Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må en forretning nægte mig adgang?

Side 4 ud af 6 (53 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Dette har for mange år siden været prøvet ved de danske retsinstanser.
Det handlede om Bilka i Odense der blev trætte af at nogle kioskejere konsekvent kom ud for at tømme butikken for Øl på tilbud for så at sælge dem videre i deres kiosker.
Så de modsatte sig at de handlede der.

Dommen var, at enhver erhvervsdrivende har ret til at vælge hvem de ved handler med, så de fleste meninger i denne tråd er altså bekræftet af retsvæsenet :) 

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 164
Fra  Praematures Skrevet kl. 20:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Om han har ret til det, kan jeg ikke svare på - kender ikke reglerne på området, men det kan jeg så se der er andre der gør.

Kan så også læse mig til at flere mener ejeren af butikken har truffet det rette valg ved at smide dig ud m.m. og at de ligeledes ville have nægtet samarbejde med en der havde givet dem en dårlig anmeldelse.

Hmm... Der er jeg så stik modsat.. Ja gu fanden er det træls og surt at få en dårlig anmeldelse, men lets get it straight... Der er jo ofte en grund til en dårlig anmeldelse. Og det er da den der har butikken/tilbyder servicen der burde have en dårlig smag i munden over en dårlig anmeldelse, og ikke kunden. 

Personligt ville jeg, da tage imod en anden chance med kunden med kyshånd. Er jo sjældent folk vender tilbage, hvis de har fået en dårlig behandling. Så hvorfor gøre kundens oplevelse endnu dårligere ved at afvise kunden igen? Så har kunden jo netop endnu en grund til at tale dårligt om butikken/servicen... I dont get it... Jeg ville da gøre alt for at imødekomme kunden, og gøre kunden tilfreds, og beklage denne dårlige tidligere oplevelse kunden havde haft.

Kan godt være kunder ikke altid har ret, men derfor behøver man ikke skyde sig selv i benet. Så nej kan virkelig ikke forstå en butiksejer opfører sig på denne måde, no matter what. Lyder lidt blå stue agtig i mine øjne..

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 20:40

Hej Lars

Kan du ikke skrive at du er blevet "smidt ud" af deres butik på trustpilot? Endnu en dårlig anmeldelse..

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:10

Frk.Jensen:
Hmm... Der er jeg så stik modsat.. Ja gu fanden er det træls og surt at få en dårlig anmeldelse, men lets get it straight... Der er jo ofte en grund til en dårlig anmeldelse. Og det er da den der har butikken/tilbyder servicen der burde have en dårlig smag i munden over en dårlig anmeldelse, og ikke kunden.

Prøv nu lige at høre engang: Det er virkeligt latterligt, at private kan sidde derhjemme og bitche over, at de ikke føler at de har fået en fantastisk behandling i en forretning. For det første, så er det næsten med statsgaranti gældende at de har pranget sig til en langt lavere pris end den de oprindeligt fik oplyst og dernæst så synes de at ventetiden har været for lang og at de ikke har fået overdådig service og kysset deres tæer!

Helt ærligt, så giver jeg intet for anmeldelser eller Trustpilot etc. Vær dog en voksen mand/kvinde og sig direkte til indehaver eller ansvarlig leder, at du føler dig dårligt behandlet og find så en løsning.

Tuderi på Facebook og Trustpilot er virkelig dårlig stil!

Og hvis du sviner en indehaver på Trustpilot, så forvent ikke at han modtager dig med kyshånd igen, når du ikke har givet ham mulighed for at løse sagen tilfredsstillende. Og hvis du så alligevel ikke er enig med hans afgørelse, så svin ikke folk, men lad være med at handle der igen.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:40

Flemming:
Prøv nu lige at høre engang: Det er virkeligt latterligt, at private kan sidde derhjemme og bitche over, at de ikke føler at de har fået en fantastisk behandling i en forretning. For det første, så er det næsten med statsgaranti gældende at de har pranget sig til en langt lavere pris end den de oprindeligt fik oplyst og dernæst så synes de at ventetiden har været for lang og at de ikke har fået overdådig service og kysset deres tæer!

