Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny iværksætterforening - Hvem vil være med...

Side 4 ud af 10 (91 indlæg)
Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 00:16 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Idéen er jo super, men jeg må tilslutte mig den skepsis der er nævnt i tidligere indlæg.

Hvis jeg tager udgangspunkt i mig selv så er jeg politisk centrum-venstre, har 2 projekter, det ene er affiliate marketing det andet er opstart af en social-økonomisk virksomhed. Jeg er alene om tingene og starter det op ved siden af min SU.

Hvad har jeg af fælles interesser med den garvede forretningsmand der med flere millioner i ryggen starter et nyt projekt op ?

Jeg tænker at en forening primært kan bruges til netværksdannelse, uddannelsestilbud til medlemmer og evt. kapitalrejsning m.m.

Pointen er bare at alle disse tilbud allerede findes i dag. Tag f.eks. Amino. Foreningen vil altså let kunne komme til at konkurrere med tilbud der allerede findes og det ser jeg lidt som en svaghed.

Men som andre også har nævnt, hvis der fremlægges en gennemarbejdet strategi og målsætning som falder i manges smag, så vil det måske have potentiale.

Bare min beskedne mening.

Bedste hilsner

Roar

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:03 | Låst
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Trusted Partner:

Må være Danmarks mest anonyme forening for iværksættere! Selv om det er snart er blevet til 5 år som nogenlunde regelmæssig gæst på Amino har jeg aldrig tidligere støt på denne såkaldte iværksætterforening her. Hvis den ikke kan synliggøre sig på et forum, der oser af iværksætteri, hvordan  så kan man så forvente at den bliver hørt politisk??

En brancheforening for iværksættere vil være velkommen - men svært  opnåeligt. Dels har vi forskellig opfattelse af hvad der er gavnligt for iværksættere og dels skal der postes mange penge i for at opnå slagkraft og synlighed.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 10:03 | Låst

dabr:
Mere handling, mindre tale siger du? Hvordan gik det med Korsør-netværksgruppen, du ville starte op? Det blev også "slået stort op", men da folk ville i gang, trak du i håndbremsen flere gange, blot fordi I ikke var 10-20 tilmeldte. Ofte starter tingene i det små - i ovennævnte ville flere af de tilmeldte gerne starte netværksgruppen op, til trods for kun 5-7 interesserede.

Ovenstående er blot min tanke, når jeg læser dit "Mere handling, mindre snak". Men god vind herfra.

Hvis du var seriøs ville du vide at den tråd stadigvæk kører herinde på amino og vi har afholdt første møde og vi faktisk er flere samlet nu.
Vi havde et godt møde og skal mødes igen om 1 uge.
Så vi er i gang med Korsør-netværksgruppen. Undersøg lige tingene inden du begynder at angribe og anfægte noget! 

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 10:12 | Låst

Jesper:
Jeg syntes det er direkte komisk du først fortæller hvor meget hjælp du har fået af offentligt ansatte i kommunen og derefter nedgører folk der på frivillig basis vil hjælpe hinanden i foreningsregi.

Jeg er enig Jesper.
Forstår ikke at nogen overhovedet vil være i mod at man laver en forening som kan hjælpe til der hvor kommunerne og væksthuse mangler at sætte ind.
Der er jo mange ting man kan udrette som forening og ikke som privat enkelt mand.

Jesper:
Personligt er jeg enig med John om, at der ikke vil kunne skabes enighed blandt iværksættere om det konkrete formål med foreningen. Ronni har luftet en parole:  'mindre politik - mere handling' og selvom det er sympatisk, men det er noget enkeltpersoner har lettere ved at efterleve end en forening. Hvad skulle foreningen f.eks. svare, hvis de blev spurgt om der skulle sendes flere penge til Væksthusene? Jeg tror der er meget forskellige opfattelser.

