Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan man opnå høj PR uden indgående links ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Seominoer

Det er mig lidt en gåde, hvordan en URL kan opnå en høj PR uden et eneste indgående link og så er det jeg bliver forvirret:

PR tildeles jo ikke på domæne niveau men på url niveau ?
Et eksempel:

Lad os sige at domæne.dk netop er blevet slettet hos DK Hostmaster
Domænet har PR5 og været aktivt i 6 år, hvilket vil sige at domænets startside har PR5, det kan feks. være domæne.dk/home.aspx
En hurtig undersøgelse i MOZ viser at domænet/siden ingen indgående link har og der er IKKE tale om 301 redirect til anden URL

Hvordan er det muligt at opnå denne PR da PR bygger på indgående links og mig bekendt ankertekster
Hvad er det lige Google måler på i dette tilfælde ?

Jeg har selv nogle domæner som bare har passet sig selv (aktive) hvor ingen linker til og de har PR mellem 3-6 ?
De har alle flere år på bagen +8 år.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Du har et domæne, der hedder bent.dk, der med masser af indgående links har en PR5.

Nu opretter du domænet svend.dk, og det 301 redirecter du til bent.dk

Så sætter du dig ned og venter, drikker en masse kaffe og får måske et barn og en ny bil. Mens du gør det, opdaterer Google den offentlige PR. Nu nedlægger du så svend.dk, og det kommer ud på listen over nedlagte domæner som et PR5, hvorefter alle "eksperterne" kaster sig over det :-) Men det har ingen PR - det viste PR5 skyldes redirectet.

Giver det mening?

P.S: Du kan ikke alene stole på Moz i relation til indgåend elinks, hvis der er tale om danske sider.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 20:05

Hej Thomas

Ja det giver mening men er ikke hvad der er sket i dette tilfælde.
Lad mig forklare lidt nærmere så godt jeg nu kan her :-)

Jeg overtog nogle domæner fra et firma som gik konkurs, domænerne blev overdraget gennem Dkhostmaster og jeg fik på denne måde domænets levetid først med over +8 år

Disse domæner har ingen indgående links og der har aldrig været lavet 301 på dem alligevel har de PR 3,4 og 5.

Og et par andre eksempler jeg ikke lige vil skrive her.....

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 04:08

Bærbar.com:

Hej Thomas

Ja det giver mening men er ikke hvad der er sket i dette tilfælde.
Lad mig forklare lidt nærmere så godt jeg nu kan her :-)

Jeg overtog nogle domæner fra et firma som gik konkurs, domænerne blev overdraget gennem Dkhostmaster og jeg fik på denne måde domænets levetid først med over +8 år

Disse domæner har ingen indgående links og der har aldrig været lavet 301 på dem alligevel har de PR 3,4 og 5.

Og et par andre eksempler jeg ikke lige vil skrive her.....

Altså nu bliver jeg nysgerrig... Kan du ikke lige sende mig en mail med et par eksempler, så jeg kan granske lidt? Så kan vi altid lave et svar her, der ike afslører noget.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1746
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 12:28

I må gerne lige skrive udfaldet her (naturligvis uden domænenavne) for det lyder jo som lidt af "umulighed".

Teoretisk kunne domænerne bare have været linket op. Hvis alle links fjernes lige før salg, kan det jo godt lade sig gøre, men så er vi vist ude i noget snydepels noget.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 20:48
Som jeg forstår det vil en 301 give feks et pr0 domæne pr5 efter et stykke tid, men så snart denne 301 fjernes har domænet pr0 igen - korrekt ?

Er det korrekt har jeg ikke misforstået noget og så skal jeg sende dig nogle stykker på mail

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1746
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:07

Helt korrekt. Der går bare meget lang tid begge veje, omkring 3 måneder.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:11

Bærbar.com:
Som jeg forstår det vil en 301 give feks et pr0 domæne pr5 efter et stykke tid, men så snart denne 301 fjernes har domænet pr0 igen - korrekt ?

Jeg aner ikke hvor tit og hvor meget Google udregner på den "PR". Men jeg ved dette: Du får kun en "PR-opdatering" som DU kan se engang imellem. Tror det er cirka hver tredje måned. Lige nu er der så bare ikke sket nogen ny offentliggørelse af PR i længere tid end dét, så der har været spekulationer om hvorvidt Google ønsker endnu en "blind vinkel".

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 21:30

Vi er mange der venter i spænding! Har du sat Thomas på sagen? Skype-Wink

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 22:08

Bærbar.com:
Domænet har PR5 og været aktivt i 6 år

Jeg har et eksempel/ historie - Jeg købte et gammelt domæne, "næsten på samme måde - Kun næsten"

Det domæne havde PR7. da jeg overtog det - Den havde ingen indgående links, MEN .... som du selv er inde på mange år på bagen.

Et godt domæne som jeg kalder det, nå men til sagen den er nu kun PR4 .

Her er så min teori, det er ikke alene indgående links, men også den trust som søgemaskinen har tillagt siden, den indgående trafik mm.

Så det jeg tror er sket med dit domæne er at alderen og den trust den har opnået har tillagt den PR 5... MEN....

Den vil falde Sad Hvis min teori passer..  

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)