Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drive et møntvaskeri....

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Virum
Tilmeldt 28. Sep 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Jeg kigger på at købe et møntvaskeri for at etablere en god sideindtægt. Er der nogle af jer gode Amino´ere der har erfaringer med at drive et møntvaskeri?

Eller måske bare andet input til hvad man skal være særlig opmærksom på, hvad der især kræver tid, faldgrupper osv.

/Peter K

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:57

Hej Peter,

Umiddelbart ser jeg et par trusler i din ide om at overtage et møntvaskeri.

Hvert år øges antallet af vaskemaskiner i private husholdninger og det er jo på bekostning af møntvaskerierne.

Hvordan ser regnskaberne ud for det vaskeri, som du vil overtage? Den slags maskiner er sindssygt dyre i anskaffelse og reparation, så derfor er det vigtigt at forretningen har flere års resultater så du kan se rentabiliteten.

Få så mange informationer som muligt fra nuværende ejer og sammenhold med regnskabet.

Fra Virum
Tilmeldt 28. Sep 12
Skrevet kl. 17:52

Ja, den slags har jeg også tænkt på. Hvad bygger du det på at antallet i husholdningerne øges?

Der er en del maskiner (plus nogle ekstra) men den kan jo selvfølgelig gå i stykker. Regnskaberne ser fornuftige ud indtil sidste ejer, som kun har haft det kort tid. Han har tydeligt misligeholdt vaskeriet.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:41

Hej Peter,

Elbranchen offentliggør hver måned branchetal for antallet af solgte vaskemaskiner etc. Tallene vokser selvfølgelig mest for tørretumblere (fordi de er blevet meget billigere og et større ønske fra husholdningerne) og opvaskemaskiner.

Tallene har dog de seneste år vist en vigende tendens i antallet af solgte vaskemaskiner, men det er dog stadig vækst. 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 19:49

Hej Peter

Jeg tror som der bliver nævnt også at det er en branche der er på vej nedad.
Ihvertfald har en som jeg kender der havde over 25 møntvaskerier også valgt anden branche nu og har solgt ud af dem han havde imens tiden var til det.
Han solgte for nogle år tilbage.

Han er ikke typen som driver en dårlig forretning så tror han kiggede i krystalkuglen og så sit snit til at sælge og at branchen måske ville stavnere.

Men jeg skal ikke sige om der er enkelte steder det stadigvæk er en god idé at have sådan et vaskeri.
jeg kan godt se det stadigvæk er aktuelt i visse ejendomsområder i store byer med fredet ejendomme uden egen vaskemaskine og regler for ikke at må installere dette. 

Håber du kan bruge mit indspark her.

Held og lykke

De Bedste Hilsner
Ronni

Fra Virum
Tilmeldt 28. Sep 12
Skrevet kl. 09:22

Helt enig, branchen er ikke i vækst men hvis den "blot" er stabil, så skulle der være grobund for en fast side indtægt.

Jeg søger stadig input til erfaringer med selve driften af vaskeriet.

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 09:38

Jeg tænker, at det kan godt være at der kommer flere og flere vaskemaskiner i de danske hjem, men i de større byer, er der jo stadig rigtig mange lejligheder, som ikke har plads til en vaskemaskine. Så jeg tror et møntvaskeri handler meget om location.

Men man behøver jo ikke drive det som et traditionelt møntvaskeri, man kunne godt gøre lidt mere ud af oplevelsen for kunderne. Altså ren indretningsmæssigt, måske et cafehjørne, med gratis kaffe, eller et eller andet, med opdateret læsestof, mens kunderne venter.

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Fra Virum
Tilmeldt 28. Sep 12
Skrevet kl. 10:47

Det her ligger midt i byen og location skulle derfor være ok.

Jeg kan høre vi er på bølgelængde, jeg havde netop tænkt at bruge en smule penge på at indrette det lidt retro og med kaffemaskine og et par lænestole. "Desværre" ligger der et misbrugscenter og et social belastet område i nærheden, så man kunne frygte at nogle af dem vil tage ophold derinde.

Andre gode input til selve driften?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)