Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To SEO-relaterede spørgsmål

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO-kyndige Aminoer.

Jeg har to SEO-spørgsmål, som jeg håber, at I vil svare på. Jeg har forsøgt at læse mig til dem på Google, men jeg er stadig meget i tvivl:

1)
Når jeg udfylder Meta Title i CMS, bør jeg så afslutte med min sides navn? Det gjorde jeg i starten, men fik så at vide, at det højst sandsynligt kun forvirrer Google, da jeg efter en anmeldelses Album-titel og kunstnernavn skriver nogle ord (Volt & Volume), som meget let kan fejlfortolkes, da Google muligvis vil tro, at det handler om en side, der beskriver henholdsvis "volt" eller "volume"?

Jeg har forsøgt at udelade sidenavnet, så der kun står album-titel og kunstnernavn, men når siden indekseres har Google alligevel tilføjet sidenavnet "Volt & Volume" til sidst i Meta Title. Er det bedst selv at tilføje navnet eller at lade Google gøre det, så der ikke opstår nogen forvirring i SEO-sammenhæng? Håber, at det giver mening :-).

2)
Det går efterhånden ret godt med at ranke højt på diverse anmeldelser/album-titler, men jeg vil også rangere højt på absolut essentielle keywords som "music reviews" og "new music", ellers er jeg bange for, at jeg aldrig genererer tilstrækkeligt mange unikke daglige besøgende. Jeg har skrevet disse keywords i Meta Title under "Home" i CMS, men hvad kan jeg ellers gøre for at rangere stærkt på disse ord? Kan jeg gøre mere, eller er jeg bare nødt til at være tålmodig og vente på, at jeg stiger til tops i Google :-).
Tænker, at det er overkill at tilføje selvsamme keywords til enhver anmeldelse, jeg oploader? Eller hvad?

Takker på forhånd mange gange for al input!

De bedste hilsner

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Volt & Volume:
Jeg har forsøgt at udelade sidenavnet, så der kun står album-titel og kunstnernavn, men når siden indekseres har Google alligevel tilføjet sidenavnet "Volt & Volume" til sidst i Meta Title. Er det bedst selv at tilføje navnet eller at lade Google gøre det, så der ikke opstår nogen forvirring i SEO-sammenhæng? Håber, at det giver mening :-).

Jeg tror grunden til at "google gør det" er fordi du har angivet en suffix et sted i dit cms sted - har du tjekket efter det?

Derudover benytter jeg selv suffix på næsten alle mine projekter for at skabe en troværdighed omkring domænet. Har endnu ikke oplevet problemer med at google fejltolker det.

Volt & Volume:
eg har skrevet disse keywords i Meta Title under "Home" i CMS, men hvad kan jeg ellers gøre for at rangere stærkt på disse ord? Kan jeg gøre mere, eller er jeg bare nødt til at være tålmodig og vente på, at jeg stiger til tops i Google :-).

Du kunne gå igang med linkbuilding hvor du sørger for at benytte dine keywords som anchor text. Derudover er det svært at sige så meget uden at have set siden. :-) 

Mvh

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Fra København
Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 74
Fra  Pumacode Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Google er nogen gange langsomme til at rette sådan noget - jeg har set lidt efter selv og det ser ud til at du har gjort det rigtigt - jeg har aldrig oplevet at google bruger andet end meta titel.

2. Du skal i gang med linkbuilding :) 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Kragh:
Derudover benytter jeg selv suffix på næsten alle mine projekter for at skabe en troværdighed omkring domænet. Har endnu ikke oplevet problemer med at google fejltolker det.

Tak for svar, Simon.

Det ved jeg ikke engang, hvad er :-). Hvorfor skaber "suffix" større troværdighed om et domæne?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Pumacode:

1. Google er nogen gange langsomme til at rette sådan noget - jeg har set lidt efter selv og det ser ud til at du har gjort det rigtigt - jeg har aldrig oplevet at google bruger andet end meta titel.

