Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg fatter ikke en meter... Meebox. Domæne skaber subdomæne, som så skaber duplicate content

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 346
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er rimelig forvirret. Kan det virkelig passe?

Har netop overflyttet til Meebox. Det hele ser fint ud og tilsyneladende god support. Køber den store propakke samt et domæne (www.angsttv.dk)

Overflytter mine domæner til min pro pakke (kan have op til 10 stykker), og nu opdager jeg at mine overflyttede domæner, automatisk også oprettes som subdomæner.

Her er min side (en af dem): www.angstekspert.dk og .... nu også www.migdomæne.angsttv.dk

Altså, min side kan tilgås fra begge link. Det har jeg ikke brug for. Det har jeg ikke bedt noget/nogle om. Hvad med duplicate content?

Skriver til support, og får en link henvisning til hvordan jeg undgår DC.

Nu sidder jeg så og tænker, kan det virkelig passe at jeg med et webhotel, nu skal til at tænke på DC og rode med htaccess filer eller andet.

Jeg fatter ik en meter!

Kan du afklare det her for mig?

/Kimse

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 14:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Kim

Dejligt at høre, at du har valgt Meebox! Det er jeg glad for :-)

Som supporten har nævnt for dig, har vi en artikel om, hvordan du undgår duplicate content (læs den her: https://my.meebox.net/knowledgebase/254/Undga-Duplicate-Content.html). Det er helt standard for cPanel, at den opretter et subdomæne sammen med addon domæner. 

En helt generel anbefaling går på, at når du opretter addon domæner, så vælg /sites/domænenavn.dk som hjemmemappe fremfor /public_html/domænenavn.dk - så undgår du en risiko for duplicate content. De subdomæner, som oprettes, kan du også i dit cPanel sætte til at redirecte til addon domænet de hører til. Så er du også ude over dét :-) Så du kan faktisk klare det via dit cPanel, uden at skulle ind og rode med htaccess filen osv. 

Hvis du har andre spørgsmål til opsætningen af dit webhotel, så anbefaler jeg at du fanger os på chatten eller helpdesk via My Meebox. Det er lidt lettere for os at hjælpe derinde. 

Ha' en god dag!

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 14:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Det er her jeg ikke rigtige kan følge med. Jeg opretter en hotel og overflytter et domæne. Hvorfor skal jeg ud i alt det her nu. Hvorfor skal det være så besværligt?

Den side som i henviser til, der står: " Vi anbefaler at man ikke benytter sig af guiden medmindre man har indsigt i hvad der forgår. I værste tilfælde kan du blive smidt ud af Google's (og andre søgemaskiners) søgeresultater."

Så her står jeg, har overflyttet mine domæner, og nu det her. Det undrer mig meget.

Jeg har fulgt jeres anvisning på overflytning af domæne, og lavet addon som beskrevet.

Hvorfor bliver der overhovedet oprettet et suddomæne uden jeg har bedt om det?

Har overflyttet til jer for at få mindre problemer.

Så, er det nogle måder jeg kan slette alt det jeg har lavet og starte forfra, sådan at jeg gør det på en måde hvor der ikke oprettes subdomæner som jeg herefter skal hen og gøre noget andet ved?
Er der noget jeg har gjort forkert?

Jeg vil gerne påpege at jeg ellers er tilfreds med services fra jer, men det her.. det overgår min viden og ide om at skulle skifte webhotel. Jeg er blot frustreret og skuffet over at skulle gøre noget, jeg mener at webhotellet skal klare, og som ligger uden for min viden.

:)

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 15:15

Det er lidt besværligt fordi det kan utrolig mange ting. Når noget kan mange ting, bliver det lidt kompleks, og så skal man lige holde tungen lige i munden når man opretter det.

Kim:
Hvorfor bliver der overhovedet oprettet et suddomæne uden jeg har bedt om det?

Fordi sådan er cPanel indrettet, og det kan jeg desværre ikke ændre på.

Kim:
Så, er det nogle måder jeg kan slette alt det jeg har lavet og starte forfra, sådan at jeg gør det på en måde hvor der ikke oprettes subdomæner som jeg herefter skal hen og gøre noget andet ved?
Er der noget jeg har gjort forkert?

