Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skiftet til PHP 5.4 - HJÆLP! (Meebox)

Side 10 ud af 12 (111 indlæg)
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Jeg kan sagtens følge det du skriver, synes bare at folk også burde tage bare lidt ansvar for at deres systemer køre optimalt, og ikke mindst er opdateret.

Selvfølgelig har hjemmesideejere et ansvar for at deres hjemmesider fungerer ordentligt, men hvis de servere siderne er installeret på opgraderes på en måde så siderne ikke længere fungerer, og hvis udbyderen ikke har adviseret kunderne ordentligt og i god nok tid, har kunderne jo slet ikke haft en chance for at forberede deres sider ordentligt inden opgraderingen blev udført.

Ansvaret i denne situation ligger hos udbyderen. Det er dem der foretager en ændring som har en konsekvent for driften af kundernes sider, og en del af dette ansvar er at melde ud til kunderne omkring ændringen, så kunderne på rimelig vis kan foretage de fornødne tilpasninger og dermed forhindre nedetid på deres sider.

Du kan ikke vende problemet til at være kundens ansvar i denne situation.

der har du bare skrevet at de så selv kan bestemme hvornår de vil gøre det, hvilket ikke burde være en mulighed..

Synes du ikke det er en god idé at kunderne har mulighed for selv at planlægge en opgradering til PHP 5.4?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 16:25

Mikkel Olsen:

Mig og "Joomlakonsulenten.dk" arbejdede i går frilligt ud til de sene nattetimer på at løse folks problemer, og vores hurtigste vej til central kommunikation var via denne tråd.

Udemærket chat funktion på denne side - der skal du ingengang refreshe siden for at få information.

Og helt fint i frivilligt arbejder ud på de sene nattetimer, i sidste ende er det jo jeres valg :P men 10-20 svar, med i prøver at løse et problem gavner ikke nogle - fordi det er 'public brainstorm' - man burde hellere bruge 3-4 minutter på at snakke sammen, give 1 løsning som faktisk virker. - det andet forvirre bare folk. 

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Olsen:

Jeg kan sagtens følge det du skriver, synes bare at folk også burde tage bare lidt ansvar for at deres systemer køre optimalt, og ikke mindst er opdateret.

Selvfølgelig har hjemmesideejere et ansvar for at deres hjemmesider fungerer ordentligt, men hvis de servere siderne er installeret på opgraderes på en måde så siderne ikke længere fungerer, og hvis udbyderen ikke har adviseret kunderne ordentligt og i god nok tid, har kunderne jo slet ikke haft en chance for at forberede deres sider ordentligt inden opgraderingen blev udført.

Det er jo netop det du misforstår... havde hjemmesideejerne taget det ansvar, ville de slet ikke være endt ud i at det havde været et problem at meebox opgraderede. Det er jo netop det jeg prøver at sige her. de skal jo ikke først tage ansvar når webhoteludbyderen siger... nu er det nok... vi opgradere snart til en ny version.

Mikkel Olsen:
Du kan ikke vende problemet til at være kundens ansvar i denne situation.
Jeg vender ikke problemet til at være kundens, men jeg siger at kunden har et ansvar... som jeg har skrevet en del gange nu.

Mikkel Olsen:

der har du bare skrevet at de så selv kan bestemme hvornår de vil gøre det, hvilket ikke burde være en mulighed..

Synes du ikke det er en god idé at kunderne har mulighed for selv at planlægge en opgradering til PHP 5.4?

læs mit sidste indlæg som du citerede.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 12. Feb 13
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 16:37

Hej Lucas,

De ting vi "brainstormede" var ikke taget ud af den blå luft. De var alle kvalificerede løsningsmuligheder, og hvis du mener andet kan du jo netop kommentere på dette, da de fremstår i tråden som indlæg..

I sidste ende fik vi faktisk afprøvet de løsningsmuligheder vi kunne komme i tanke om på en hurtig og relativt effektiv måde, og det var sådan set målet.

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 16:39
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

I guder så lad dog denne tråd dø :-/.

Tilmeldt 12. Feb 13
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 16:49

Kim...

havde hjemmesideejerne taget det ansvar, ville de slet ikke være endt ud i at det havde været et problem at meebox opgraderede. Det er jo netop det jeg prøver at sige her. de skal jo ikke først tage ansvar når webhoteludbyderen siger... nu er det nok... vi opgradere snart til en ny version.

Så du mener altså at kunderne hos Meebox aktiv selv burde have forberedt deres hjemmesider, så der ikke ville opstå nogle problemer i tilfælde af at Meebox opgradere til PHP 5.4?

