Jeg sidder, og er ved at lave en plan for et lukket system, jeg har i tankerne at udvikle til foreninger og virksomheder.
Jeg sidder på nuværende tidspunkt og grubler over om danskere gider bruge et Engelsk system. Hvad er din mening, eller måske erfaring?
Tankerne går på om jeg skal lave det hele Engelsk fra starten af, eller om jeg skal starte i Danmark og efterfølgende lave en Engelsk version hvis det viser sig at jeg vil gå udover den danske grænse.
Kommer nok meget an på hvem din målgruppe er - På min nuværende arbejdsplads er vi vist over 20 forskellige nationaliteter, så her er engelsk det vi skriver og taler sammen.
Alt efter hvad det er du vil lave, og om du bygger det over et CMS kunne du jo vælge at gøre begge dele.. Under alle omstændigheder vil jeg mene at du skal tage højde for at siden skal kunne håndtere flere forskellige sprog fra start af, selvom du vælger kun at starte med et.
Jeg tror jeg, som du siger, gør systemet klar til flere sprog fra starten af :-) Jeg havde tanker om, kun at lave det på engelsk til at starte med for, at få gang i systemet og salget noget hurtigere.
Men det vil jo nok, på et senere tidspunkt alligevel blive aktuelt med flere sprog. Så jeg kan lige så godt få det gjort med det samme :-)
Sådan noget er absolut lettere at lave ordentlig fra start, frem for at rette til senere :)
Har du overvejet at bygge oven på et eksisterende CMS eller lignende. Tænker at du over et multisprogs site, som min også har brug for brugeroprettelse og login? - Det kan man selvfølgelig lave selv, men man kan på ingen måde matche den enorme mængde mennesker der har været med til at udvikle, fejlmelde osv. når det kommer til de store CMS's. Og derudover får man rigtig meget funktionalitet og kode forærende.
Er selv meget glad for Drupal, men igen kommer det selvfølgelig meget an på hvad du planlægger at lave.
Jeg er pt. igang med en landingpage og tilmeldingsliste. Jeg kunne godt tænke mig, at vise på denne, hvad det er jeg arbejder på - så - kan du vente, også sender jeg dig en PB med et link, når den er oppe? ;-)