Hej aminoer, |
Hej Anders,
Nej, du betaler ikke moms ved import fra et ikke-EU land. Det skal blot indgå i dit momsregnskab.
https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2034747
Hej aminoer, |
Hej Anders, |
Hvordan kan det være, det eneste jeg får ud af det på skat's hjemmeside er dette, og det vil jeg da mene er det modsatte :): Told og momsImporterer du en bil fra et land uden for EU, skal du betale 10 procent told og 25 procent moms. Begge dele beregnes ud fra fakturaprisen plus fragt og forsikringsomkostninger. I nogle tilfælde kan bilen importeres toldfrit eller til en toldsats, der er lavere end 10 procent. Spørg SKAT om de mere præcise regler. |
Eller skal det forstås sådan at jeg ikke betaler moms når jeg køber dem hjem men skal lægge moms oveni når jeg sælger ? |
Det er sådan at forstå at du ved import af varer til videresalg skal angive importmoms - men da det er til videresalg skal du tage samme beløb med i din købsmoms og det påvirker ikke som omkostning - læs om IMPORTMOMS - Ja du skal lægge moms på når du sælger videre og du skal være IMPORTØRREGISTRERET for at importere fra uden for EU Derudover kan du ha glæde af at læse lidt BASALT OM IMPORT -Du er nødt til at sætte dig ind i en held del for bare lige at kaste dig ud i sådan en spændende import Endeligt ved jeg ikke om der kan være spørgsmål om tilladelse, godkendelse, afgift hvis der skal plader på m.m. vh |
Mange takfor svaret, for at være helt sikker på momsreglerne ved import ude for eu med henblik på vidresalg stiller jeg nu stykker op matematisk så jeg er helt indforstået med reglerne. |
nej the sound - du betaler ikke moms ved importen men angiver som du så i mit link importmoms som statistik |
Du bør nok lige undersøge om de overhoved er lovlige at bruge i EU pga. div sikkerhedskrav. prøv at kontakte trafikstyrelsen. Har du undersøgt om der er f.eks punktafgift på varen ? |