2. Du skal i gang med linkbuilding :) 

Hej. Yes, I know, lige netop den del har jeg udskudt :-). Men jeg skal helt sikkert i gang med det. Skal lige have researchet lidt mere omkring link-building, da min side er amerikansk (skal finde gode amerikanske linkkataloger, etc.).

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

1. De voldsomt mange søgeord i din forsides meta keyword tag, vil jeg anbefale at du fjerner. Det ser meget spamy ud og det bør man holde sig fra.

2. måden du gør den slags på, er ved at lave et indlæg om netop det album navn, du vil ranke højt på og linkbuilder til det.

Lige nu forsøger du at ranke din forside på tonsvis af blandede søgeord, hvilket i værste fald vil betyde uendelig dårlig ranking på dem alle, frem for bedre ranking på få vigtige.

Site navnet, kan fjernes i SEO by yoast plugin under permalinks.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det nu foreksempel er et brandt ligesom amino vil folk der kender siden ofte trykke på et link der hedder:
Sådan bliver du en god iværksætter - Amino.dk

Fremfor

Sådan bliver du en god iværksætter

Og tendensen bliver kun bedre jo mere kendt dit brand er ;-) 

Mvh

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Kragh:

Hvis det nu foreksempel er et brandt ligesom amino vil folk der kender siden ofte trykke på et link der hedder:
Sådan bliver du en god iværksætter - Amino.dk

Fremfor

Sådan bliver du en god iværksætter

Og tendensen bliver kun bedre jo mere kendt dit brand er ;-) 

Mvh

Ja, okay, det har jeg godt læst. Tror faktisk også, det var derfor, jeg startede med det. SÅ vil jeg vende tilbage til at gøre det igen, for "selvfølgelig" bliver siden jo helt vildt kendt en skønne dag. Wink. Host host!

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:

1. De voldsomt mange søgeord i din forsides meta keyword tag, vil jeg anbefale at du fjerner. Det ser meget spamy ud og det bør man holde sig fra.

2. måden du gør den slags på, er ved at lave et indlæg om netop det album navn, du vil ranke højt på og linkbuilder til det.

Lige nu forsøger du at ranke din forside på tonsvis af blandede søgeord, hvilket i værste fald vil betyde uendelig dårlig ranking på dem alle, frem for bedre ranking på få vigtige.

Site navnet, kan fjernes i SEO by yoast plugin under permalinks.

Hej Jonas!

Tak for feedback! Jeg er helt med på, hvad du skriver. Den eneste grund til, at jeg har indsat alle de - indrømmet- RIGTIG mange Meta Keywords, er fordi jeg havde brugt en hel masse tid på at udvælge dem længe før, jeg sidenhen læste, at Google ikke længere tillægger dem nogen værdi.

Min tankegang var simpelthen: "Nå, ja, men hvis Google ikke tillægger dem nogen værdi, så er der ikke nogen grund til at fjerne dem, for hvis Google en dag ændrer holdning og tillægger dem positiv værdi, så er de der i hvert fald."

Men hvis Google allerede nu tillægger dem negativ værdi, så skal de naturligvis fjernes.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Volt & Volume:
Men hvis Google allerede nu tillægger dem negativ værdi, så skal de naturligvis fjernes.


Jeg har faktisk ikke prøvet at teste, om det har negativ indvirkning, at indskrive SÅ mange søgeord, men jeg vil bestemt ikke anbefale det.

Grunden til jeg ikke har testet det, er egentlig fordi Google gik væk fra at anvende dem fra langt tid siden. Dog anvender Bing search dem stadigvæk, men de anbefaler også kun benyttelse af få konkrete sidespecifikke søgeord.

Jeg vil i dag påbegynde en test på et domæne og se om det påvirker ranking negativt.

I kan selv følge med

Url til test bliver: http://www.bidragsportalen.dk/danske-hjaelpeorganisationer.html

Nuværende rank

[hjælpeorganisationer] Nr. 2
[Danske hjælpeorganisationer] Nr. 3

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)