Du må godt bare skrive regningen. Du yder arbejdet her i DK og firmaet der engagerer dig har - selv om det er udenlandsk - i så fald indberetningspligt (tror jeg som tilmed de havde hvis de som EU land beskæftigede en fra andet EU land) til skat
Nemmest er jo for dig hvis de bare giver dig alm løn og trækker skatten. Normalt vil intruktører være helt alm. lønmodtagere, men jeg ved jo slet ikke hvad du instruerer
Hvis det har f.eks. med film at gøre, kan du nede i mit link her finde et link til DFI og netop problematiken LØNMODTAGER ELLER FREELANCE og specifikt nævner at instruktører (film) normalt skal anses som ansatte lønmodtagere og ikke sende regning gennem selskab eller andet.
Nå - det afgørende for dig er, at hvis du er lønmodtager er du helt ude over forpligtelse til momsregistrering som eller opstår hvis du ville betragte dig som selvstændig og kommer over 50.000 kr i omsætning (læs evt MOMSPLIGT) Den kan du glemme hvis du ses som lønmodtager
Du må godt sende en regning som CPR person hvis du overholder det øvrige - og som nævnt skal selskabet opgive beløbet til skat (vil så hvis du ikke er lønmodtager givet være som bidragspligtig B-indkomst men nemmest for alle med a-indkomst hvor du slipper sætte noget til side) og du skal selv også opgive det på dit forskud (enten som a-løn eller som honorar rubrik 12) - og kontrollere det og tilføje det hvis det mangler på din årsopgørelse.
Du kan også sikre dig ved at høre skat om de vil se det som lønmodtager eller honorar - så svarer de - ex logget ind under skat.dk og gå i kommunikation
Vær opmærksom på dit SU loft som jo kan betyde nedsat SU hvis din arbejdsindtægt for firmaet bliver for høj - men det er vel heller ikke så slemt i forhold til den chance det ellers er.
vh