Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må en forretning nægte mig adgang?

Side 5 ud af 6 (53 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:

Og nævnte erhvervsdrivende valgte så at smide trådstarter ud....

Det er muligt, at trådstarter har ret. Hvis han har, så er det mig helt ubegribeligt at han handler samme sted igen, hvilket så bringer mig til at tro, at han nok ikke helt har haft ret.....

Helt rigtigt.. 

Har tidligere skrevet i denne tråd, at jeg heller ikke begriber hvorfor trådstarter handler der igen, men han kan sagtens have ret og efterfølgende træffe en mærkelig beslutning..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:22

Daniel K:
Tja så må du kommenterer på netop den dårlige anmeldelse, og dermed tage hånd om klagen så andre får begge sider af sagen

Vil du også gerne have at din kone lægger jeres skærmydsler ud på internet, så alle andre kan læse med og måske kommentere på det?

Jeg vil til enhver tid mene, at det er helt forkert at uoverstemmelser skal forefindes permanent på fora på internet - og meget ofte fordi at køber har urimeligt store forventninger til det bestilte produkt eller service.

Jeg har ofte oplevet at en virksomhed er blevet skældt ud på Facebook INDEN kunden har taget kontakt til virksomheden og de dermed har haft muligheden for at løse kundens problem. 

Så jeg mener altså fortsat, at man bør løse uoverensstemmelser af de almindelige veje og ikke ved at sætte hinanden i gabestok.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 20:28

Flemming:
Vil du også gerne have at din kone lægger jeres skærmydsler ud på internet, så alle andre kan læse med og måske kommentere på det?

Det var da noget af en pervers sammenligning, der aldrig kan sidestilles med emnet!!!

Flemming:

Jeg har ofte oplevet at en virksomhed er blevet skældt ud på Facebook INDEN kunden har taget kontakt til virksomheden og de dermed har haft muligheden for at løse kundens problem. 

Så jeg mener altså fortsat, at man bør løse uoverensstemmelser af de almindelige veje og ikke ved at sætte hinanden i gabestok.

Nogle virksomheder får topscore på Trustpilot mens andre det modsatte.. så kan man spørge sig selv om hvorfor??

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 6. Dec 12
Indlæg ialt: 60
Fra  JS Handel Skrevet kl. 20:44

Flemming:

Jeg mindes ikke at have læst, at trådstarter har hængt firmaet ud med navn herinde

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 21:27

Daniel K:
Nogle virksomheder får topscore på Trustpilot mens andre det modsatte.. så kan man spørge sig selv om hvorfor??

Ja, ingen af os ved jo hvor retvisende det i grunden er, vel? Jeg har også hørt, at nogen arbejder meget i kulisserne på at få fjernet dårlige anmeldelser, hvorimod andre ser stort på det og driver deres virksomhed med flid i stedet og tager den dårlige omtale med, omend den synes ufortjent.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 21:29

Salminen77:
Jeg mindes ikke at have læst, at trådstarter har hængt firmaet ud med navn herinde

Du tager det ud af en sammenhæng. Det har jeg aldrig påstået at han har. Men han må nødvendigvis have omtalt det på Trustpilot, da man jo netop kommenterer på nyligt afsluttet handel.

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 21:40

Det må man godt, men om der skal forefindes en saglig grund, ved jeg ikke.

Ligesom en fysisk butik, kan du ligeledes bestemme hvem der skal have adgang til din webshop f.eks

En aftale er en aftale, men mundtlige aftaler er aldrig en god ting. Men dårlig stil hvis ikke den bliver overholdt.

Tilgodebevis må man gerne tilbyde fremfor at give pengene tilbage, det er op til den enkelte butik selv, det skal dog være skiltet.

Trustpilot kan godt give et godt udgangspunkt med vedkommende man evt vil handle hos. Men er vi gode nok til at bruge det? Man er mere tilbøjelig til at skrive en negativ oplevelse fremfor en positiv? Mange store virksomheder med ufattelig mange ordrer, behøver eksempelvis ikke have ligeledes mange anmeldelser. Men det giver en god pejlemærking.

Tilmeldt 18. Jul 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 01:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved godt at når man køber noget i en butik, at forhandleren ikke har pligt til at ud betale pengene..

Men efter som han ikke kunne "leve op" til den pris, så var det vel på sin plads, at jeg fik pengene tilbage istedet for han er så penge grisk

Grunden til jeg vil handle der igen, det er , hvis du nu køber en specielt vare i rema 1000, og du den ene dag bliver dårligt behandlet af kasseassistent fordi han/hun/Den har smidt med din vare, hvis du så ved at du skal have en anden spceciel vare, som kun fåes i rema1000 og den nærmeste udover den ligger de her 60 km fra den, så vælger man at kompensere for at man kan få sin vare + dårlig kundeservice, frem for at kører langt for at få den samme vare,

Det er en gammel, sag, mellem forhandleren og jeg, men da jeg kun fornyligt har kendt siden, så tænkte jeg at jeg vil spørge herinde.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 09:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og du har fået dit svar flere gange - så er den ikke uddebatteret?

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 09:48

Jesper Hansen:
Dette har for mange år siden været prøvet ved de danske retsinstanser.
Det handlede om Bilka i Odense der blev trætte af at nogle kioskejere konsekvent kom ud for at tømme butikken for Øl på tilbud for så at sælge dem videre i deres kiosker.
Så de modsatte sig at de handlede der.

Dette er lidt modstridende hvad forbruger ombudsmanden skriver i denne pjece 

"

Nægte salg
Detailhandlere må ikke nægte at sælge sine varer til bestemte aftagere. Forbudet betyder, at butikken ikke må
afvise at sælge til fx andre detailhandlende. Formålet med forbudet har især været at give mindre detailhandlende
mulighed for at opkøbe varepartier, hvis sådanne fx sælges som "slagvare" til under den sædvanlige engrospris."

http://www.forbrug.dk/Forbrugerombudsmanden/forside/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Ophaevede-retningslinjer-og-vejledninger/~/media/Forbrugerombudsmanden/loveregler/retningslinjer/maengdebegraensningograbatter%2000%20pdf.ashx Kan du understøtte din påstand, om at forbruger ombudsmanden skulle afvige fra dansk retspraksis :) ? 
Side 5 ud af 6 (53 indlæg)