Har læst en masse indlæg herinde omkring afregning af moms ved salg til udlandet.
Men hvordan forholder det sig til afregning af moms i Danmark, når man er en svenske webshop med en dansk filial når vi en dag overstiger 280.000DKK i omsætning i DK?
Skal det køre igennem en dansk revisor/bogføringsbureau og skal der oprettes dansk regnskab, så vi ikke får denne omsætning med på det svenske AB´s regnskab? Eller er det "bare" momsen fra DK-salg der skal indbetales hos SKAT og så eller´s "business as usual".
Hvis nogle kender en billig/effektiv revisor/regnskabsbureau som har styr på dette - skriv gerne.
Må man gerne få sin svenske revisor til at lave den danske moms. Altså det papirarbejde det nu kræver for at lyde lavpraktisk?
ja det må man helt givet gerne - hvis du selv kender dansk momsindberetning vil du vide det er let - det som kan være sværere er at sikre at alle DK salg har egne konti så DK moms er let at udtrække af regnskabet - og det vil være helt naturligt at få den svenske revisor til det.
Om han også kan autoriseres til at indberette for dig hos moms ved jeg ikke, var det en dansk kunne du sagtens autorisere revisor til det på hans CVR men jeg må sige jeg ikke ved om en svensk revisor kan autoriseres. Ellers kan han jo gi dig tallet - DK salgsmoms og evt købs moms, og så er det superlet at indberette dansk moms - ude til højre i dette link kan du klikke video - og se at det ikke er et problem når bare du har tallet http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2113974&vId=0&lang=DA
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg ved, at der er revisorer i malmø, som er rimelig godt inde de danske skatteregler, så sådan en ville jeg bruge. Desuden, at såfremt revisoren er normal, så kan de vel lære dette og gøre det de efterfølgende år.