Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor lang tid tog det dig at lave din første affiliateside, og hvordan er det gået den?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.

Jeg sidder tit og tænker på at kaste mig ud i noget affiliate når jeg har tid til overs, men finder det hurtigt uoverskueligt da mine evner med hensyn på at lave hjemmesider og den slags ikke rækker så langt.

Dertil er jeg også ret sikker på at rigtig mange derude bag skærmene har gjort sig nogle af de samme tanker som jeg, og når til den konklusion at det virker for uoverskueligt hvis ikke man har nogle erfaringer med ''computersproget''.

Derfor synes jeg det kunne være sjovt at se hvordan du kom igang med dit første affiliate projekt, og hvordan det er gået det. Så hvis du sidder og brænder inde med nogle guldkorn omkring hvordan din side kom godt fra start eller bare mere generalle facts som fx. antal timer du har lagt i det, grundlaget for valg af niche og evt. hvad din side tjener nu. Ting i den dur tror jeg kunne være rigtig rart for nytilkomne affiliatere at have kendskab til fra starten af.

Så jeg håber du har fået lyst til at dele lidt ud af dit affiliate eventyr til alle os som overvejer at starte :)

Mvh.
Tobias Lund Nielsen

PS. Et link til din side kunne også være en god idé.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 12:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Heysan :-)

Mit første affiliatesite - og første domæne ever - hed Gratisfilm.info. Det gør den sådan set stadig.

Siden begyndte hurtigt at få mange besøgende og havde i sin bedste periode cirka et tusinde besøgende om dagen. Jeg tjente penge på fortrinsvis Adsense og affiliate til relativt få programmer.

I dag er indtægten faldet en hel del, da jeg ikke har vedligeholdt siden (jeg synes projekter som det her er sjovere), men den tjener stadig nogle tusinde kroner om måneden.

Jeg har købt en del domæner og lavet en del sider siden da, og det har jeg skrevet om bl.a. her:

http://halfdantimm.dk/mine-storste-fejl-som-affiliate

http://halfdantimm.dk/passiv-indtaegt-nicheside 

Hvis du vil have lidt inspiration kan du også tage et kig her:

http://danskeaffiliates.dk/ :-)

Fra Søborg
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 13:10

Jeg takker mange gange for dit svar Halfdan :)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:14

Den første rigtige affiliate side jeg havde var i 2007/2008 hvor jeg reklamerede med forbrugslån. Det var lige før finanskrisen og det indtjeningen kom særligt fra SMS lån. Siden fik sine rankings via snasket keyword stuffing (500 - 600 keywords på en side). I takt med de selskaberne gik konkurs og lukkede deres programmer faldt indtjeningen også. Jeg endte med at sælge siden til sidst (som ikke er online mere).

Under min udsendelse til Afghanistan i 2009 startede jeg en side med rabatkoder. Grundlæggende den samme taktik, hvor jeg først fandt en webshop med en rabatkode og et tilknyttet affiliate program. Herefter lavede jeg en artikel på 200 ord, og i bunden af den havde jeg alle produkt og kategorinavne fra webshoppen listet (flere tusind ord). Det gav en okay indtjeningen når jeg målte det mod tidsforbruget, men efter noget tid tabte siden sine rankings (hvorfor mon)

Under en togtur mellem Nykøbing F. - Aarhus i 2009 fik jeg en ide til 4 sider. De kører stadigvæk og giver lidt indtægt omend det ikke er noget sammenlignet med førhen. I dag har jeg en række forskellige sider, hvor mange dog står passivt til. 

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 13:15

Hej Tobias

Du kan i dag sagtens selv lave en hjemmeside uden at have nogen erfaring. For nogle år siden krævede det en del viden, men du kan i dag nemt selv sætte en professionel hjemmeside op med WordPress. WordPress er både nemt at installere, brugervenligt og søgemaskinevenligt.

Du kommer selvfølgelig til at bruge noget tid at lære at få det hele til at spille, men som med alt andet kræver det en masse arbejde for at få succes.

Miit første site var alexi.dk. Her kørte jeg med AdSense annoncer og kom op at tjene et par tusind om måneden. Siden lever stadig, men som det kan ses arbejder ikke længere på den. Indtjeningen er derfor røget ned under de 500,- pr. mnd.