Det er så her kæden hopper af. For jeg har fra start sagt at der ikke er tale om en politisk forening.
det lader vi DI og Dansk iværksætterforening gøre. Det gør de fint.
Der er netop ikke tale om en politisk forening men en forening af iværksættere som kan være med til at starte iværksætterfremmende projekter op i lokalsamfundene. Vi skal IKKE diskutere hvor pengene til væksthusene skal sendes hen eller flere midler til disse.
Dette er en total misforståelse og har aldrig været nævnt i trådens start!
Der er visse personer i tråden der prøver at ødelægge det gode initiativ. Der er ikke tale om politisk forening.

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 10:16 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Henrik Koudahl:
Må være Danmarks mest anonyme forening for iværksættere! Selv om det er snart er blevet til 5 år som nogenlunde regelmæssig gæst på Amino har jeg aldrig tidligere støt på denne såkaldte iværksætterforening her. Hvis den ikke kan synliggøre sig på et forum, der oser af iværksætteri, hvordan  så kan man så forvente at den bliver hørt politisk??

Henrik. Læs dog hvad tråden handler om i stedet for at ride med på bølgen af tilfredse tilbagelænet personer der ikke ønsker forandring og ikke ønsker nye tiltag velkomne.  Flere forsvarer det vi har i dag og er tilfredse med det som du kan læse. Der er ikke tale om en politisk forening. 
Så vi skal IKKE høres politisk ! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:31 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ronni Larsen:
Helt ok - det er nok ikke så let at følge med, men det startede i parallel tråd med at du forhørte dig om "vi" skulle stifte et politisk parti omkring iværksætteri, og gik så over i en forening. Jeg er slet ikke imod en sådan, og synes vel også Henrik ville velkomme en iværksætterforening (hans svar var vel til DFI og til dig som jeg lige fatter det). Jeg tror som ikke nogen er imod, bare skeptiske med om man kan finde et samlende indhold. Nu ved vi så den skal være upolitisk, og ikke gå på hvad væksthuse penge eller andet skal bruges til - men upolitisk er jo et meget elastisk begreb, og jeg tror ikke en gang det er godt at låse sig fast på det. Hvis I vil f.eks. kræve af bankerne, at de SKAL udstede erhvervskonti til noget nær alle, så kan det jo sagtens være et helt legitimt krav. Det - og en masse andet, kan bare ofte ikke gennemføres uden politisk indgreb i private virksomheder, så jeg tror, at det bliver svært - eller udvandet - hvis I bare skal tale om alt det som slet ikke har politiske elementer.

I alle fald, synes jeg det lægger op til, at I der en dag står som stiftere, skulle sætte jer ned og bestemme formålet mere klart. Når et sådan foreligger, tror jeg I får lettere ved at få folk med. Jeg tror også, som flere andre, at det kræver ganske mange penge at gøre en egentlig forskel, men det vil jo også være en af de ting jeg tror stifterne skal danne et billede af.

Først og fremmest synes jeg du skal skabe venner og ikke anse dig selv for den absolut mest iværksættervenlige og forandringsvillige herinde, for det skaber et klima, hvor du danner en forening der mere splitter end samler.

god vind med foreningen i alle fald

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:37 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronni Larsen:

Har DU i det hele taget ulejliget dig med at læse hvad jeg kommenterede på? Tvivler!!!!Ick!

Jeg har ikke et eneste sted skrevet et ord om at din forening skal have politisk sigte (selvom jeg har svært ved at se hvordan du vil lave en forening til gavn for iværksættere uden at politik på en eller anden måde vil komme indover) Du snakker og snakker om gavn - så kom på banen og hver lidt konkret - hvad gavner os som iværksættere - hvad vil du med din forening - udover at gøre gavn.

Du behøver ikke svare for min skyld - for helt ærligt - at jeg byder en ny forening velkommen  og finde mig i at du i DIN egen selvtilfredshed ikke ulejliger dig med at læse, hvad jeg reelt skrev - siger mig at dit "tiltag" ikke interesserer.

/Henrik

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 10:46 | Låst

Henrik Koudahl:
Har DU i det hele taget ulejliget dig med at læse hvad jeg kommenterede på? Tvivler!!!!Ick!

Så prøver vi da lige igen Henrik.

