Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skiftet til PHP 5.4 - HJÆLP! (Meebox)

Side 11 ud af 12 (111 indlæg)
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Udviklere har alle muligheder i verden for at sætte sig ind i hvad der bliver depricated og hvad der bliver anderledes i nyere udgaver af php. og så tilpasse sin udvikling ud fra det når de bygger løsninger. ud over det har de fleste udviklere en local server de bygger deres ting på før de smider det op på en server, så her vil de kunne teste deres ting...

Det er ikke kun "udviklere" Meebox sælger webhotels til.
Det fremgår ret tydeligt af det de skriver på deres side:

"Vi har nogle af Danmarks billigste webhoteller! Og lige meget om du er webdesigner, iværksætter, blogger eller noget helt andet, så er der også et billigt webhotel til dig. Bestil dit webhotel nu, så er du online om 5 minutter!" 

Med andre ord målretter de deres produkter til en bred vifte kundetyper, hvor største-delen ikke kan forventes at have noget særligt kendskab til PHP og MySQL.

Det ville være fuldstændigt absurd, hvis Meebox forventede at disse kunder selv skulle foretage lokale tests af PHP 5.4 som forberedelse til en forestående server-opgradering. 

Hvis disse kunder skal have mulighed for at ruste sig til den slags server-opgradering, skal Meebox sørge for der er et system, så kunderne nemt kan oprette en test-installation på deres server, og så de i god tid kan konstatere om der er behov for at hyre en teknikker til rettelse af evt. kompatibilitetsproblemer på hjemmesiden. 

Dette blev så mit sidste indlæg i en tråd der vist snart trænger til en lur.

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 18:33
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Er du gal hvor ville jeg blive sur hvis min udbyder havde givet mig 6-7 dage til at opgradere i en ferie periode. 

Jeg har selv arbejdet et sted hvor vi benyttede Ruby 1.8.7 i vores produktionsmiljø hvor størstedelen af andre firmaer benyttede 1.9.3. Udviklerne var klar over at vi burde opgradere, forretningen var klar over det, men vi havde nogle milestones som skulle nås overfor vores investorer inden den næste pose penge kom.

Skulle vi pludselig opgradere til version 1.9.3 var vi blevet ruineret. 

Vi opgraderede senere, og vi havde en god proces, og vi kom up-to-date med Ruby miljøet. 

Tænk jer om Meebox, det er folks levebrød i manipulerer med, og 6 dage er for kort. Det er i orden at udfase gammelt software, og det er da sejt at 5.4 er hurtigere, men i risikerer at smadre folks forretning med så kort en deadline.

6-7 dage er også lige i underkanten af tid til at flytte til en anden webhost som understøtter de versioner man kræver.

Fra København K
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 155
Fra  Clovermetrics Skrevet kl. 04:36

Kasper Grubbe:
Jeg har selv arbejdet et sted hvor vi benyttede Ruby 1.8.7 i vores produktionsmiljø hvor størstedelen af andre firmaer benyttede 1.9.3. Udviklerne var klar over at vi burde opgradere, forretningen var klar over det, men vi havde nogle milestones som skulle nås overfor vores investorer inden den næste pose penge kom.

Undskyld min tone - Men til helvede med investorer (og aktionærer for den sags skyld)

Dette er grunden til at jeg er startet som selvstændig, og nok grunden til at rigtig mange andre er startet som iværksættere. Hatten af til alle der er startet op på trods.

I rigtig mange større virksomheder sker der desværre det at aktionærer/anpartshavere/investorer kræver et større afkast, hvilket gør at de presser en virksomhed på de forskellige parametre. Jeg har set ekstreme tilfælde i flere store danske virksomheder, og det er en rigtig ærgerlig situation for alle - Både medarbejdere og aktionærer/anpartshavere/investorer, samt dem der har startet op på trod af de hårde odds.
Derfor mener jeg at man bør insistere på at hvor end man får penge fra til sin virksomhed og sin drøm, ikke skal gå på mere kompromis end fornuften tillader. Det er ikke nødvendigvis dem med pengene der skal bestemme hvordan firmaet skal forvaltes, til gengæld er det ofte dem der kører et firma i grus.

Igen (uden at have noget med Meebox at gøre) - hatten af for at de har anerkendt at de 6 dage er for lidt, og at de ønsker at lave en mere glidende udrulning af deres opgradering næste gang, som de har gjort opmærksom på i denne tråd.

God dag til alle, trods det lidt sure opstød til aktionærer/anpartshavere/investorer i iværksættervirksomheder - Og med ønsket om at alle alle der har aktionærer/anpartshavere/investorer træffer de rette beslutninger, på trods af den modtand de måtte møde. Det er jeres idé, jer der har forstand på det, og jer der skal drive virksomheden.

Venligst,
Bjarke 

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 05:14

Bjarke Mønsted:

Derfor mener jeg at man bør insistere på at hvor end man får penge fra til sin virksomhed og sin drøm, ikke skal gå på mere kompromis end fornuften tillader. Det er ikke nødvendigvis dem med pengene der skal bestemme hvordan firmaet skal forvaltes, til gengæld er det ofte dem der kører et firma i grus.

Jeg kan ikke se hvordan Ruby 1.8.7 er totalt uacceptabelt og ikke fornuftigt at benytte som forretning, sammenlignet med Ruby 1.9.3. Det var et upgrade som burde gøres, men som ikke var kritisk, og der var ingen sikkerhedshuller ved det. Det var bare gammelt, men stadigvæk vedligeholdt men skulle fornys på et tidspunkt når udviklingsafdelingen havde kræfterne.

Min historie går bare på at det er uacceptabelt at give kunderne 6 dage til at opgradere noget software som kan breake på den måde. Og det er da rart at de er enige, det er bare synd at erkendelsen kom efter at skaden var sket.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:16

Kasper Grubbe:
Tænk jer om Meebox, det er folks levebrød i manipulerer med, og 6 dage er for kort. Det er i orden at udfase gammelt software, og det er da sejt at 5.4 er hurtigere, men i risikerer at smadre folks forretning med så kort en deadline.

Hvis hele forretningen er baseret på en hjemmeside, der har særlige krav til hosten, er det vel lidt naivt at have den hosted på en shared løsning, hvor man ikke har indflydelse på driften.

Og problemet er vel ikke større end at folk kan flytte deres hjemmesider, hvis de ikke kan opdateres til php 5.4 for rimelige midler.

---

Hosting skal selvfølgelig være et stabilt produkt, men når man betaler 100 kr. om måneden, kan man ikke stille krav til at leverandøren tilpasser produkt og drift til den enkelte kunde.

Husk nu på at størstedelen af Meebox's kunder ikke har haft problemer, men kun udbytte af opdateringen til php 5.4.

Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 334
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 23:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 16. Aug 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:03
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Det undskylder da stadig ikke meebox's handlig

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 12:49

Hvordan framelder jeg mig denne "debat"? Jeg er simpelthen ved at være godt træt af, at den konstant bliver genoplivet.

Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 334
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 12:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt øverst finder du et link lige over tråden:  Stop med at sende e-mail hvis nogen svarer på indlægget

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 13:00

Tak, jeg ville give +karma hvis jeg kunne ^^

Side 11 ud af 12 (111 indlæg)