Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partner eller investor Søges IT Projekt til transportbranchen

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob:
Hvis behovet skulle være der, hvorfor udvikler de det så ikke selv? :-)  Posten kører jo i lokalruter, hvor han/hun allerede er kendt. Distributionen udstikker i forvejen pakkerne meget afgrænsede områder.

Ikke for at virke hoven, men Jacon det lyder ikke 100% at du ved hvordan trasnportbranchen idag hænger sammen.

kan lige hurtigt komme med facs

Postdanmark/postnord ejer idag

Transportgruppen - de køre pallegods - her ligger chaufførerne selv deres ruter

Budstikken - Dette er et kurerfirma - her sidder kunde service og skal ringe til chaufføren for at høre hvor de er henne

Hit - de køre autodele om Natten - de har del ferieafløser og nye på deres ruter

DPD - er idag kun et logo - det er post danmark pakker der køre det - de har mange gange problemer i forhold til planlægning af ruter.

DSV - planlægger chaufføren ruten og kunde service bliver nød til at ringe til vognmanden for at høre hvor bilen er henne

Systemet skulle minimerer trafiksikkerhed så chauffør ikke skulle side og taste GPS eller læse fragtbreve.

Nu har jeg selv kørt i transportbranchen i forskellige firmaer, så ved med 100% sikkerhed at dette system som jeg har siddet og "udviklet" er der behov for.

men nu var det ikke en diskussion om hvem hvad hvor, men jeg har lagt oplægget fordi jeg leder efter en partner der kan programmere eller en investor der ville lave investering

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 16:22

Det er netop også det vi forsøger at hjælpe dig med. Hvis du vil have en person til at smide sin dyrebare tid i dit projekt, eller sine surt tjente penge så skal man have noget der er så tæt på en garanti om gevinst som overhovedet muligt. Dette får du ikke ved at fortælle at du har en god idé. Det fortæller du ved at du ved det vil koste xxxx at lave, du ved der er et marked på xxxx kroner, ved at du ved behovet er der. Jo mere du har undersøgt jo bedre. 

Måske har du undersøgt dette, men det kan jeg/vi ikke se på 4 linjer, og derfor stiller vi os kritiske overfor din idé - for at hjælpe dig. 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:57

Jeg kender udemærket transportbranchen, du nævnte selv Postvæsenet :-)  Derfor antager jeg selvfølgelig, at du tænker på dem som kunde.

Er selv uddannet speditør med yderligere merkonomfag indenfor logistik og transport. Derfor min undren og interesse. :-)

Jeg siger ikke, at ideen er dårlig. Men jeg undrer mig over, at du ikke har tænkt mere over implementeringen. 

Hvis du søger investor og ikke en debat, så benyt Amino kapital. Hvis du i forvejen har kontakt til branchen, så ville det være relevant at kontakte de folk du kender, som kan virkeliggøre ideen - igen bliver spørgsmålet, hvad du reelt kan bringe til bordet eller om de reelt bare selv kan udvikle det internt uden dig. 

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 17:24

Jeg har undersøgt en hel masse.

Ideen har været med Young Enterprise og her har ideen fået top karakter.

Vil også gerne give mere info men kaster ikke alle guldkornene her på amino da det er åben forum. 

Jacob:
Hvis du søger investor og ikke en debat, så benyt Amino kapital. Hvis du i forvejen har kontakt til branchen, så ville det være relevant at kontakte de folk du kender, som kan virkeliggøre ideen - igen bliver spørgsmålet, hvad du reelt kan bringe til bordet eller om de reelt bare selv kan udvikle det internt uden dig. 

Nu er det partner eller investor, jeg er åben.

Tilmeldt 23. May 08
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:30

Har du ikke fået en masse kontakter igennem Young Enterprise? Det fik vi i sin tid :-)

Mit bedste bud vil være, at du direkte kontakter DSV Solution eksempelvis. 

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 18:02

Desværre har jeg ikke det... og trist for lille mig. 

Det kunne være en idé at kontakte DSV

Tilmeldt 23. May 08
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 18:41

Alternativt kunne du kontakte de virksomheder, der leverer systemer til transportørerne.

Axapta, Dynamics osv osv.

Det kunne være firmaer som Techhouse, adacta, visma m.fl.  

Fra Nørresundby
Tilmeldt 4. Jan 13
Indlæg ialt: 408
Fra  ADVICE Skrevet kl. 18:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hvis jeg var dig havde jeg gjort som kommentaren ovenstående. Solgt ideen / firmaet til en af leverandørene. Hvos konceptet er så attraktivt, ville de selvfølgelig opkøbe din kompetence og setup hvorpå ku sikkert vil blive ansat i egen virksomhed. Resultat : din økonomi er sikret / du gennemføre dit hårdearbejde under toptunede rammer.
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 01:45

Du kan jo også tage fat i PostDanmark/Nord og se om de er med på id'een og få dem til at betale grund udviklingen, mod at de selvfølgelig sikkert gerne selv vil have systemet "gratis" bagefter - Men de kunne også betale en mindre fee om året for vedligeholdelse som du kan styre. Dealen kunne også være at du fik lov til at sælge det i udlandet.

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 09:02

Jan:
Du kan jo også tage fat i PostDanmark/Nord og se om de er med på id'een og få dem til at betale grund udviklingen, mod at de selvfølgelig sikkert gerne selv vil have systemet "gratis" bagefter - Men de kunne også betale en mindre fee om året for vedligeholdelse som du kan styre. Dealen kunne også være at du fik lov til at sælge det i udlandet.

Jeg har fat i dem... bare igennem TransportGruppen som er den virksomhed der har mest brug for systemet. Dem skal jeg havde møde med i September. 

Har haft fat i f.eks Edisoft, som udvikler til transportbranchen, de synes ideen er brilliant men de har ikke pengene og espartisen til at udvikle programet. Så der var der heller ikke nogen mulighed.

Jeg er selvfølglig og frisk på at sælge ideen. til en virksomhed eller person der vil kunne få den ud i virkligheden. der har vi heller ikke været heldige.

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)