De prøver på at få manden til at betale 900kr mere end aftalt, og så mener du at det er kunden det er galt med ?. Er du sikker på at du har forstået hvad den her tråd handler om ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 19:44

Flemming:

Helt ærligt, så giver jeg intet for anmeldelser eller Trustpilot etc. Vær dog en voksen mand/kvinde og sig direkte til indehaver eller ansvarlig leder, at du føler dig dårligt behandlet og find så en løsning.

Tuderi på Facebook og Trustpilot er virkelig dårlig stil!

Og hvis du sviner en indehaver på Trustpilot, så forvent ikke at han modtager dig med kyshånd igen, når du ikke har givet ham mulighed for at løse sagen tilfredsstillende. Og hvis du så alligevel ikke er enig med hans afgørelse, så svin ikke folk, men lad være med at handle der igen.

Det var da noget af en arrogant holdning..

Hvad trådstartet beretter, har han indgået en aftale med butikken om en vare/sæt til en aftalt pris. Når butikken alligevel ikke kan leverer det aftalte, er dette en misligholdelse af aftalen hvilket berettiger køber til at hæve handlen.

Hvis butikken ønsker at fastholde handlen, skal de tilbyde trådstarter jakken til 1300 til kr. 800.

Der findes særdeles mange virksomheder, der direkte spekulerer i at bryde loven udelukkende fordi det kan betale sig. Det er derfor vi har forbrugerombudsmanden + forbruger service til at varetage købers rettigheder.

Hvis butikken er seriøs, har de al mulighed for at kommenterer det negative indlæg på trustpilot, og dermed give deres version af sagen. 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 19:53
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Fint nok - så er jeg arrogant.

Hvis trådstarter vil have en løsning på sit problem, så gå til indehaveren af forretningen i stedet for at bruge internettet som pressionsmiddel.

Får han ikke det lovede, så må han kræve at handlen går tilbage eller få sit nedslag.

Hvem har sagt at det berettiger til dårlig omtale på Trustpilot?

Come on - det er da barnligt at bruge internet som pressionsmiddel og skælde ud dér, når vi har instanser etc der netop varetager forbrugeres interesser. Og hvis man ikke får ret, så giver det ikke en mere ret at bruge internettet til dårlig omtale. Bare bliv væk i stedet.

Når det så er sagt, så ville jeg selv som indehaver af en forretning gå kilometer ekstra for at løse kunden til tilfredshed, men selv når man gør det, så risikerer man helt ufortjent dårlig omtale på internet. Forstår du dette?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 19:56

Michael:

Flemming:

De prøver på at få manden til at betale 900kr mere end aftalt, og så mener du at det er kunden det er galt med ?. Er du sikker på at du har forstået hvad den her tråd handler om ?.

Hej Michael,

Nej, det stod der intet om på den første side og jeg læste ikke alle efterfølgende sider - men når det er sagt, så forstår jeg så meget mindre hvorfor hulen manden besøger samme forretning igen, hvis det er sandt. Husk, der er to sider af en sag.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 20:00

Flemming:

Hvis trådstarter vil have en løsning på sit problem, så gå til indehaveren af forretningen i stedet for at bruge internettet som pressionsmiddel.

Får han ikke det lovede, så må han kræve at handlen går tilbage eller få sit nedslag.

Hvis du læser trådstarters version af sagen, lader det netop til at han har prøvet at finde en løsning med butikken uden held. Hvis ikke dette berettiger en dårlig anmeldelse på Trustpilot, hvad gør så???

Flemming:
Når det så er sagt, så ville jeg selv som indehaver af en forretning gå kilometer ekstra for at løse kunden til tilfredshed, men selv når man gør det, så risikerer man helt ufortjent dårlig omtale på internet. Forstår du dette?

Tja så må du kommenterer på netop den dårlige anmeldelse, og dermed tage hånd om klagen så andre får begge sider af sagen.. desuden er det en del af gamet som erhvervsdrivende i 2013. 

Take it or leave it!!!

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 20:15

Daniel K:

desuden er det en del af gamet som erhvervsdrivende i 2013. 

Take it or leave it!!!

Og nævnte erhvervsdrivende valgte så at smide trådstarter ud....

Det er muligt, at trådstarter har ret. Hvis han har, så er det mig helt ubegribeligt at han handler samme sted igen, hvilket så bringer mig til at tro, at han nok ikke helt har haft ret.....

Side 4 ud af 6 (53 indlæg)