Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Database/indtastningsdel til hjemmeside: MySQL?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

jeg er igang med at opbygge en hjemmeside på one.com

Jeg vil gerne have tilføjet en del på min hjemmeside med indtastningsceller, hvor besøgende kan indtaste navn, adresse, alder osv som jeg skal bruge senere. Hvordan opbygger jeg dette, og hvad skal man bruge, er det noget MySQL?

Jeg er meget uerfaren med at bygge hjemmesider, så en pædagogisk forklaring vile være til meget stor hjælp!!

På forhånf tusind tak!

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 21:20

Du kan bruge PHP og MYSQLi.

Selve formularen som den besøgende indtaster sine informationer i, laves i HTML og CSS. Selve "motoren" som skriver informationerne i databasen, er PHP delen og databasen, er MYSQL.

Det er ikke sådan så ligetil at give en pædagogisk forklaring. Der er en fornuftig forklaring her

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Fra Copenhagen
Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:20

Hej

Hvis du lige er begyndt at programmere, hvilket det lyder til at du er, så synes jeg du skal læse det der er på disse sider: http://www.w3schools.com/ Det forklarer det meste du skal vide i tilstrækkelig detalje.

Mvh

Brian

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 21:33

Du kan prøve at kigge på den formmail som One.com har liggende som eksempel: https://www.one.com/da/support/faq/hvordan-opsaetter-jeg-formmail

Her skal du blot tilrette lidt, fx. skal mail@dit-domæne.dk rettes til din egen mailadresse (så får du en mail med de indtastede informationer).

Sidste halvdel af eksemplet, er de felter som brugerne skal indtaste informationerne i. Her kan du også ændre felternes navne, så eksempelvis "Kommentar" kan du ændre til Adresse, og derved få brugerne til at indtaste adresse der.

Det kan du jo eksperimentere lidt med.

Tilmeldt 16. Jun 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:43

Tak for super svar allesammen!

Mht Formmail (som er det, jeg tror jeg skal bruge), hvordan sætter man så dette ind på hjemmesiden? Hvordan/hvor indtastes de koder som du beskriver?

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 10:45

Ik rigtig godt sted at starte med programmering er hos Codecademy.

Meget pædagogisk og ligetil ála lær din oldemor at programmere.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)