Hvordan skulle de i praksis gøre dette, når de ikke havde mulighed for at lave en PHP 5.4 test-installation forud for opgraderingen?

Hvordan skulle kunden kunne fejlsøge på en PHP 5.4 server, når der ikke var stillet en PHP 5.4 server til rådighed forud for opgraderingen?

Kunderne fik en melding omkring PHP 5.4 opgraderingen 6 dage før opgraderingen blev udført, og mange af kunderne havde slet ikke nået at læse denne meddelelse før skiftet fandt sted.

Læs nu grundigt hvad det er jeg skriver..

Meebox, og Meebox´ kunder, havde ikke været i denne situation hvis Meebox havde adviseret kunderne ordentligt og i god nok tid samt gjort det muligt for kunderne på forhånd at lave en PHP 5.4 test-installation til debugging osv. 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:11

Mikkel Olsen:

havde hjemmesideejerne taget det ansvar, ville de slet ikke være endt ud i at det havde været et problem at meebox opgraderede. Det er jo netop det jeg prøver at sige her. de skal jo ikke først tage ansvar når webhoteludbyderen siger... nu er det nok... vi opgradere snart til en ny version.

Så du mener altså at kunderne hos Meebox aktiv selv burde have forberedt deres hjemmesider, så der ikke ville opstå nogle problemer i tilfælde af at Meebox opgradere til PHP 5.4?

Hvordan skulle de i praksis gøre dette, når de ikke havde mulighed for at lave en PHP 5.4 test-installation forud for opgraderingen?

Først vil jeg sige at du er noget god til at tage ting ud af kontekst... prøv at læse de ting jeg skriver, frem for at tage bidder ud og kommenterer på den ene ting... det kommer du længere med. 

Man behøver ikke en php 5.4 server for at kunne udvikle til denne. Udviklere har alle muligheder i verden for at sætte sig ind i hvad der bliver depricated og hvad der bliver anderledes i nyere udgaver af php. og så tilpasse sin udvikling ud fra det når de bygger løsninger. ud over det har de fleste udviklere en local server de bygger deres ting på før de smider det op på en server, så her vil de kunne teste deres ting...

for open source, handler det jo om hele tiden at opgradere til nyere versioner både moduler, plugins, temaer og core. og her har de allerede tænkt over det og testet det. og ja de fleste skriver at man minimum skal have xxx udgave af PHP, men det betyder ikke at de kun er bygget til denne udgave og at det er denne man skal bibeholde.

Alt i alt.. snakker jeg stadig ikke om meebox metoder, men om at hjemmesideejere ikke skal vente til sidste øjeblik med at opdatere deres hjemmesider, men at de hele tiden bør følge udviklingen, for at opretholde en god standard. og ikke mindst for at deres og andres hjemmesider på samme server køre upåklageligt.

Det var mine sidste ord, forstår du ikke det jeg skriver, må det bare være sådan... 

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 17:17
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

PHP 5.4 har været tilgængelig siden 2012. Jeg kan virkelig heller ikke se problematikken.

Kan vi ikke omdøbe trådens titel "Meebox bashing"?

Tilmeldt 12. Feb 13
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 17:19

Man behøver ikke en php 5.4 server for at kunne udvikle til denne. Udviklere har alle muligheder i verden for at sætte sig ind i hvad der bliver depricated og hvad der bliver anderledes i nyere udgaver af php. og så tilpasse sin udvikling ud fra det når de bygger løsninger. ud over det har de fleste udviklere en local server de bygger deres ting på før de smider det op på en server, så her vil de kunne teste deres ting...

Jeg tror godt du kan regne med at de fleste af Meebox´ kunder ikke er udviklere, og de er dermed ikke i stand til at foretage local-testing.

Desuden kan du aldrig være 100% sikker på at en local-installation opfører sig på samme måde som en real-life server hos en udbyder, selvom du anvender virtuelle PHP og MySQL der svarer til udbyderens versioner.

Den eneste holdbare løsning er at udbyderen stiller en funktionsdygtig PHP 5.4 server til rådighed til kunderne, med de indstillinger som udbyderen anvender, så de har mulighed for at afprøve deres hjemmesider under reelle forhold, inden der foretages et endeligt skifte.

Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 17:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

For folk der hurtigt vil have skjult deres fejl.

Smid følgende i configuration.php tilhørende jeres joomla.

ini_set('display_errors',0);
error_reporting(E_ALL|E_STRICT); Skal siges at det ikke "fixer" fejlene, blot fjerner dem så de ikke er synlige. Det bedste ville dog være hvis folk opdaterede deres sites, plugins og hvad de nu ellers måtte have.
Side 10 ud af 12 (111 indlæg)