Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åbning af 'ungdomscafe'

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan som udgangspunkt ikke oprette et selvskab som under 18, spiritus bevilling skal du være 25 år eller uddannet inden for branhen, der må ikke arbejde mindreårige i lokaler hvor der serveres alkohol, tror du får svært ved at underskrive lejekontrakt, du skal have "pølsemagerkursus" for at sælge mad og der er meget meget mere. Det er ikke bare lige sådan at sælge mad og drikke...

Fra Stege, Sydsjælland
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes jeg har læst linket du sendte ;/..

Men kunne stadig ikke finde svaret..

- Hvad hvis lejemålet/kontrakten står i en af mine forældres navne?

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt have et firma hvis du er under 18, men det kræver dispensation fra det offentlige. Alle kan ikke få det, men det er bestemt muligt

Hvis dine forældre stoler på dig, så er det nemmere bare at få dem til at have alt i deres navn.

Fra Stege, Sydsjælland
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvis det nu er en af mine forældre der står som ejer. Så hvis f.eks sundhedsstyrrelsen eller hvad det nu hedder, kommer forbi, så vil de jo snakke med dem. Men selv om det er mig der betaler alt, og "ejer" det???

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså når sundhedsstyrelsen kommer forbi er det jo ofte uanmeldt, så man ikke kan forberede sig. Så de kan kan ikke forvente at ejeren er til stede, han/hun/de kan jo være på ferie eller have fri. Desuden skal alle medarbejdere have styr på hygiejne, og kunne assistere fødevarestyrelsen.

Sagt på en anden måde, det burde ikke være et problem, så længe man gør det på en lovlig måde. 

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Jun 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe,

Det er meget indviklet område, du har begivet dig ind i. Min far har selv etableret to restauranter, og der er utroligt mange reglementer, der gør sig gældende. For det første skal hele lokalet godkendes af Sundhedsstyrelsen m.h.t. udluftningssystemer, hygiejne, gennemtjek af råvarer, handicap faciliteter (vedr. restaurant) og meget mere. Det betyder også at udgifterne er kæmpe store, hvis lokalet ikke allerede indholder de bennævnte punkter. Så er der jo også sådan noget som borde, stole, dekoration(renovering), glas, tallerkner, råvarer, drikkevarer, bestik, køkkenredskaber, ovne, grille, køleskabe, frysere, toiletter osv.  

Jeg tror heller ikke, at du må beskæftige sig med alle slags køkkenredskaber. Derudover da du er under 18, er jeg sikker på, at du skal være under en voksens opsyn.

Men dette er blot det, jeg selv har erfaret. Hvis du vil have nærmere oplysninger, vil jeg stærkt anbefale, at du ringer til sundhedsstyrelsen eller noget i den dur :-) 

/Kevin

 

Fra Sørby
Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 186
Fra  www.east-tour.dk Skrevet kl. 05:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener der er en lov som siger at personer under 18 år ikke må være alene på arbejde hvis det er et sted med kontanter, kan bare ikke lige huske om det er på bestemte tidspunkter eller gælder hele døgnet 

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 59
Fra  JakobSabinsky.dk Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dejligt befriende at læse at du sådan brænder får at blive selvstændig cafe-ejer Big Smile

Men det er en rigtig tarvelig branche at begive sig ud i, uden nogen erfaring. Der er rigtig mange udgifter forbundet med at drive cafe/restaurant. Dem kan man dog minimere ved at gøre en del selv. Og rigtig mange cafe ejere har haft opstarter hvor de har arbejdet 14-18 hverdag, fordi at indtjeningen ikke har kunne matche udgifterne. Det har betydet at de selv må stå for: rengøring, madlavning, servering, opvask, oprydning, varebestilling, bogføring, egenkontrol og meget mere.

Jeg synes du skal få et job indenfor cafeområdet og få nogle års erfaring, og hvis du stadig brænder for det når du fylder 18 år, så giv den endelig gas. Så har du også mulighed for at spare nogle penge sammen til opstart, det er heller ikke billigt.

Med venlig hilsen

Jakob Sabinsky 

www.blueheaven.dk Sex skal være sjovt

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)