Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redesign af hjemmeside - SEO i den forbindelse

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 334
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej,

Som der ganske rigtig nævnes, så har SEO og Joomla templaten ikke rigtig noget med hinanden at gøre. Med Joomla 2.5 er der, som der også nævnes, kommet nogle bedre muligheder til SEO-optimering af Joomla. Der kan laves god SEO på Joomla 2.5. Der som standard indbygget en del SEO-indstiliinger i Joomla, som blot skal anvendes korrekt. Wordpress eller Joomla... Tjaaa... Med fare for at starte en religions-debat om det ene system er bedre end det andet, vil jeg sige, at du vinder ikke noget ved at skifte til Wordpress. Tværtimod! Google vil opfatte din hjemmeside som ny, hvis du skifter til Wordpress og så mister du placering på Google. Der kan selvfølgelig laves 301 redirects.

Du kan lave kvalitets SEO i Joomla 2.5 helt uden plugins. Du skal blot vide hvordan og hvorledes.

Min anbefaling vil være, at opgraderer til Joomla 2.5 og i den forbindelse laver SEO af indholdet på hjemmesiden. Kan se at du bruger skabelonen JSN Epic Pro, som også findes til Joomla 2.5. Man kan ikke overfører Joomla 1.5 direkte til 2.5. Skabelonen skal omkodes for at kunne fungerer med 2.5.

Vedr. fejl så kan jeg ikke umiddelbart finde nogle - bortset fra at topbilledet på kontaktsiden ikke indlæses.

Tilmeldt 10. Dec 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:15

Jonas Jørgensen:
Benytter du Google AdWords, kan du lave en konverteringsorienteret analyse, hvilket er bedre, men langsommere og dyre.

Ah okay. Hvor man for eksempel laver en splittest på 4 annoncetekster, og finder ud af hvilken af teksterne, der driver flest klik og dermed har den højeste konverteringsrate/CTR?

Jonas Jørgensen:
Som udgangspunkt er Wordoress faktisk ikke SEO venligt, men det kan tilrettes så det fungerer rigtig godt og på niveau med html sites.

Så det vil i princippet være bedst at bygge sitet op fra bunden i stedet for at anvende fx Wordpress? Jeg skal vist have en snak min ven, der er ved at uddanne sig til webdesigner. Han må kunne give mig lidt råd. Jeg ved dog, at han ikke er på et stadie (endnu), hvor han har styr på det hele. Det er også derfor, at jeg søger råd her inde.

Tilmeldt 10. Dec 11
Skrevet kl. 19:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Joomlakonsulenten.dk:

Hej,

Som der ganske rigtig nævnes, så har SEO og Joomla templaten ikke rigtig noget med hinanden at gøre. Med Joomla 2.5 er der, som der også nævnes, kommet nogle bedre muligheder til SEO-optimering af Joomla. Der kan laves god SEO på Joomla 2.5. Der som standard indbygget en del SEO-indstiliinger i Joomla, som blot skal anvendes korrekt. Wordpress eller Joomla... Tjaaa... Med fare for at starte en religions-debat om det ene system er bedre end det andet, vil jeg sige, at du vinder ikke noget ved at skifte til Wordpress. Tværtimod! Google vil opfatte din hjemmeside som ny, hvis du skifter til Wordpress og så mister du placering på Google. Der kan selvfølgelig laves 301 redirects.

Du kan lave kvalitets SEO i Joomla 2.5 helt uden plugins. Du skal blot vide hvordan og hvorledes.

Min anbefaling vil være, at opgraderer til Joomla 2.5 og i den forbindelse laver SEO af indholdet på hjemmesiden. Kan se at du bruger skabelonen JSN Epic Pro, som også findes til Joomla 2.5. Man kan ikke overfører Joomla 1.5 direkte til 2.5. Skabelonen skal omkodes for at kunne fungerer med 2.5.

Vedr. fejl så kan jeg ikke umiddelbart finde nogle - bortset fra at topbilledet på kontaktsiden ikke indlæses.

Hej

Mange tak for et rigtig godt og fyldestgørende svar. Det er virkelig en stor hjælp :) Planen må foreløbig være at få en snak med min webdesignerven omkring Joomla. Hvis han ikke er kvalificeret til at lave et fornuftigt produkt, så må jeg prøve at finde en anden, som kan. I den forbindelse vil jeg muligvis vende tilbage til denne tråd og tage kontakt til dig eller en af de andre, som har været behjælpelige :) 

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 19:28

bj@silvermine.dk:
Så det vil i princippet være bedst at bygge sitet op fra bunden i stedet for at anvende fx Wordpress?

Ikke ummidelbart, det kræver en masse redirects, at beholde Joomla instalationen vil være den nemmeste vej, og giver samtidig mulighed for at opdatere designet.

De fejl der er tale om er validerings fejl og der er 69 fejl og 114 advarsler, hvilket er for mange. Men i forbindelse med en opdatering vil mange af dem blive rettet.

Så igen, behold det du har. Hvis det bliver trimmet, kan det komme til at spille.

En opdatering af Joomla, og en gennemgang af opsætningen i forhold til SEO(onpage) vil få den til at springe i søgeresultaterne.

Teddy 

Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 20:30

Du er meget velkommen til at kontakte mig for en vurdering og anbefalinger.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 21:43

bj@silvermine.dk:
I forbindelse med redesigningen er jeg interesseret i at gøre det så SEO venligt som muligt. På nuværende tidspunkt ligger jeg på side 2 eller 3 ved google søgninger. Det er noget jeg meget gerne vil forbedre!

