Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense vs Affliate

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Alanya
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi går lidt og overvejer om vi skal have Adsense eller Affliate (evt begge på vores blog).

Men da vi ikke har lyst til at overdynge den med reklamer, kunne vi godt tænke os at høre hvad I andre har bedst erfaring med.

I må gerne skrive link til jeres hjemmeside så vi kan se hvordan I har sat reklamerne op på jeres side.

Det kunne være rart med lidt inspiration.

Til dem der er nysgerrige, kan I tjekke vores blog ud her:

www.rainbowalanya.blogspot.com

www.RainbowAlanya.blogspot.com

Fra Alanya
Tilmeldt 20. Jul 13
Skrevet kl. 20:02

Er der virkelig ikke nogle af jer der vil komme med kommentar om I har bedst erfaring med med Adsense eller Affliate?

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 20:07

Nu er jeg selv bannet fra AdSense, men jeg har læst mig til, at AdSense er bedst ved større mængder trafik. Med AdSense kan du også opnå en helt vild høj indtjening pr klik, det er ikke særlig nemt at finde klikreklamer som affiliate der giver mere end 20-50 øre pr klik. Ideen med affiliate er at promovere produkter/service/andet, hvor AdSense bare smider en reklame i smasken på den besøgende, valgt ud fra hans eller hendes cookies/information samlet af Google om personen.

Så hvis I vil promovere et eller andet; affiliate. Hvis I bare får en masse trafik; AdSense. I kan sagtens kombinere det og se hvordan det går.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Alanya
Tilmeldt 20. Jul 13
Skrevet kl. 20:11

Super, tak for svar ;)

Det gjorde os da lidt klogere ;)

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 20:41

@RainbowAlanya - Her er et simpelt eksempel på affiliate på min side. Hvis du scroller ned til afsnittet "Hvilke ting kan du så spise som mad efter træning?", kan du se mine 2 orange tekstlinks, som er affiliatelinks.

-Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Alanya
Tilmeldt 20. Jul 13
Skrevet kl. 20:47

Tak det var lige sådan nogle eksempler vi var på udkig efter.

Den springer ikke lige i øjnene at det er en reklame, men samtidig vækker den nysgerrigheden.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:52

Jeg tror, at hvis du fik en masse svar, så ville der være rigtig mange, der var både for og imod den ene eller den anden form for indtjenings-mulighed. Du vil næppe få et éntydigt svar, men jeg kan bestemt godt forstå, at du spørger; de fleste har vist været igennem denne "problematik". Det handler nok om, hvilken type website man har, og hvad, der kan betale sig i denne sammenhæng.

Jeg lancerede for 3 måneder siden et amerikansk Affiliate-site. Selv besluttede jeg mig længe før lanceringen af min side for, at jeg udelukkende ville benytte mig af Affiliate. Hvorfor? Fordi jeg ikke bryder mig om at skulle være en slave af Googles Adsense. Primært fordi det er noget nær umuligt at kommunikere med Google. Ikke nok med, at man ikke får svar på sine spørgsmål i tilfælde af problemer, så er det også, som man siger: "Their way or the highway". Det orker jeg personligt ikke.

Rent æstetisk, så ser Googles Adsense også ekstremt billigt og primitivt ud i mine øjne, dvs. ikke Google's bannere, men deres "text-links", som jo er det, der adskiller dem fra det visuelle i forhold til Affiliate-bannere.

Men som jeg skrev, det er bare mit syn på sagen. Vi er sikkert mange, der har forskellige meninger :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Alanya
Tilmeldt 20. Jul 13
Skrevet kl. 08:45

Hej Thomas
Gode pointer! Vil du smide et link til den amerikanske side? Vil gerne se hvordan det ser ud.
Mvh RainbowAlanya.blogspot.com

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 23:41

RainbowAlanya:

Hej Thomas
Gode pointer! Vil du smide et link til den amerikanske side? Vil gerne se hvordan det ser ud.
Mvh RainbowAlanya.blogspot.com

Yes. Det skal dog lige tilføjes, at jeg endnu ikke har besluttet mig endeligt for, hvordan - og i hvilken grad - jeg vil benytte mig af Affiliate-bannere. Men i forhold til hvordan det ser ud lige pt., så vil jeg formentlig også indsætte et banner øverst til højre (der, hvor der er to linjer tekst).

Volt & Volume

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 13:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Volt & Volume:

Rent æstetisk, så ser Googles Adsense også ekstremt billigt og primitivt ud i mine øjne, dvs. ikke Google's bannere, men deres "text-links", som jo er det, der adskiller dem fra det visuelle i forhold til Affiliate-bannere.

Hehe, jeg kan ikke lade være med at more mig, for det er lige præcis det jeg har tænkt i mange år. Jeg ved at der er millionvis af mennesker der tjener styrtende med penge på Adsense, men personligt har jeg aldrig foretaget et køb igennem adsense, og jeg undgår systematisk at klikke på annoncerne, fordi jeg ikke føler de er pålidelige.

Men vi er åbenbart et mindretal hvis man skal tro alle de der har så stor succes med adsense :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)