Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde betalt forkert faktura

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ingen praktisk erfaring med BB, men det lyder som en åbenlys svaghed, at det er muligt, at annulere en faktura.
Problemet opstår i og med fakturaen er indtastet pg derved en del af bogføringen. Som jeg forstår det genererer systemet selv en kreditering/udligning af faktura, når denne annuleres. Derved opstår der en bogholderi postering hvortil der intet bilag er. Derved er transaktionssporet brudt. Hvilket ikke er hensigtsmæssigt i henhold til bogføringsloven.
Enhver postering skal følges af et bilag og særligt bør hver tilbageførsel af faktura vedlægges en kreditnota, som man gerne bør notere en lille bemærkning på om hvorfor denne er foretaget.
I og med der ikke foreligger kreditnota for udligningen, kan man igen bringe betragtningen om den brudte faktura rækkefølge i spil, som Martin omtaler ovenfor.

Statsautoriseret revisor - København

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)