Du skrev følgende:

En brancheforening for iværksættere vil være velkommen - men svært  opnåeligt. Dels har vi forskellig opfattelse af hvad der er gavnligt for iværksættere og dels skal der postes mange penge i for at opnå slagkraft og synlighed.

--------------

Jeg vil hellere vende den om mht. til indhold af forening.
Er der noget du som iværksætter synes kan gøres bedre eller noget som du synes mangler som iværksætter?
Er der noget du selv manglede som iværksætter og som kunne have bidraget til at du var kommet endu bedre fra start med din virksomhed?
osv. osv.

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 11:07 | Låst

Hej John
Skeptisk forstår jeg heller ej.
Hvoirfor være skeptisk overfor et nyt tiltag?

Hvis du virkelig mener at iværksættere ikke kan finde fælles slav og har fælles ting som de mener ikke er gode nok eller som der helt mangler så tror jeg ærlig talt ikke du har ret meget fat i hvad der betyder noget for en iværksætter som starter op! Ja det kan lyde lidt hårdt men udfra det du skriver tror jeg simpelthen ikke på du aner noget om tankerne og de barriere der er hos en iværksætter.
Du er ikke bedre end de tusinde af rådgivere der har taget et kursus og nu er tilknyttet væksthuse som eksperter indenfor hver deres område.

Der er rigtig mange punkter men kan da godt nævne nogle stykker her. (Dem vil du ikke overraskende sikkert også være uenige i).

DYRT KONTORLOKALE!
De muligheder der er i dag er tiltænkt iværksættere der har en vis fremgang og som HAR etableret deres virksomhed.
Disse iværksættere kan for 4.000 - 5.000 kr. alt efter region få lov at leje sig ind i et væksthus og få hjælp af "eksperter" og sparring osv. osv.
De rammer IKKE iværksætteren men vækstiværksætteren! (Statistik på antal ansatte kontra iværksættere der her er hjulpet i disse væksthuse taler helt for sig selv!) 
Der er behov for udviklingshuse uden tidsbegrænsning for leje for en iværksætter!
Udviklingshuse til en hel anden pengepunkt og med fokus på de iværksættere der udvikler og er på vej med deres virksomhed og selvfølgelig også små etablerede iværksættere.

RÅDGIVNING
I dag kan man få rådgivning på diverse kommuner og væksthuse!
Mange af disse rådgivere har eget firma indenfor området og gør det udelukkende for egen interesse, samt et fint tilskud for at være tilknyttet "ekspert" på disse væksthuse. Flere rådgivere har taget et kursus og kan nu kalde sig rådgivere.

Vi har behov for et miljø hvor kompetencer på kryds og tværs svarer til de iværksættere der er!
Miljøer hvor man hjælper hinanden og har sparring med andre iværksættere og ikke "eksperter / rådgivere der har taget et kursus".
Det er iværksætterne der VED hvad de har behov for og hvad de kan tilbyde. Sparring blandt iværksætterne er det der er behov for i sådan et miljø!

STØTTE VÆKSTFREMMENDE TILTAG:
Alt for mange penge bliver kanaliseret ud til organisationer der arbejder for dem selv.
Disse midler kommer ikke den nye iværksætter til gode!
Derfor er der også behov for at støtte op om nye iværksættertiltag lokalt rundt om i Danmark.
Det kan være indenfor teknologi eller andet.
I dag er der flere fonde, men det er for at tjene penge på projekter de investerer!
Her ser jeg også en mulighed for at kunne hjælpe en masse iværksættere i gang med gode idéer.
Teste, udvikle, prøve idéer af. Pilotprojekter som kunne støttes osv. osv.

Der er rigtig mange ting at tage fat på med sådan en forening.
Og jeg er da ikke i tvivl om at man kan samle indhold. 

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 11:09 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes at en evt. forening skal arbejde for at man må bære våben, så kan vi slås på en måde der giver langt flere skader end at svine hinanden til. Denne tråd er vist blevet meget politisk, og det lader til at det går ud på hælde så meget negativitet ud som muligt, i stedet for at snakke om de positive ting en forening kunne lave.

Side 4 ud af 10 (91 indlæg)