så nemt er det.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 17:58
Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 18:04

dimsen:
Men samtidig skal vi ikke glemme at i en globaliseret verden hænger det hele sammen, og man kan aldrig give Danmark hele skylden for manglende arbejdspladser o. lign. Eftersom at hele planeten mere eller mindre oplever krise, så kan vi jo ikke bare løse alle vores egne problemer med en reform eller to. 

Hvad tror du på kapitalisme eller velfærdssamfund?
Når du har svaret spørgsmålet, efter du kan sammensætte du dit team

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 18:11

Det føler jeg at jeg har svaret på, men jeg tror på at det ene ikke udelukker det andet :)

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 18:44

dimsen:
Det føler jeg at jeg har svaret på, men jeg tror på at det ene ikke udelukker det andet :)
du har "faktisk svaret".

Du må læse dem George Soros: Globalization og open society

Han er uhyre kontroversiel mand, ligesom vores liv

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)