Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Priser til ny webshop (Moms fra Tyskland)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle, 

Jeg er ny her. Håber at blive taget godt i mod. 

Efter mange års overvejelse er jeg nu klar til at åbne min egen webshop. Jeg er i kontakt med en tysk dropshipping leverandør og er begyndt at regne på priser. Her er jeg løbet ind i en overvejelse som jeg håber nogle kan hjælpe med.

Et pris eksempel er som nedenstående. Priserne lægges sammen celle for celle.

Jeg har fået oplyst af dropshipper at vores pris (EK prisen) er uden moms. Det er som sagt fra Tyskland at varen købes.

Hvordan laver jeg nedenstående regnestykke ordentligt. Skal momsen direkte på vores pris? Skal den slet ikke på fordi det er fra tyskland eller?

Det handler om at jeg gerne vil finde det som bliver webshoppens pris (uden min avance)

Hilsner, 

Kenneth

Produkt Vores pris € Vores pris DKK Tillæg til dropshipper Fragt (10,60€) Pris Moms
Produkt X 32,5 242,45 279,75 358,826 358,826 448,5325
Tilmeldt 5. Jun 13
Skrevet kl. 19:24

Indlægget kunne ikke lide tabeller. 

Priserne er:

32,5 (Vores pris) - 242,45(Pris i kr.) - 279,75 (inkl. dropshippers tillæg) - 358,826(Inkl fragt) - 358,826 (ialt) - 448,5325 (inkl. moms)

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 19:30

Det er rigtigt at der ikke er moms på varer du køber fra Tyskland og derfor kan du heller ikke trække købsmoms fra i dit moms regnskab.

Men du skal stadig indberette salgsmoms når du sælger varen til kunden i Danmark.

Hvis varen ikke sælges i DK i forvejen er det jo op til dig at beslutte dig for hvad prisen skal være på det danske marked. Nu ved jeg ikke hvad det er for en varer, men lad os sige at du køber en varer til 100 ex moms, så kan du jo evt. sætte prisen til 100*0,25*2 eller 2.5 eller hvor meget din avance nu skal være på. Det vil sige 125 * din avance.

Håber det gav mening.

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Tilmeldt 5. Jun 13
Skrevet kl. 19:35

HEj Christina, 

Tak for svar.

Skal momsen beregnes af varens prisen eller af prisen inkl. tillæg, fragt osv? 

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Fra  NordQ Skrevet kl. 22:15

Du beregner salgsmomsen af udsalgsprisen. Altså den pris som kunden betaler.

Så hvis du sælger en vare til 100 kr, så skal du indberette 20 kr. i salgsmoms (100*0,8)

Men du skal ikke indberette nogen købsmoms, da du jo køber varen uden moms.

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Fra  NordQ Skrevet kl. 22:16

mener selvfølgelig 100*0,20 :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21

kejkal:
Skal momsen beregnes af varens prisen eller af prisen inkl. tillæg, fragt osv?
Du indberetter moms af købe i EU som du kan i linket MOMS PÅ IMPORT hvor du ser, at du skal indberette det som importmoms og samme beløb som købs moms hvis det er varer til videresalg + en rubrik angivelse (står i skema i linket) - og det koster dig dermed ikke noget - er statistik som du skal overholde

Det er varens pris inkl. fragt som danner grundlag - 25% af dette

Salgsmomsen er bare 25% du lægger på din pris uden moms

Moms skal du glemme alt om når du regner din fortjeneste ud for moms er ikke en del af dit driftsresultat

vh

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Fra  NordQ Skrevet kl. 09:50

Cookie - John Hannover:
Du indberetter moms af købe i EU som du kan i linket MOMS PÅ IMPORT

Men hvis han ikke betale købsmoms af de varer han får leveret fra Tyskland, skal han vel ikke indberette nogen moms (ud over salgsmoms selvfølgelig)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:19

Læs linket - jo man skal inberette erhvervelsesmoms EU - men som du ser i linket koster det ikke noget - hvis det ellers er til videresalg (er moms fradragsberettiget)

Hvis det var noget til privatbrug der blev importeret, så er det kun erhvervelsesmoms under salgsmoms og ikke noget i købsmoms, og derved koster det - er det til videresalg er det både erhvervelsesmoms under salgsmoms og samme beløb under købsmoms - men læs linket fra før

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Fra  NordQ Skrevet kl. 20:40

Hvad så hvis man bestiller det hos et danske firma, men får varerne sendt direkte fra Tyskland og betaler til det tyske firmas bankkonto i Danmark?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)