Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svensk webshop - afregning af moms i Danmark

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Har læst en masse indlæg herinde omkring afregning af moms ved salg til udlandet.

Men hvordan forholder det sig til afregning af moms i Danmark, når man er en svenske webshop med en dansk filial når vi en dag overstiger 280.000DKK i omsætning i DK?

Skal det køre igennem en dansk revisor/bogføringsbureau og skal der oprettes dansk regnskab, så vi ikke får denne omsætning med på det svenske AB´s regnskab? Eller er det "bare" momsen fra DK-salg der skal indbetales hos SKAT og så eller´s "business as usual".

Hvis nogle kender en billig/effektiv revisor/regnskabsbureau som har styr på dette - skriv gerne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:41

Ambitious:
når man er en svenske webshop med en dansk filial

En dansk filial af et svensk firma skal momsregistreres i Danmark når den omsætter for mere end 50.000 kr. per løbende 12 måneder.

Det svenske firma skal registreres i Danmark efter reglerne om fjernsalg, hvis omsætningen overstiger 280.000 kr.

En filial skal lave fillialregnskab, mens det svenske firma kan oprette nogle omkostningskonti i sit regnskab til at holde styr på den danske moms.

Tilmeldt 8. Feb 08
Skrevet kl. 16:47

Må man gerne få sin svenske revisor til at lave den danske moms. Altså det papirarbejde det nu kræver for at lyde lavpraktisk?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:40

Ambitious:
Må man gerne få sin svenske revisor til at lave den danske moms. Altså det papirarbejde det nu kræver for at lyde lavpraktisk?
ja det må man helt givet gerne - hvis du selv kender dansk momsindberetning vil du vide det er let - det som kan være sværere er at sikre at alle DK salg har egne konti så DK moms er let at udtrække af regnskabet - og det vil være helt naturligt at få den svenske revisor til det. 

Om han også kan autoriseres til at indberette for dig hos moms ved jeg ikke, var det en dansk kunne du sagtens autorisere revisor til det på hans CVR men jeg må sige jeg ikke ved om en svensk revisor kan autoriseres. Ellers kan han jo gi dig tallet - DK salgsmoms og evt købs moms, og så er det superlet at indberette dansk moms - ude til højre i dette link kan du klikke video - og se at det ikke er et problem når bare du har tallet http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2113974&vId=0&lang=DA 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:34

Nej..det ville være en dårlig ide, idet den svenske revisor næppe er inde i de danske momsregler.

Desuden er der sikkert et krav om en fiscal dk-repræsentant som filial af et udenlandsk selskab.

Peter

Tilmeldt 8. Feb 08
Skrevet kl. 12:11

Vi har en filial med repræsentant og alt hvad der kræves for at have filial/cvr-nummer mv.

Men vi skal også udfylde årsopgørelser mv. så en dansk revisor er nok et must..

Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:30

Hej

Jeg ved, at der er revisorer i malmø, som er rimelig godt inde de danske skatteregler, så sådan en ville jeg bruge. Desuden, at såfremt revisoren er normal, så kan de vel lære dette og gøre det de efterfølgende år.

mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:43

Dansk revisor!

Yes et must både moms-og skattemæssigt.

Peter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)