Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redesign af hjemmeside - SEO i den forbindelse

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 10. Dec 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg har en plan om at påbegynde en redesigning af mit website inden så længe. Jeg sælger specielle tagrender importeret fra USA. Mit website er www . tagrender . net 

I forbindelse med redesigningen er jeg interesseret i at gøre det så SEO venligt som muligt. På nuværende tidspunkt ligger jeg på side 2 eller 3 ved google søgninger. Det er noget jeg meget gerne vil forbedre!

Jeg ved desværre ikke så meget om SEO, og jeg vil derfor høre jer ad, hvad i mener jeg bør fokusere på, i forhold til SEO, når nu jeg redesigner mit website. Det skal lige siges, at jeg ikke selv står for design og kodning, men har en ven, der er ved at uddanne sig til webdesigner, som hjælper mig (bare rolig - det er ikke ham, der har lavet det nuværende website).

Jeg er klar over, at jeg spørger meget bredt ifh.t. SEO. I bund og grund er jeg interesseret i, hvad jeg skal fokusere på i forhold til SEO, når jeg nu redesigner mit site?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1765
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 16:23

Det du skal have formuleret, er en SEO kravs specifikation, som din designer kan navigerer efter.

Det vil være en stor fordel, at få professionel hjælp og det behøver ikke være synderligt dyrt i betragtning af, hvad du i sidste ende kan få ud af et godt optimeret website.

Det jeg arbejder med er netop at ændre alle de fejl webdesignerne laver -og hvorfor ikke bare få det lavet rigtig i første omgang.

Grunden til jeg ikke "bare" lige skriver en lang kravs specifikation du kan anvende, er fordi det i første omgang vil kræve en dybdegående søgeordsanalyse.

Uden den vil det kun kunne blive til en omgang generaliserende snak, som du nemt kan finde i diverse SEO guides online.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 19:07

Nu er det et Joomla site, så designet er et spørgsmål om hvilken template der er brugt, SEO er sepereret fra templaten, så på den måde er der ingen sammenhæng.

Din side er lavet i Joomla 1.5, og skal opdateres til mindst 2.5 for at være up to date. Den nye version giver også flere SEO muligheder, og der kan eventuelt benyttes ekstra plugins. Men jeg tror det vil være rigeligt med en update, og en gennemgang af opsætningen med SEO briller, om designet skal strammes op kan diskuteres, men har ikke betydning for SEO, men for hvad besøgende gør når de kommer til siden.

Hvis du søger på Joomla og SEO så kan du komme langt.

Teddy

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 20:30

# Teddy

Den valgte template kan altså have stor betydning mht SEO.

Nu er det jo så heller ikke sikkert, at han forstætter med joomla.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Skrevet kl. 20:45

Jonas Jørgensen:
Den valgte template kan altså have stor betydning mht SEO.

Det må du gerne uddybe??

Nej det er ikke sikkert han fortsætter med joomla, men det ville da være fjollet at starte forfra når han nu har et rimeligt grundlag at bygge videre på??

Teddy

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:42

En ny template vil rykke rundt på alt online content og også ændre intern linkstruktur.

Templaten ændre jo ved stort set alt onpage SEO, så det kan få store konsekvenser - både positive og negative.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Skrevet kl. 16:31

Ikke i Joomla, alle menuer, links og indhold har samme struktur selvom man skifter template, nogle templates, giver mulighed for H1 i overskrifter osv. men indholdet er stadig organiseret på samme måde.

Teddy 

Tilmeldt 10. Dec 11
Skrevet kl. 17:45

Mange tak for svaret :)

Jeg er tidligere blevet kontakt af en anden webdesigner, der gerne vil lave min website om for mig. Jeg takkede dog nej i første omgang. Han fortalte mig, at han kunne se, at der var en fejl på min side. Jeg har dog ingen idé om, hvad det drejer sig om?

Kan du uddybe det med en dybdegående søgeordsanalyse? Jeg går ud fra, at man i forbindelse med en dybdegående søgeordsanalyse anvender google adwords søgeordsplanlægningsværktøj for at finde frem til, hvilke søgeord der bliver søgt på. Er der andre komponenter, der skal inddrages i en sådan søgeordsanalyse?

Jeg har fundet et godt indlæg, som jeg synes har givet mig en del at gå videre med.  

http://www.sproutspire.com/seo-friendly-website/

På mit nuværende website mener jeg først og fremmest, at der mangler tekst. Derudover har jeg ikke rigtig et call-to-action, hvilket jeg også mener er at foretrække på forsiden. Jeg har selv udarbejdet et forslag til et redesign af websites forside, og i den forbindelse har jeg også fundet ud af, hvilke andre sider jeg gerne vil have med. Bl.a. vil jeg i højere grad fokusere på content, som indeholder tips/råd/fakta til de besøgende, og i mindre grad fokusere på tekniske specifikationer.

Tilmeldt 10. Dec 11
Skrevet kl. 17:50

Teddy Carlsen:
Din side er lavet i Joomla 1.5, og skal opdateres til mindst 2.5 for at være up to date. Den nye version giver også flere SEO muligheder, og der kan eventuelt benyttes ekstra plugins. Men jeg tror det vil være rigeligt med en update, og en gennemgang af opsætningen med SEO briller, om designet skal strammes op kan diskuteres, men har ikke betydning for SEO, men for hvad besøgende gør når de kommer til siden.

Mange tak for det gode svar. Jeg går ud fra, at Joomla er en template lige som WordPress? Jeg overvejer at skifte til WordPress, da jeg har hørt, at det skulle være rigtig godt og SEO venligt. Jeg vil formentlig redesigne store dele af websitet, så jeg tror desværre, at det bliver begrænset, hvor meget af det gamle, der kan genanvendes. 

Jeg er blevet kontaktet af en webdesigner, som mener, at der er nogle fejl på mit website, der skal løses. Jeg er dog ikke umiddelbart klar over, hvilke fejl han hentyder til. Er det noget du eventuelt kan se? Det må være forholdsvis let at se, da han angiveligt har observeret fejlen bare ved at besøge mit site, eller kigge på kilden.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 18:04

En søgeordsanalyse kan laves på flere forskellige måder. Den du omtaler er en trafikorientert analyse, hvilket er den mest anvendte.

Benytter du Google AdWords, kan du lave en konverteringsorienteret analyse, hvilket er bedre, men langsommere og dyre.

Som udgangspunkt er Wordoress faktisk ikke SEO venligt, men det kan tilrettes så det fungerer rigtig godt og på niveau med html sites.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)