Hej, Som der ganske rigtig nævnes, så har SEO og Joomla templaten ikke rigtig noget med hinanden at gøre. Med Joomla 2.5 er der, som der også nævnes, kommet nogle bedre muligheder til SEO-optimering af Joomla. Der kan laves god SEO på Joomla 2.5. Der som standard indbygget en del SEO-indstiliinger i Joomla, som blot skal anvendes korrekt. Wordpress eller Joomla... Tjaaa... Med fare for at starte en religions-debat om det ene system er bedre end det andet, vil jeg sige, at du vinder ikke noget ved at skifte til Wordpress. Tværtimod! Google vil opfatte din hjemmeside som ny, hvis du skifter til Wordpress og så mister du placering på Google. Der kan selvfølgelig laves 301 redirects. Du kan lave kvalitets SEO i Joomla 2.5 helt uden plugins. Du skal blot vide hvordan og hvorledes. Min anbefaling vil være, at opgraderer til Joomla 2.5 og i den forbindelse laver SEO af indholdet på hjemmesiden. Kan se at du bruger skabelonen JSN Epic Pro, som også findes til Joomla 2.5. Man kan ikke overfører Joomla 1.5 direkte til 2.5. Skabelonen skal omkodes for at kunne fungerer med 2.5. Vedr. fejl så kan jeg ikke umiddelbart finde nogle - bortset fra at topbilledet på kontaktsiden ikke indlæses. |
Jonas Jørgensen:Benytter du Google AdWords, kan du lave en konverteringsorienteret analyse, hvilket er bedre, men langsommere og dyre.
Ah okay. Hvor man for eksempel laver en splittest på 4 annoncetekster, og finder ud af hvilken af teksterne, der driver flest klik og dermed har den højeste konverteringsrate/CTR?
Jonas Jørgensen:Som udgangspunkt er Wordoress faktisk ikke SEO venligt, men det kan tilrettes så det fungerer rigtig godt og på niveau med html sites.
Så det vil i princippet være bedst at bygge sitet op fra bunden i stedet for at anvende fx Wordpress? Jeg skal vist have en snak min ven, der er ved at uddanne sig til webdesigner. Han må kunne give mig lidt råd. Jeg ved dog, at han ikke er på et stadie (endnu), hvor han har styr på det hele. Det er også derfor, at jeg søger råd her inde.