Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp vil gerne lære at lave logo. kan man??

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Som sagt er Illustrator nok dit bedste valg, hvis du skal lave dit eget logo. Programmet er dog forholdsvist dyr at anskaffe på lovlig vis - og man kunne vel aldrig finde på andet :) 

Når du har programmet vil jeg anbefale at kigge på http://vector.tutsplus.com/. De har nogle helt fantastiske guides. 

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 23:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mit råd er at før du begynder at tænke på filtyper, dyreprogrammer og meget andet, så sæt dig ned og læs lidt helt basal teori - det ikke noget der tager flere uger, og kan hjælpe dig med selve den viden du skal bruge for at udforme et logo.

Ting som jeg mener er relevante her er bl.a. ting som "gestalt lovene", så noget om farvekomposition og kontraster. List basal symbol lære er heller ikke helt af vejen, samt noget teori om brug/valg af skrifttyper.

Når du har det på plads, så find nogle af de forskellige gratis programmer, som du kan bruge til at øve dig, både i hvordan de virker, men også i at tegne, så du kan få arbejdet med den kreative del af dig - det skal også siges at der ofte er en del ligheder mellem de gratis og ikke gratis programmer, så du kan bruge det du lærer når du øver dig.

Efterfølgende så er Adobe Illustrator nok som tidligere nævnt det bedste program. Der bruger man det format der hedder vektor, og grunden til det er at der kan "billederne" trækkes og strækkes alt det du vil. Så når du har tegnet et lille logo som skal bruges på brevpapir, så kan det senere også bruges på plakater, og storskærme uden at det bliver sløret.

Held og lykke :)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 07:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person
Jeg vil mene at det er et spørgsmål om du har "flair" for det. Resten er så et spørgsmål om øvelse og erfaring.

Grafisk design er et håndværk på lige fod med så mange andre håndværksfag: Bare fordi jeg køber et topnøglesæt, så er det ikke ensbetydende med at jeg så kan arbejde som mekanikker. Også selvom jeg tager en masser kurser m.m. vil det med stor sandsynlighed stadig ikke gøre mig til en mekanikker, da jeg beviseligt er "inkompatibel" med motorer og lignendee.

Når vi snakker om grafisk design, så har jeg en test som jeg bruger i forbindelse med jobsamtale, freelacere og lignende: Kan du stadig være kreativ hvis jeg slukker dn computer? kan du tegne en skitse af et layout eller et logo med blyant på papir? Den type personer er dem jeg er interesseret i, da de netop ER kreative og har nogle evner som ikke er dikteret af hvad computeren giver af muligheder - og derved heller ikke lader deres kreativitet begrænse af hvad der er af muligheder i software.

Så derfor: Set med mine øjne kan du jo starte med en blyant og et stykke papir. Kan du tegne et flot logo?

/Jesper
Tilmeldt 14. Sep 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 07:34
Side 2 ud af 2 (14 indlæg)