Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa !

Jeg har de sidste par år benyttet en revisor til at gennemse mit årsregnskab, men har ikke været helt tilfreds med service, da han laver en del fejl.

Mit selskab er APS (omsætning under 4 mill) og jeg har godt styr på regnskab - har selv foretaget udarbejdelse af årsregnskab.

A) Mit spørgsmål er om jeg behøver en revisor ?

B) kan jeg selv foretage indberetning - hvor skal jeg indrette til ? Er det online ?

Pft for hjælp.

Kundez

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 16:12

Hvis du har fravalgt revisionen behøves revisor ikke.
Du indberetter det online på virk.dk

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46636
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:16

a: Afhænger af om dine vedtægter indeholder revisorpligt og hvis de med en vis sandsynlighed gør det, om du har fravalgt revision ved sidste årsregnskab, skal fremgå af regnskabet - generalforsamling, vedtægterne og registrering i EOS uden revisorpligt. Ellers må du vente til næste årsregnskab og fremadrettet fravælge revisor, forudsat du, som du er inde på, opfylder alle vilkår for ikke at ha revision

b Ja de er krav det foregår online. Du skal jo kunne lave årsrapporten - stjæle ordlyd fra tidl og selve regnskabet skal jo også opstilles noget anderledes end det du direkte henter fra de fleste regnskabsprogrammer - skatten beregnes osv - men du må absolut selv. Du ka også vælge - uden at lade revidere - at bare få hjælp til indberetning osv - så mulighederne er mange
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:44

Revision fravælges i ledelsespåtegningen fremadrettet..og fravælges i online-indberetningen ved afkrydsning.

Peter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)