Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino alternativ ?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Et dedikeret forum/nyhedssite for etablerede webshops, kunne jeg personligt godt se muligheder for.

Amino drukner lidt i opstartsspørgsmål og folk der vil sælge deres services til webshops. De "gode tråde" drukner hurtigt.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:05
Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Skrevet kl. 10:16

Jeg tror kun det kan gøres med succes, hvis en allerede veletableret iværksætter/personlighed (ligesom Martin Thorborg) bygger noget op omkring egen blog.

Fx hvis Just-Eat gutten skrev om hans succes, hvad der fungerede (og ikke fungerede), og hvordan han udvælger firmaer at investere i. Det vil automatisk tiltrække webshopejere, og vupti, så kan et lille spørgsmåls-forum søsættes. Ham Kasper med golfboldene kunne man også bygge noget op omkring tror jeg.

Line Baun Danielsen og lignende typer spår jeg lille succes. Man må ha' relevant og interessant trækplaster.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:39

amino har været igang siden 2005. Du kan ikke udkonkurrere det ved at lave noget af det samme. Aminos forspring er for stort, det siger sig selv

Hvis man vil lave en iværksætterdebatportal skal man finde på noget nyt ellers har det ikke en chance

Fra Nørresundby
Tilmeldt 4. Jan 13
Indlæg ialt: 408
Fra  ADVICE Skrevet kl. 10:40
Det var faktisk også det jeg efterlyste fra start
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:48

det kunne da sagtens være at Amino skulle ha en kategori for etablerede webshops - men det er nok ikke helt let at få folk til at bruge den korrekt, så mit gæt er, at mange stadigt vil stille de helt tidlige spørgsmål med overvejelser så som, hvor skaffer man børnetøj hvis man vil lave en shop - i samme kategori - men kunne den fokuseres efter etablerede - kørende webshops, kunne det sagtens være en kategori

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Skrevet kl. 10:57

Cookie - John Hannover:

det kunne da sagtens være at Amino skulle ha en kategori for etablerede webshops - men det er nok ikke helt let at få folk til at bruge den korrekt, så mit gæt er, at mange stadigt vil stille de helt tidlige spørgsmål med overvejelser så som, hvor skaffer man børnetøj hvis man vil lave en shop - i samme kategori - men kunne den fokuseres efter etablerede - kørende webshops, kunne det sagtens være en kategori

vh

Tror heller ikke det vil fungere på Amino med én dedikeret underkategori.

Der er jo stadig gode tråde/spørgsmål i de andre underkategorier, som har potentialet til at blive gode (relevante) for etablerede webshopejere.

Problemet er at de drukner.

Jeg checker selv "Nye indlæg", men jeg skal virkelig scrolle meget igennem for at finde noget der fanger mig. Er der pause i debatten, kan et godt indlæg derfor forsvinde langt ned på listen, og dermed blive kvalt inden det kom i gang.

Jeg bruger selv Facebook grupper til at stille spørgsmål til andre webshopejere.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:39

Hvis man går ind i sin profil
http://www.amino.dk/user/editprofile.aspx

Kan man under "Amino Alert Direct" sætte nogle søgeord op, så man får mail når de bliver nævnt.
Så hvis man f.eks. interesserer sig for Margento platformen, kan man få mails når den bliver nævnt.
Dertil kan man abonnere på nyt i en kategori man interesserer sig for.

Men når det er sagt, så er jeg helt med på at vi skal gøre noget for at få mere orden på debatten.
Jeg overvejer nogle tags man kan inddele spørgsmål i, så det skal nok blive bedre.

Mht. at starte et forum, så er det ikke nogen lille sag.
Jeg vil tro jeg brugte 1.000 - 1.500 timer om året i 3 år før det rigtig kørte.
Men syntes man det er rigtig sjovt, så er det også en fed opgave.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:45

Martin Thorborg:

Hvad brugte du mest tid på:

- markedsføring

- design af forumet

- programmering/hosting (teknikken)

eller noget fjerde?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:49

Poul Madsen:

Martin Thorborg:

Hvad brugte du mest tid på:

- markedsføring

- design af forumet

- programmering/hosting (teknikken)

eller noget fjerde?

Det jeg brugte mest tid på, er at skabe "rummet" for brugerne.
Teknikken er det mindste af det (selvom det er dyrt nok!) men at skaffe brugerne ind og få dem integreret og gjort aktive tog 100 gange mere tid.

Så selvom teknikken i dag er meget lettere og billigere, så sparer man bare ikke meget arbejde.

De bedste hilsner

Martin

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)