Jeg tror, at hvis du fik en masse svar, så ville der være rigtig mange, der var både for og imod den ene eller den anden form for indtjenings-mulighed. Du vil næppe få et éntydigt svar, men jeg kan bestemt godt forstå, at du spørger; de fleste har vist været igennem denne "problematik". Det handler nok om, hvilken type website man har, og hvad, der kan betale sig i denne sammenhæng.
Jeg lancerede for 3 måneder siden et amerikansk Affiliate-site. Selv besluttede jeg mig længe før lanceringen af min side for, at jeg udelukkende ville benytte mig af Affiliate. Hvorfor? Fordi jeg ikke bryder mig om at skulle være en slave af Googles Adsense. Primært fordi det er noget nær umuligt at kommunikere med Google. Ikke nok med, at man ikke får svar på sine spørgsmål i tilfælde af problemer, så er det også, som man siger: "Their way or the highway". Det orker jeg personligt ikke.
Rent æstetisk, så ser Googles Adsense også ekstremt billigt og primitivt ud i mine øjne, dvs. ikke Google's bannere, men deres "text-links", som jo er det, der adskiller dem fra det visuelle i forhold til Affiliate-bannere.
Men som jeg skrev, det er bare mit syn på sagen. Vi er sikkert mange, der har forskellige meninger :-)
Dbh
Thomas