Det er ikke kun "udviklere" Meebox sælger webhotels til. "Vi har nogle af Danmarks billigste webhoteller! Og lige meget om du er webdesigner, iværksætter, blogger eller noget helt andet, så er der også et billigt webhotel til dig. Bestil dit webhotel nu, så er du online om 5 minutter!" Med andre ord målretter de deres produkter til en bred vifte kundetyper, hvor største-delen ikke kan forventes at have noget særligt kendskab til PHP og MySQL. Det ville være fuldstændigt absurd, hvis Meebox forventede at disse kunder selv skulle foretage lokale tests af PHP 5.4 som forberedelse til en forestående server-opgradering. Dette blev så mit sidste indlæg i en tråd der vist snart trænger til en lur.
|
Er du gal hvor ville jeg blive sur hvis min udbyder havde givet mig 6-7 dage til at opgradere i en ferie periode.
Jeg har selv arbejdet et sted hvor vi benyttede Ruby 1.8.7 i vores produktionsmiljø hvor størstedelen af andre firmaer benyttede 1.9.3. Udviklerne var klar over at vi burde opgradere, forretningen var klar over det, men vi havde nogle milestones som skulle nås overfor vores investorer inden den næste pose penge kom.
Skulle vi pludselig opgradere til version 1.9.3 var vi blevet ruineret.
Vi opgraderede senere, og vi havde en god proces, og vi kom up-to-date med Ruby miljøet.
Tænk jer om Meebox, det er folks levebrød i manipulerer med, og 6 dage er for kort. Det er i orden at udfase gammelt software, og det er da sejt at 5.4 er hurtigere, men i risikerer at smadre folks forretning med så kort en deadline.
6-7 dage er også lige i underkanten af tid til at flytte til en anden webhost som understøtter de versioner man kræver.