Jeg ved ikke helt, hvor dette indlæg bør placeres, for synes egentlig ikke emnet er så "hyggeligt", men det passer heller ikke rigtig ind andre steder :/ sagen er den, at jeg har drevet virksomhed i 18 måneder med god succes, mange faste og glade kunder og en udemærket omsætning. Efter 18 måneder sker der nogle ret alvorlige ting i mit privatliv, der tager en masse tid, energi og især overskud, og jeg bliver pludselig nødt til at melde fra på flere ellers interessante opgaver, og det koster selvfølgelig både kunder og indtjening. "Krisen" varer i godt 5 måneder og desværre bliver jeg i samme periode ramt af nogle tekniske vanskeligheder - især en mailudbyders serverskifte giver en del problemer, og jeg var ikke hurtig nok til at opdage og finde en løsning på de problemer. Produkterne, jeg har leveret i perioden har dog på ingen måde været dårlige - der har bare været tid til færre, og leveringstiden blev lidt for svingende. Nu har jeg så endelig fået løst de udfordringer, der slog mig ud af kurs, og er klar til virkelig at give den en skalle - men nu er mine faste kunder logisk nok forsvundet, og jeg skal til at starte helt forfra. Og det er her jeg har brug for hjælp. Bør jeg "genoplive" min forretning fra før - evt med nogle gode tilbud til nye kunder eller bør jeg starte helt forfra med nyt firmanavn osv? Håber på konstruktive råd :) |
Hvis du mener, at dit navn ikke har taget skade i de sidste 5 måneder så skal du da beholde dit virksomhedsnavn. Ud fra det du skriver, så ser jeg ingen grund til at du ikke blot fortsætter derfra hvor du slap og så giver den gas igen.
Hvis dine tidligere kunder har været tilfredse med dit produkt, så synes jeg du skal ringe til dem og sige, at du nu er klar på at hjælpe dem og gerne vil have dem som kunder igen, hvorfor du tilbyder dem en ekstra god pris ved første køb. Og derefter skal du selvfølgelig ud og jagte nye kunder.