At jeg ikke længere arbejder på den skyldes ganske enkelt at jeg har fundet mere profitable hjemmesider / emner at arbejde med.

Du kan i dag tjene penge på affiliate / AdSense uden at rører en eneste linie kode - så det er bare med at komme i gang Big Smile

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 15:12

Cap'n Halfdan Timm:

Heysan :-)

Mit første affiliatesite - og første domæne ever - hed Gratisfilm.info. Det gør den sådan set stadig.

Siden begyndte hurtigt at få mange besøgende og havde i sin bedste periode cirka et tusinde besøgende om dagen. Jeg tjente penge på fortrinsvis Adsense og affiliate til relativt få programmer.

I dag er indtægten faldet en hel del, da jeg ikke har vedligeholdt siden (jeg synes projekter som det her er sjovere), men den tjener stadig nogle tusinde kroner om måneden.

Jeg har købt en del domæner og lavet en del sider siden da, og det har jeg skrevet om bl.a. her:

http://halfdantimm.dk/mine-storste-fejl-som-affiliate

http://halfdantimm.dk/passiv-indtaegt-nicheside 

Hvis du vil have lidt inspiration kan du også tage et kig her:

http://danskeaffiliates.dk/ :-)

Dejlig indbydende side du har på http://www.juf.dk/. Er det en template eller har du designet den selv?

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 15:29

J. Nordentoft:
Dejlig indbydende side du har på http://www.juf.dk/. Er det en template eller har du designet den selv?

Tak!

Jeg kan ingenting i Photoshop. Og jeg kan heller ikke kode.

Designet er lavet fra bunden af en dygtig vietnameser og en pakistaner har stået for at kode det hele. Outsourcing at it's finest. :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:47

Jeg synes bare du skal kaste dig ud i det. Det er ikke så svært :-).

Min første affiliate/adsense side var en sider der hed Pengetjen.dk. Den er stadig online, men jeg har ikke brugt tid på den i rigtig lang tid. Den er glemt - jeg lavede en masse fejl i starten af min affiliate-karierre. Jeg glemte at skærme mine affiliate links, jeg proppede siden til med reklamer og indholdet var heller ikke til at råbe hurra for...

I dag bruger jeg tid på mine andre sider, som efterhånden er ved at agere en fin indkomst - herunder mit nyeste skud på stammen, Helsenu.dk.

Du skal være velkommen til at sende mig en privat besked, hvis du har spørgsmål om det at starte din første side.. :-). Good luck!

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:03

Casper Lorenzo Jensen:
Jeg glemte at skærme mine affiliate links

Blev lige lidt nysgerrig, Casper. Når du skriver "skærme", hentyder du så til at sætte "no-follow" på dine Affiliate-links, eller tænker du på at benytte text-links i stedet for kæmpe købsknapper?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 16:26

Hej Tobias,

Jeg var/er en ung dreng på 17 år som havde/har en masse fritid. I starten rodede jeg bare rundt på Amino, og prøvede at læse mig klog på emner om affiliate marketing, da jeg synes det lød spændende. Efter jeg havde opbygget en fornuftig grundviden startede jeg. Læs, som nævnt tidligere, Halfdans indlæg, da de indeholder en masse god viden. :-)

Jeg har lavet en affiliate side som handler om træning/fitness og relateret produkter. Jeg har sat siden op i Wordpress, og benyttet mig af WooCommerce og Wootique. Det anbefales herfra! Indtil videre har jeg kun tilføjet produkter på siden ca. 70+, og skrevet en masse produkt tekster. Jeg har ca. brugt 1 måned på det. WooCommerce og Wootique er simpelt at bruge, og der er massere hjælp at finde på diverse fora. Jeg har ingen viden om kodning eller noget, men  selv jeg har lært at bruge det.

Jeg er ikke rigtigt begyndt at lave content som søgemaskinerne kan bruge, så min indtjening er rimelig beskeden. Jeg har kun tjent 35 kroner indtil videre, men jeg er fortrøstningsfuld. :-)

Kast dig ud i det, du lærer en masse undervejs. Amino brugerne er ekstremt hjælpsomme, og der er masse viden at hente herinde.

Du er også velkommen til at kontakte mig hvis du har nogle spørgsmål.

Min side hedder billig-protein.dk.

Vh Mathias

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)