Selvfølgelig har hjemmesideejere et ansvar for at deres hjemmesider fungerer ordentligt, men hvis de servere siderne er installeret på opgraderes på en måde så siderne ikke længere fungerer, og hvis udbyderen ikke har adviseret kunderne ordentligt og i god nok tid, har kunderne jo slet ikke haft en chance for at forberede deres sider ordentligt inden opgraderingen blev udført. Ansvaret i denne situation ligger hos udbyderen. Det er dem der foretager en ændring som har en konsekvent for driften af kundernes sider, og en del af dette ansvar er at melde ud til kunderne omkring ændringen, så kunderne på rimelig vis kan foretage de fornødne tilpasninger og dermed forhindre nedetid på deres sider. Du kan ikke vende problemet til at være kundens ansvar i denne situation.
Synes du ikke det er en god idé at kunderne har mulighed for selv at planlægge en opgradering til PHP 5.4? |
Mikkel Olsen:Mig og "Joomlakonsulenten.dk" arbejdede i går frilligt ud til de sene nattetimer på at løse folks problemer, og vores hurtigste vej til central kommunikation var via denne tråd.
Udemærket chat funktion på denne side - der skal du ingengang refreshe siden for at få information.
Og helt fint i frivilligt arbejder ud på de sene nattetimer, i sidste ende er det jo jeres valg :P men 10-20 svar, med i prøver at løse et problem gavner ikke nogle - fordi det er 'public brainstorm' - man burde hellere bruge 3-4 minutter på at snakke sammen, give 1 løsning som faktisk virker. - det andet forvirre bare folk.