Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redshop eller Prestashop

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Sønderjylland
Tilmeldt 31. Jul 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skal til at lave en større webportal hvor der bl.a. skal indgå en webshop som en del af portalen. Vi har god erfaring med Joomla 2,5 og er ikke oveni vild med Joomla 3.0, men vil gerne udnytte responsive design.

Hele portalen vil vi gerne lave i Joomla, men hvad skal vi vælge til webshop delen? Redshop er et webshop modul til Joomla, men vi kan læse at de fleste vælger Prestashop fremfor Redshop som jo faktisk er dansk og tilpasset det danske marked, eller hvordan?

Hvad bør vi vælge til shop delen, hvis den skal passe ind i resten af portalen og vise hovedmenuen for oven?

På forhånd 1000 tak.

B2Media

Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 334
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 15:35

Min anbefaling er at blive på Joomla 2.5 - jeg skriver lidt om det her: http://www.joomlakonsulenten.dk/blog/51-skal-du-opgradere-fra-joomla-2-5-til-3-0 

Om det er redSHOP eller Virtuemart eller en anden shop komme både lidt an på "religion" og hvilken løsning, der er behov for. redSHOP er dansk, men ikke mig bekendt udviklet og tilpasset det danske marked. Det kan redCOMPONENT sikkert fortælle mere om, når de en gang dukker op i denne tråd. ;o)

Min anbefaling vil være Virtuemart, hvis I vil blive i Joomla miljøet. Hvis I ønsker en standalone løsning, så skal i vælge Prestashop, Magento, Opencart eller hvad de nu hedder.

Fra Sønderjylland
Tilmeldt 31. Jul 13
Skrevet kl. 15:45

Tak for svar, men hvad med responsive problematikken?? Det dur jo ikke at have en webshop der ikke er mobilt nu om dage! :)

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 15:47

Hej B2Media,

Jeg vil anbefale dig som minimum at læse denne artikel inden du tager din beslutning. Mest af alt fordi så kender du til nogle af de ting du skal kigge efter inden du vælger din platform.

Held og lykke med portalen!

Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 15:54

I kan vælge at købe en færdig template, som er optimeret til Virtuemart og responsive. Der findes flere responsive templates. Virtuemart kan også være responsive.

Du kan se et eksempel her:  http://demo.smartaddons.com/#sj-fashion-store 

Fra Sønderjylland
Tilmeldt 31. Jul 13
Skrevet kl. 15:58

Tak for dit svar, Patrik. En super god artikel du der har skrevet!

Umiddelbart tiltaler Prestashop mig mest, også efter at have læst din artikel, men jeg ved bare ikke hvordan jeg så skal integrere den webshop i resten af den webportal som vi skal lave i Joomla?! Shop delen skal gerne se nogenlunde ud som resten af portalen og skal have samme hovedmenu foroven.

Så jeg er vel tvunget til at vælge en Joomla webshop plugin som Redshop eller Virtuemart, men så ryger responsiveness :( ?!?

Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 16:04

Virtuemart kan gøres responsive.

Fra Sønderjylland
Tilmeldt 31. Jul 13
Skrevet kl. 16:09

Ja det ser lækkert ud det template, men kræver den så ikke Joomla 3.0 for at være responsive??

Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 16:13

Nej, repsonsivitet er ikke betinget af Joomla version Du kan også lave en HTML-kodet hjemmeside responsive. Musikken sker primært i CSS-koderne plus noget andet... ;o)

Tilmeldt 12. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:54

Hej,

Jeg arbejder som projektkonsulent for firmaet redWEB. Det er os som har udviklet redSHOP og samtlige udvidelser hertil. Jeg vil gerne tage en uforpligtende snak med dig omkring dine krav og ønsker og komme med et tilbud på det du søger. Vi arbejder på timebasis, hvorfor vores løsninger er meget gennemskuelige. Vi har lavet nogle af de mest teknisk komplicerede løsninger for bl.a. Mærsk, Boxit, KMD, Radiometer, Sol og APPlus. Vi laver dog også gerne mindre- og mere ligetil løsninger alt afhængig af vores kunders behov. Hvis du vil vide mere kan du sende mig en mail på jpt@redweb.dk eller hoppe forbi vores site og læse mere på www.redweb.dk

Du kan læse mere om hvad vores kunder synes om os her http://www.trustpilot.dk/review/www.redweb.dk
Jeg håber at høre fra dig, med venlig hilsen

Jesper Post Tønder

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)