Hvilke søgeord er der tale om her?

Joomlakonsulenten.dk:
Med fare for at starte en religions-debat om det ene system er bedre end det andet, vil jeg sige, at du vinder ikke noget ved at skifte til Wordpress. Tværtimod! Google vil opfatte din hjemmeside som ny, hvis du skifter til Wordpress og så mister du placering på Google. Der kan selvfølgelig laves 301 redirects.

Hvis hele strukturen på siden alligevel skal laves om, er det hip som hap om du laver redirects til nye undersider baseret på Joomla eller WP. Og det er der jo meget der tyder på er tilfældet her. Og nej, et systemskifte er ikke lig med mistede placeringer hvis det gøres rigtigt. Tvært imod vil et skematisk korrekt opbygget site kun gøre godt ift. SEO.

Teddy Carlsen:
Ikke ummidelbart, det kræver en masse redirects, at beholde Joomla instalationen vil være den nemmeste vej, og giver samtidig mulighed for at opdatere designet.

Som sagt ovenfor skal strukturen alligevel ændres, hvorfor der nok vil blive tale om redirects uanset hvad. En side som eksempelvis http://www.tagrender.net/component/option,com_mailto/link,aHR0cDovL3d3dy50YWdyZW5kZXIubmV0Lw==/tmpl,component/ skal sløjfes uanset hvad, hvilket betyder at der (når vi fraregner forsiden) kun er 13 sider skal redirectes i værste fald. Den nuværende URL-struktur er dog så ren, at man uden problemer vil kunne benytte en identisk struktur i WordPress. I princippet vil du derfor kunne have nøjagtigt de samme URL-adresser som nu, hvis man ikke orker at bruge de 5 minutter som det tager at opsætte maksimalt 13 x 301 viderestillinger.

Med andre ord: rent SEO-mæssigt er der INGEN tungtvejende fordele, ved at beholde din gamle installation sammelignet med at lave et nyt site baseret på WordPress. Jeg ville derfor kigge efter nogle helt andre ting, inden jeg ville træffe et valg:

• Finder du arbejdsgangene i Joomla nemme og brugervenlige? Kan du selv foretage mindre ændringer/justeringer samt tilføjelser?
  • Kan du få den samme hjælp i offentlige fora med Joomla som med WP? (såvel til SEO som til almindelige problemstillinger9
  • Koster et Joomla-site mere end et WP-site? Er det dyrere/billigere at vedligeholde? 
Jeg må erkende at jeg aldrig har stødt på en kunde, som synes at Joomla er mere brugervenligt end WP (som vel at mærke har givet begge systemer en chance). Samtidig er min oplevelse at WordPress er billigere at udvikle på, samt at muligheden for support er større. Når det kommer til SEO, kan du hurtigt få WordPress til at blive et rigtig godt fundament for din hjemmeside - det kan du også med Joomla, spørger du mig er der blot en lille smule mere arbejde i det.
Uanset hvad dit valg måtte falde på, så overvej kraftigt at få udviklet dit theme så det er responsivt. Rigtig mange af dine besøgende kan meget vel komme fra mobile enheder. Er din bouncerate og besøgstid kort som følge heraf, dette i sidste ende godt medføre en indirekte SEO-mæssig effekt på dine rankings. Samtidig kan du meget vel risikere at miste en god del besøgende, hvis du udelukkende har en desktop-version.
Held og lykke med projektet!
- Emil

Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 21:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Emil Blücher:

Hvis hele strukturen på siden alligevel skal laves om, er det hip som hap om du laver redirects til nye undersider baseret på Joomla eller WP. Og det er der jo meget der tyder på er tilfældet her. Og nej, et systemskifte er ikke lig med mistede placeringer hvis det gøres rigtigt. Tvært imod vil et skematisk korrekt opbygget site kun gøre godt ift. SEO.

Enig! Det er også det jeg mener. Hvis du ikke lave redirects, så går det ud over placeringen. Min pointe er at der ingen grund er til at skifte system for at opnå bedre SEO. Det eneste trådstarter får ud af det, er en masse arbejde med at sætte hjemmesiden op i det nye system. Ydermere hvis trådstarter nu har erfaring med Joomla, så er der ingen grund til at bruge energi på at lære et nyt system at kende.

Man skal ikke skifte system for bare at skifte. Joomla fungerer fint, WP fungerer fint, Drupal fungerer fint osv. Det vigtigste er at systemet løser "opgaven".

Tilmeldt 10. Dec 11
Skrevet kl. 14:07

Mange tak for alle de gode svar. Jeg har en del at arbejde videre med på nuværende tidspunkt. Der skal tages stilling til en masse ting, bl.a. om jeg vil arbejde med Wordpress, Joomla eller en helt tredje valgmulighed. Derudover vil jeg overveje det responsive design, og så er der selvfølgelig hele SEO perspektivet, som også skal inkorporeres.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1747
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:13

Joomlakonsulenten.dk:
Som der ganske rigtig nævnes, så har SEO og Joomla templaten ikke rigtig noget med hinanden at gøre.

Det er altså direkte FORKERT.

Det svarer til at sige, at SEO ikke har noget med websitet at gøre.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1747
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:15

bj@silvermine.dk:
Ah okay. Hvor man for eksempel laver en splittest på 4 annoncetekster, og finder ud af hvilken af teksterne, der driver flest klik og dermed har den højeste konverteringsrate/CTR?

Nej, du afprøver forskellige varianter af søgeord og ser om de konverterer på dit website i analytics.

Der skal opsættes konverteringssporing eller målsporing i analytics.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)