Vi kan sagtens nulstille dit webhotel, men jeg tror ikke det er nødvendigt. I virkeligheden skal du bare gøre følgende:

- Når du opretter et addon domæne, skal du vælge /sites/domænenavn.dk som hjemmemappe (hvor domænenavn.dk selvfølgelig skal være det faktiske domæne).

- Det subdomæne som automatisk oprettes, her skal du i cPanel under "subdomains" bare lave et redirect til domænet det tilhører, så er det også ordnet.

Når de to er ordnet, skulle du være klar til at fortsætte uden bekymringer. 

Jeg anbefaler du tager fat i supporten på hjemmesiden hvis du har flere spørgsmål. Dels fordi det er lettere, og dels fordi jeg smutter nu :-)

Held og lykke, og god dag!

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 15:23

Hej

Tak for svar. Ja, og det er nok heller ikke stedet at lave support på her ;)

Tak for din tekst, den forstår jeg bedre end linket fra support

Jeg kan anbefale at i laver en tekst til nye, sådan at måden et domæne overflyttes, ikke kun beskrives som "addon" men nærmere fremgangsmåde som du beskriver her.

Jeg prøver som du beskriver, og ellers skriver jeg til support.

Tak og god dag til dig også.

:)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 15:23

Kim:
Her er min side (en af dem): www.angstekspert.dk og .... nu også www.angstekspert.angsttv.dk

Jeg vil ikke rode mig ud i hvordan forskellige leverandører har skruet løsningerne sammen, men hvis jeg var dig ville jeg, som udgangspunkt, lade være med at linke til begge URLer - du har lige sørget for at gøre Google opmærksom på begge adresser og sikkert også fået dem indekseret.

Nu hvor skaden er sket, så sæt redirect op, så du får fortalt søgemaskinerne at siderne er samlet i én :-)

De bedste hilsner
/Brian 

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 15:29

Brian: nu har jeg prøvet at redigere tidligere indlæg.. men tak for hinten. Coffee

*klør mig i håret*

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 15:56

Jeg kan godt følge dig, jeg havde det på samme måde da jeg flyttede til Meebox, (er dog flyttet videre til webhosting.dk nu)

Men som Brian også skriver, så lad være med at skrive det her subdomæne navn nogle steder, google finder det kun hvis det bliver nævnt på et website, de kan ikke selv gætte sig frem til det, heldigvis.

Hvis du vil se om google har fundet dit subdomæne, så kan du lave en søgning på google hvor du skriver site:hoveddomæne.dk (ret hoveddomæne.dk til dit eget domæne) Du får så vist alle de sider google har indexeret på dette domæne, og er der fundet nogle underdomæner så vises de også.

En hurtig måde at få dem fjernet fra indexet igen, er at oprette en Google Webmaster Tools  til subdomænet, og bede om at få slettet alt som hører til dette domæne, google er dog en dags tid om at fjerne dette indhold, men det vil sørge for at du ikke er ramt at DC.

Hvis du har brug for hjælp til dette trick med GWT så smid en PB.

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 17:02

Michael: Tak, går der ged i den så hører du nærmere. Prøver først at finde ud af det selv... skal tilmelde flere domæner.. så jeg kan jo lære de dybe huller at kende..'

Rart at høre, jeg ikke er den eneste som bliver forvirret/irriteret over denne fremgangsmåde.. ;)

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 12:45

Brian Reinhold Jensen:

Kim:
Her er min side (en af dem): www.angstekspert.dk og .... nu også www.angstekspert.angsttv.dk

Jeg vil ikke rode mig ud i hvordan forskellige leverandører har skruet løsningerne sammen, men hvis jeg var dig ville jeg, som udgangspunkt, lade være med at linke til begge URLer - du har lige sørget for at gøre Google opmærksom på begge adresser og sikkert også fået dem indekseret.

Nu hvor skaden er sket, så sæt redirect op, så du får fortalt søgemaskinerne at siderne er samlet i én :-)

De bedste hilsner
/Brian 

Hej Brian
Så mangler jeg bare at du også lige sletter www.angst...angsttv.dk  i din "henvisning".. ;)
/Kim 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)