Lige siden AminoKapital blev skudt i luften - et initiativ jeg desuden er stor tilhænger af - er de uundgåelige spørgsmål jo dukket op omkring, hvordan man beskytter sin idé.
Så jeg kunne da egentlig godt tænke mig at høre, om nogle herinde nogensinde rent faktisk er blevet berøvet deres idé eller projekt?
For det er da et interessant spørgsmål. Jeg ville da nok være i overhængende fare for at få en hjerneblødning, hvis et projekt jeg havde arbejdet på i lang tid, pludselig dukkede op komplet magen til et andet sted.
Tit er ideen som sådan intet værd, det er udførelsen der gør den store forskel, manden med ideen har som regel drive og passion på netop den ide og udfører den derfor en del bedre end en tyv. Men det sker da, tror bare ikke det er særligt meget.
Bestemt gode pointer. Man må vel også et eller andet sted stole på mulige investorer. Idéen er jo ikke meget værd hvis man ikke ytrer den til nogle. Specielt ikke hvis man mangler kapital eller partnere.
Med NDA er du sikret ved alle som ser din ide så stole på dem behøver du ikke.
Vi investere nogle gange og må sige at dem som vi tager lidt mere seriøs har styr på deres NDA. Fortæller en del om mennesket bag :)
Det forstår jeg udemærket godt. Det bliver jo ens lille baby til sidst, så den skal da beskyttes.
Jeg kunne også forestille mig at et stort forarbejde er en vigtig faktor for at blive taget seriøst.
Kommer meget an på produktet, men for det meste ja. Fortæller gerne hvordan jeg ville præsentere det hvis jeg har lidt mere info (uden du fortæller alt)
At bestykke en ide er meget svært. Især for os alimdelig dødelige. NDA'er kan være okay, men de er kun så gode som den kapital der er bag den til at beskytte den. Kan du ikke beskytte den er den intet værd. Det samme gælder patenter.
Den part der mener, at den anden part har brudt en NDA, kan få meget svært ved at bevise noget.
At bestykke en ide er meget svært. Især for os alimdelig dødelige. NDA'er kan være okay, men de er kun så gode som den kapital der er bag den til at beskytte den. Kan du ikke beskytte den er den intet værd. Det samme gælder patenter.
Den part der mener, at den anden part har brudt en NDA, kan få meget svært ved at bevise noget.
Ikke helt Lasse :)
Alt korrespondance via mail, samt andet beviseligt er til ejerens fordel. Et produkt som ligner, lavet af en som har underskrevet en NDA har meget svært ved at vinde.
Egentlig forstår jeg ikke folks frygt. Hvordan skal man kunne skabe et unik produkt uden at vende tankerne med professionelle inde for feltet. Frygt og udvikling modarbejder helt vild hinanden.
Har prøvet flere som troede de skulle have lavet noget men som ikke turde åbne munden og deres projekt var så død.