En ting der altid har interesseret mig og altid været en ting jeg ikke har kunnet finde informationer på, er hvor mange pakker/forsendelser at ejere at webshops har dagligt? Formoder at nogle ikke har daglige forsendelser, mens andre måske sender 20 eller flere pakker dagligt. Spørger måske dumt, men findes der nogle steder hvor man kan læse sådanne informationer - regner ikke med det? Men ville være super at høre hvad i andre har af forsendelser dagligt eller på ugeplan.
Det er helt fair hvis du ikke ønsker at oplyse det :)
Jeg tror - uden at vide det - at du får ekstremt svært ved at finde sådanne oplysninger andre steder end fra de respektive ejere :) simpelthen af konkurrencemæssige årsager.
Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk.
Nogle butikker sender flere hundrede pakker ud om dagen, nogle sender 1 pakke ud om måneden! :-)
Jeg kender ingen steder hvor du kan læse sådan noget, men du kan jo tage kontakt til nogle webshops hvis du ønsker at vide det. Det er dog ikke sikkert at de gider fortælle det til dig, men det eneste der kan ske ved at spørge er at du får en nej :-)
Det var også de tanker jeg havde omkring spørgsmålet. Ville være interessant at høre for at kunne få et ide omkring hvordan danskerne er med, hvad der rører sig samt hvordan markedet er. Er fuldt ud forstående overfor at nogle måske helst holder det tæt til kroppen, måske ville jeg også selv gøre sådan, men i håbet om at nogle måske ville fortælle cirka hvor mange de sendte afsted, skrev jeg dette indlæg :) det var ikke som sådan produkt specifikt, altså hvor mange af bestemte produkter der blev langet over bordet, men mere et helhedsbillede af hvordan situationen er i Danmark :)
Det er jo lidt som at afsløre sin omsætning, især hvis du primært fokusere på webshops. Derudover tror jeg ikke at du får et reelt billede af trenden i Danmark fordi et par små webshopsejere oplyser hvor mange pakker de i snit sender afsted om dagen. Dog tror jeg at du kan bruge omsætningen på nettet til noget - uden at vide det præcis mener jeg at den sidste år var 55 milliarder og tallet er stigende. Det fortæller altså at folk handler mere og mere på nettet. Det kan du også udlede af en køretur i København, du finder efterhånden mange lokaler til leje og det er efterhånden vanskeligt at åbne en detail handel medmindre du kan tilbyde noget unikt. Det hele viser at danskere mere og mere handler på nettet, især de unge, men også de gamle og jeg tror personligt bare den tendens vokser og vokser med de kommende generationer som er vant til nettet...
Omsætning på nettet generalt kan du google dig til, så kan du læse om udviklingen og hvad forventningerne er for fremtiden...
Det er netop trenden eller udviklingen jeg ville have fat i, men måske bare efterspurgt den på en mere snørklet måde :) Måske det bedre kan betale sig, engang i fremtiden, at have et showroom fremfor en fysisk butik og så køre det hele eller ihvertfald det meste, som netbaseret.
ok.....jeg tror "eller ved" det er meget produktorienteret....tanken med et showroom er ikke nødvendigvis helt tosset, det findes jo allerede, f.eks i møbel branchen......Vi sælger jo selv maling og har erfaret at det ikke er noget du nødvendigvis lige bestiller på nettet som f.eks børnetøj. Det skaber så en tryghed hos forbrugeren at der er butikker og der er et sted du kan "føle" på varen......Sat op imod de mange tusinder besøg vi har hver måned på siden sælger vi ikke nok online, til gengæld kan jeg se at mange af vores besøgende på sitet så søger informationer om butikkerne, åbningstider og det er også det signal vi får fra kunderne der besøger de fysiske butikker....så fysiske butikker og nettet hænger fint sammen her......men igen tror jeg det er meget branchebetonet...