Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan genopliver man sin forretning?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg ved ikke helt, hvor dette indlæg bør placeres, for synes egentlig ikke emnet er så "hyggeligt", men det passer heller ikke rigtig ind andre steder :/

sagen er den, at jeg har drevet virksomhed i 18 måneder med god succes, mange faste og glade kunder og en udemærket omsætning. Efter 18 måneder sker der nogle ret alvorlige ting i mit privatliv, der tager en masse tid, energi og især overskud, og jeg bliver pludselig nødt til at melde fra på flere ellers interessante opgaver, og det koster selvfølgelig både kunder og indtjening. "Krisen" varer i godt 5 måneder og desværre bliver jeg i samme periode ramt af nogle tekniske vanskeligheder - især en mailudbyders serverskifte giver en del problemer, og jeg var ikke hurtig nok til at opdage og finde en løsning på de problemer. Produkterne, jeg har leveret i perioden har dog på ingen måde været dårlige - der har bare været tid til færre, og leveringstiden blev lidt for svingende.

Nu har jeg så endelig fået løst de udfordringer, der slog mig ud af kurs, og er klar til virkelig at give den en skalle - men nu er mine faste kunder logisk nok forsvundet, og jeg skal til at starte helt forfra. Og det er her jeg har brug for hjælp. Bør jeg "genoplive" min forretning fra før - evt med nogle gode tilbud til nye kunder eller bør jeg starte helt forfra med nyt firmanavn osv?

Håber på konstruktive råd :)

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:50

Hvis du mener, at dit navn ikke har taget skade i de sidste 5 måneder så skal du da beholde dit virksomhedsnavn. Ud fra det du skriver, så ser jeg ingen grund til at du ikke blot fortsætter derfra hvor du slap og så giver den gas igen.

Hvis dine tidligere kunder har været tilfredse med dit produkt, så synes jeg du skal ringe til dem og sige, at du nu er klar på at hjælpe dem og gerne vil have dem som kunder igen, hvorfor du tilbyder dem en ekstra god pris ved første køb. Og derefter skal du selvfølgelig ud og jagte nye kunder.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Horsens
Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 58
Fra  Mødebook.dk Skrevet kl. 14:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Majbritt.

Du kunne evt. starte med at ringe til alle dine tidligere kunder, og kombinerer det med kold kanvas. Så du får vedligeholdt dine tidligere kontakter + at du får kontakt til nogle nye potentielle kunder. Jeg syntes det virker super godt at ringe ud og høre hvordan det går og om man evt. må sende lidt materiale. Og så følge den op en uge senere evt. 

Mvh 

Tim C

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 14:16

Tak for svar - det er meget brugbart.

Om mit navn har lidt skade, er ikke helt umuligt - jeg kan ikke udelukke, at der er en mail jeg har glemt at besvare, da det hele ramlede sammen - og det er også muligt at en kunde er blevet træt af mig, da jeg havde problemer med mailserveren, men jeg tænker, at selvom jeg skifter firmanavn er jeg jo stadig mig....så tror jeg følger jeres råd og beholder navnet og går i gang med at ringe kold kanvas :)

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 14:28

Hej Majbritt,

Alle kan komme ud i situationer, hvor man ikke kan overskue noget og det har folk forståelse for, så det synes jeg du skal nævne for dem når du snakker med dem. Så ved de i hvert fald, at du ikke har leveret fordi du ikke kunne eller gad, men grundet private omstændigheder. Men nu er du tilbage for 120% og klar til at hjælpe dem endnu engang.

Held og lykke med det hele.

Synes det er flot af dig, at du frygtløst vender tilbage til din virksomhed - mange ville formentlig blot lykke biksen og finde sig et 9-16 job uden stress!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 14:36

Det er sjovt du nævner det, Kenn - for jeg har godt nok overvejet det - altså det med 9-16-jobbet - men tænk hvis jeg så vågner op om et halvt år og opdager, at jeg bruger mit liv på noget, jeg slet ikke brænder for......så jeg er nødt til at gå den usikre vej igen :)

Endnu engang tusind tak for input :)

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 15:01

Hvis du kontakter dine tidligere kunder og forklarer situation, tror jeg du vinder respekt hos dem, og så tror jeg faktisk at de nok skal vende tilbage. Alle kan komme i en situation, hvor man ikke længere har kontrol over det der foregår. Jeg synes bestemt ikke du skal skifte firmanavn, og som du selv er inde på, så er du jo stadigvæk dig. Op på hesten igen, og lav det du brænder for, og som du har haft succes med, og helt forfra starter du ikke, du har da tilegnet dig en del erfaring i den tid du har drevet firma. Yes

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 15:39

Du må IKKE skifte navn. Det vil virke for underligt, som om at nyt navn og bussen kører uden problemer igen. Tag tyren ved hornene, ring til 5-10 af dine "bedste" kunder og forslå et møde.

Forklar kort hvad problemet skyldes ,men ikke for meget "vand ud af ørene" Meld klart ud at du er ked a af have mistet dem som kunde og har ledig kapacitet lige nu (Brug evt. noget rabat som lokkemad)

Efter samtalen sender du en mail med Tak for et godt møde bla bla ......

Så hold kunderne til ilden og følge dem op.

Du ved helt sikkert alt det her, men en gang imellem skal vi blot bekræftes i at vi gør det rigtige :-)

Mvh Kim

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 16:17

Jeg er helt enig i, at hvis du skifter navn, vil det udsende et forkert signal, som om du prøver at "narre" nogen, selvom det ikke er tilfældet. 

Som andre også skriver, bare fat om knoglen og send budskabet ud i verden, at nu er du sgu klar igen, så de skal bare bestille ;) Der kan sagtens være røget et par stykker i svinget, men pyt nu med det. Hvor der handles, der spildes.. eller noget ;) Se fremad, og tænk på det som en ny opstart -nu med en helt masse erfaringer som du ikke havde, første gang du startede op! 

Held og lykke!

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej Majbritt.

Tak for et godt og åbent indlæg.

Det er bare med at komme op på hesten igen. Skype-Smile

Tekniske udfordringer er til for at blive løst. Godt at høre, at du er kommet på banen igen.

Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til de kunder, du før havde et godt samarbejde med.

Og også til de potentielle kunder, du måtte have haft en indledende kontakt til.

Du behøver efter min mening ikke udpensle overfor dem, hvad der har bragt dig - midlertidigt - ud af kurs.

Men giv den hele armen med at overbevise dem om, at du nu er på rette kurs igen.

Skulle du stadig have tekniske udfordringer med mailhosting eller lignende, så giv mig et praj. Jeg vil gerne forsøge at hjælpe.

Som sagt.. Op på hesten igen og ud over markerne! 

Tro mig. Der er masser af potentielle kunder, der efterspørger tekstforfattere med ydelser i den solide ende.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)