Hej, Har en kunde der modtog en faktura med nr. 001 (nr. blot til eksempel). Der var så en opdatering til fakturaen og bogføringsprogrammet slettede det gamle fakturanr. og oprettede et nyt. Sendte en mail med den nye faktura og en anvisning om, at faktura 002 erstatter 001. Men nu har kunden betalt faktura 001, som ikke findes i systemet længere. Og faktura 002 står "åben". Hvad gør jeg i sådan en situation? |
Der må være sket en fejl.
Det må programmet ikke kunne hvis fakturaen er sendt (og dermed til bogføring)Joomlakonsulenten.dk:Der var så en opdatering til fakturaen og bogføringsprogrammet slettede det gamle fakturanr. og oprettede et nyt.
fejl - faktura 1 skulle ha været krediteret og erstattet af ny faktura 2Joomlakonsulenten.dk:Sendte en mail med den nye faktura og en anvisning om, at faktura 002 erstatter 001.
Joomlakonsulenten.dk:Men nu har kunden betalt faktura 001, som ikke findes i systemet længere. Og faktura 002 står "åben
Jeg kan ikke sige det - da det lyder som noget du har fået kludder i - evt i Dinero - men du burde ikke der kunne slette en faktura (01) hvis den var sendt, så det lyder mystisk.
Hvis det er et andet system, kan jeg ikke svare heller men i alle fald: En faktura der er sendt (og dermed til bogføring) kan kun annulleres ved at man sender en kredit nota for den til kunden og derefter laver man en ny faktura. Betaler kunden så den forkert, så returnerer man penge eller rykker for den manglende betaling i.h.t. faktura 2
vh