Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ville i/får i noget til at "eksplodere" online (Facebook, Twitter etc.)?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 03:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsan!

Titlen siger lidt sig selv.
Men hvordan gør man det "nemmest"?

Nu tænker jeg ikke et nyt tøjmærke eller "den geniale idé" - næ nej, jeg tænker noget så simpelt som en facebook side/Twitter side, mm (med affiliate indtjening på..)

Jeg syntes det svært at komme over de 1.000 likes, det virker som om hver gang jeg poster et indlæg med affiliate link i, så mister jeg 20 fans..

Hvad gør i ? - Jeg har hørt om sponsoreret historier og "boost opslag" - men virker det?

Mvh
Christoffer Tornbjerg
:-) 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 390
Fra  RejseGear Skrevet kl. 03:25

Christoffer Tornbjerg:
Nu tænker jeg ikke et nyt tøjmærke eller "den geniale idé" - næ nej, jeg tænker noget så simpelt som en facebook side/Twitter side, mm (med affiliate indtjening på..)

Skrot det. Din udbyder af affiliate ser sort på det, Facebook ser sort på det, tydeligvis ser dit publikum også sort på det, så er der ikke så meget at optimere. 

Hvorfor vil du lave affiliate på en facebookside, i stedet for at opbygge en hjemmeside fra bunden med fokus på affiliate? 

Jeg sælger også lidt kufferter og rejseudstyr hos RejseGear.dk

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 03:29

Marcus Forsberg:

Christoffer Tornbjerg:

Skrot det. Din udbyder af affiliate ser sort på det, Facebook ser sort på det, tydeligvis ser dit publikum også sort på det, så er der ikke så meget at optimere. 

Hvorfor vil du lave affiliate på en facebookside, i stedet for at opbygge en hjemmeside fra bunden med fokus på affiliate? 

Hej Marcus,

Jeg har ingen klager fået fra mine udbydere, da de er informeret inden jeg startede :-)
Facebook har intet sagt, jeg ville da også undre mig hvis de kun sagde noget til mig?
Det nemlig den med publikummet.. Jeg mangler en måde at ramme det rigtige publikum...

Jeg har skam hjemmesider.. Jeg kan bare godt lide at teste nye ting og prøve meget af, så jeg kan lidt af hvert.

Mvh Christoffer 

Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 98
Fra  Gibbers Skrevet kl. 03:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det du skal gøre er at finde ud af hvad der er "oppe" lige nu og tænke kreativt og et skridt fremad.
Da app'en Shapchat udkom oprettede jeg en side som hed Snapchat Danmark. Den fik hurtigt over 20.000 likes fordi det var så populært på det tidspunkt. Mit forslag ville være at vente til der udkom en ny "dille" som mange unge er vilde med :)

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 03:40

Nikolaj Nielsen:

Det du skal gøre er at finde ud af hvad der er "oppe" lige nu og tænke kreativt og et skridt fremad.
Da app'en Shapchat udkom oprettede jeg en side som hed Snapchat Danmark. Den fik hurtigt over 20.000 likes fordi det var så populært på det tidspunkt. Mit forslag ville være at vente til der udkom en ny "dille" som mange unge er vilde med :)

Tak for dit svar Nikolaj.

Så man skulle have lavet en "Ronni Garner" (eller hvad han nu hedder) side!

Det nåede jeg ikke.. så må jeg jo finde på at finde på noget inden andre finder ud af det en dille.. eller? :D

Hehe.. Nå, så må jeg jo bare tænke kreativt hver dag ;-)

-

Angående din side
Nice nok ;-)!!

Den er stadig aktiv med brugere kan jeg se, du dog ikke aktiv på den, hvorfor? :-)

Jeg siger tak for at du lige clearet det for mig, at man skal være nytænkende :-)!!

Mvh 

Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 98
Fra  Gibbers Skrevet kl. 03:45

Mange som f.eks Mikkels blog og Ronni Garner er ofte heldige at det går så viralt.

- Det er ikke min side som ligger online på facebook pt. Min blev fjernet af facebook pga. for mange anmeldelser mod siden, da jeg skrev at man kunne indsende sjove/pinlige billeder af ens venner, så ville jeg slå det op på siden. Fandt ud af, at mange anmeldte billederne også blev den lukket :)

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 08:21

Det lyder umiddelbart som meget arbejde for ikke særlig stor indtjening. Desuden synes jeg det giver mening at folk hopper fra når der kommer affiliate links, da deres forventninger er nogle andre til dig, når du indtil da bare har været den seje/sjove/informerende Facebook-side der nu pludselig vil sælge dem ting.

Jeg er godt klar over at det kan virke, men hvis jeg skulle lave noget lignende, ville jeg udtænke al content og hele konceptet inden, sådan at man f.eks. begynder med at skabe noget buzz om det produkt du vil sælge med updates en måned/14 dage/en uge før du linker til det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 156
Fra  Siino Skrevet kl. 09:02

Det kan sagtens lade sig gøre, hvis du gør det rigtigt. Jeg er ikke klar over hvad du gør nu, men det lyder som om du gør noget helt forkert.

Jeg har bl.a. en side på facebook, hvor jeg poster danske konkurrence via EuroAds. Hele siden er opbygget omkring disse konkurrencer/surveys, så mine fans ved udmærket, hvad de kan forvente. Jeg mister ingen likes, derimod vælter det nærmest ind for tiden.

Jeg laver nogle gode og professionelle billedopslag, hvor jeg i teksten gør opmærksom på hvad folk kan forvente; At konkurrencen er udbudt af FirmaX, at de tilmelder sig TingX og at de skal udfylde en survey eller lignende for at deltage i KonkurrenceX. Mine likes engagerer sig i mine opslag, deler dem, liker dem, kommenterer dem.. Vigtigst af alt gennemfører de mine konkurrencer og surveys.

Da jeg lavede siden sørgede jeg med det samme for at være 100% gennemsigtig. Jeg skriver ALLE betingelser ned, og hvad de kan forvente.

Held og lykke med din affiliateside.

Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 09:13

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 10:01

Hvad for en sidde har du på facebook ?