Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjææælp hvor meget moms og told ??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg er i færd med at importere nogle 125cc motorcykler fra asien, jeg kan simpelhen bare ikke finde ud af hvor meget jeg kommer til at give i alt emd moms og told osv. 
Jeg har fået et super lækkert tilbud på 750 USD pr. Stk. Med forsendelse altså 4200 Kr. Det skal siges at de er til vidresalg så skal der jo moms på men kan det virkelig passe at jeg efter at have betalt 37% told skal betale 25% i mos eller får man dem igen eller hvordan???

Glæder mig meget til at få et svar på forhånd tak :)

MVH
anders 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:35
Tilmeldt 20. Mar 12
Skrevet kl. 20:44

Hvordan kan det være, det eneste jeg får ud af det på skat's hjemmeside er dette, og det vil jeg da mene er det modsatte :):

Told og moms

Importerer du en bil fra et land uden for EU, skal du betale 10 procent told og 25 procent moms. Begge dele beregnes ud fra fakturaprisen plus fragt og forsikringsomkostninger. I nogle tilfælde kan bilen importeres toldfrit eller til en toldsats, der er lavere end 10 procent. Spørg SKAT om de mere præcise regler.

Håber du kan hjælpe :) 

Tilmeldt 20. Mar 12
Skrevet kl. 20:55

Eller skal det forstås sådan at jeg ikke betaler moms når jeg køber dem hjem men skal lægge moms oveni når jeg sælger ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47196
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:03

Det er sådan at forstå at du ved import af varer til videresalg skal angive importmoms - men da det er til videresalg skal du tage samme beløb med i din købsmoms og det påvirker ikke som omkostning - læs om IMPORTMOMS  - Ja du skal lægge moms på når du sælger videre og du skal være IMPORTØRREGISTRERET for at importere fra uden for EU

Derudover kan du ha glæde af at læse lidt BASALT OM IMPORT  -Du er nødt til at sætte dig ind i en held del for bare lige at kaste dig ud i sådan en spændende import

Endeligt ved jeg ikke om der kan være spørgsmål om tilladelse, godkendelse, afgift hvis der skal plader på m.m.

vh

Tilmeldt 20. Mar 12
Skrevet kl. 21:55

Mange takfor svaret, for at være helt sikker på momsreglerne ved import ude for eu med henblik på vidresalg stiller jeg nu stykker op matematisk så jeg er helt indforstået med reglerne.

Indkøbspris:      4200 Kr.
 + Told: 37%=   1554 Kr.     
 + Moms: 25%= 1050 Kr.

I alt:                 6804 Kr.

Salgspris: 8900
 (Heraf Moms) + 25%= 2225 Kr.

Min avance må så lyde: (Indkøbspris) 6804 - (Salgspris) 8900 = 2096 Kr. = 30,80% avance 

Er dette forstået helt korrekt?

Er stykket sat helt rigtigt op? 

Er 30,80% avance nok taget i betragtning at jeg skal stå for garanti af motorcyklen osv.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47196
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:37

nej the sound - du betaler ikke moms ved importen men angiver som du så i mit link importmoms som statistik
Dertil kommer at du regner moms galt når du siger 8900 kr som slagspris, og det er inkl. moms så er momsen kun 20% der af 1780 - træk det fra 8900 og læg så 25% til og du har igen 8900. Er prisen ex moms er det plus 25% og er den inkl, moms er momsen 20% deraf MEN
du skal slet ikke regne moms med i dit dækningsbidrag, moms har intet med dine omkostninger eller din fortjeneste at gøre som registreret virksomhed - det er blot beløb du opkræver af dit salg og opbevarer indtil staten skal ha det - så når du regner fortjeneste er det altid bare helt uden moms på køb og salg
Dertil kommer, at du vel mangler at medtage fragt og alle omkostninger ved at sælge maskinerne, markedsføring, klargøring osv, men det er en anden sag
vh

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12890
Skrevet kl. 22:54

Thesound:
Jeg er i færd med at importere nogle 125cc motorcykler fra asien, jeg kan simpelhen bare ikke finde ud af hvor meget jeg kommer til at give i alt emd moms og told osv. 

Du bør nok lige undersøge om de overhoved er lovlige at bruge i EU pga. div sikkerhedskrav.  prøv at kontakte trafikstyrelsen.

Har du undersøgt om der er f.eks punktafgift på varen ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)