Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger en dygtig grafiker der kan opskalere et billede uden tab af kvalitet.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Deleuran:
Vi har ikke fået noget at vide om hvad billedet skal bruges til, så hvis det bare er til et tryk på en enkelt trøje f.eks. ser jeg det som totalt overkill at begynde at bruge tid på at vectorisere osv,

Jeg har ikke tildel nogen stjerner men overskriften siger "opskalere et billede uden tab af kvalitet. "

@Morten
Kan du ikke beskrive hvordan?

/allan

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 21:12

@Jan Deleuran

Kan godt forstå at du undrer dig over 1-stjerner - og jeg synes det du skriver er fint og et godt råd til Mikkel. Men har man været på Amino i bare kort tid, så finder man desværre hurtigt ud af at stjerne systemet misbruges temmelig meget - ihvertfald ift. til hvad jeg mener det skulle kunne bruges til.. 

1 - stjerne burde jo være for et ok indlæg

5 - stjerner for et excellent indlæg

Men her på Amino er det blevet til at 1 stjerne er straf og 5 stjerner er super - fordi ens "profil" jo opdateres af gennemsnittet af karakterer og ikke på alle dem, som IKKE er afgivet - Amino burde faktisk lave dette om - efter min mening!

Men tilbage til din tråd. Det kan godt være at det er "overkill" at vektorisere et logo, som det der er vist her - men omvendt, så skriver manden jo ikke om det skal bruges én eller flere gange og i hvilken sammenhæng - derfor tænker jeg, at uanset hvad/hvordan det skal bruges, så vil man vel gerne kunne bruge et våbenskjold som dette til logo, brevpapir, ikoner, broderi osv. og derfor er en vektorisering da det absolut bedste bud ift. til at kunne bruge det i alle mulige og umulige sammenhænge? :-)

Jeg tænker også at har man et våbenskjold, så må det da være super fedt at have en ordentlig udgave af det. Mit firma vektoriserede et tilsvarende våbenskjold for et års tid siden, som efterfølgende er blevet brugt i mange sammenhænge!

Men fred være med det - jeg har givet Mikkel et tilbud i en PM - og så må han jo selv vurdere om det er pengene værd.. 

Hav en god aften - til dem, som læser dette!

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 21:13

@Allan Hansen

I praksis er det en rentegning af våbenskjoldet i Adobe Illustrator :-)

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 21:40

Morten Reitoft:
I praksis er det en rentegning af våbenskjoldet i Adobe Illustrator :-)

Super så er vi enige :)

/allan

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:09

Morten Reitoft:

Men tilbage til din tråd. Det kan godt være at det er "overkill" at vektorisere et logo, som det der er vist her - men omvendt, så skriver manden jo ikke om det skal bruges én eller flere gange og i hvilken sammenhæng - derfor tænker jeg, at uanset hvad/hvordan det skal bruges, så vil man vel gerne kunne bruge et våbenskjold som dette til logo, brevpapir, ikoner, broderi osv. og derfor er en vektorisering da det absolut bedste bud ift. til at kunne bruge det i alle mulige og umulige sammenhænge? :-)

Jeg tænker også at har man et våbenskjold, så må det da være super fedt at have en ordentlig udgave af det. Mit firma vektoriserede et tilsvarende våbenskjold for et års tid siden, som efterfølgende er blevet brugt i mange sammenhænge!

Jeg tænkte: billedet der er lagt op, er en affotografering af et 3d-emblem indstøbt i plastic, og dermed kommer det sikkert fra et eller andet, som i forvejen er copyrightet, og hvis han skal bruge det i en stor udgave, er det bare til noget fis og ballade.

Men du kan sagtens have ret, og hvis det skal bruges som logo på hvad ved jeg, så bør billedet helt sikkert vektoriseres, og så dur min 2 minutters forstørrelse helt sikkert ikke, andet end måske til at danne grundlag for en vektorisering.....

Men Stjernesystemet på Amino fungerer ikke efter hensigten, det kan vi hurtigt blive enige om.
F.eks. hvis en person giver 4 stjerner for et indlæg - som jo egentlig er en god karakter - trækker det for de flestes medlemmer gennemsnittet ned. 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:33

Morten Reitoft:

@Jan Deleuran

Kan godt forstå at du undrer dig over 1-stjerner - og jeg synes det du skriver er fint og et godt råd til Mikkel. Men har man været på Amino i bare kort tid, så finder man desværre hurtigt ud af at stjerne systemet misbruges temmelig meget - ihvertfald ift. til hvad jeg mener det skulle kunne bruges til.. 

1 - stjerne burde jo være for et ok indlæg

5 - stjerner for et excellent indlæg

Men her på Amino er det blevet til at 1 stjerne er straf og 5 stjerner er super - fordi ens "profil" jo opdateres af gennemsnittet af karakterer og ikke på alle dem, som IKKE er afgivet - Amino burde faktisk lave dette om - efter min mening!

Yes

Ja stjernesystemet bruges efterhånden af mange til at straffe eller belønne personen og ikke en stillingtagen til indlæggets indhold - kvalitet m.m. Og det var vel det sidste der var meningen med stjernesystemet Wink

Fra Vanløse
Tilmeldt 31. Jul 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 13:10

hvor detaljeret skal det blive ?

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 13:14

ICo - ved ikke lige om det er mig du spørger? men hvis du taler om kvaliteten af vektorisering af et bitmap billede, så bliver det præcis så detaljeret, som det der er visuelt. :-)

Desværre synes Mikkel, mit tilbud var for dyrt - så en anden Amino har fået opgaven - glæder mig til at høre om det færdige resultat :-)

/Morten

Fra Haslev
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 152
Fra  Preisler Group Skrevet kl. 01:46
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

"Så skal han bare bruge det til fis og ballade" 

Hvad bilder du dig egentligt ind ...! 

Og insinuere at jeg ikke har copyright over det som billedet er taget af ! 

Det er MIN families våbenskjold som jeg har fuld copyright over. Billedet er rigtig nok taget af en 3D indstøbt plastik som min farfar har fået lavet og som er i min fars besiddelse. 

Formålet var at få det lavet i vektor og opskaleret da det skal bruges til at sætte på en firma bil som logo og derfor skal være i god kvalitet. Sjovt at du brokker dig over stjernesystemet og kommer med den slags hentydninger ! 

Fra Haslev
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 152
Fra  Preisler Group Skrevet kl. 01:47

@Morten

Jeg vil gerne sende dig en kopi af det færdige :-)

Tak dog for din hurtige respons og tilbuddet ...

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)