Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg nøjes med 1 CVR nummer til flere virksomheder?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus N
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej der ude,

Mine kompetencer ligger indenfor musik og økonomi, og derfor har jeg flere forskellige virksomheder indenfor de to områder. Der er ikke noget af det der skaber så stort overskud at jeg har råd til at gå væk fra enkeltmandsvirksomhed og over i APS endnu. For 1,5 år siden ringer jeg til skat og spørger dem, om jeg skulle have mere end 1 CVR nummer såfremt jeg havde flere "virksomheder/fagområder".

Damen i telefonen forsikrede mig om at det var SKAT lodret ligeglade med, såfremt jeg bare betalte min skat for alt hvad jeg tjente i de to virksomheder. Okay, fint nok. Men jeg bliver ved med at få nye idéer, og udvide. 

Jeg har 3 "virksomheder":

U&I Marketing - sælger markedsanalyser.

Wet'n'dirty Records - sælger musik via iTunes osv.

Air Management - Udlejning af djs med 3 ansatte.

Da jeg fik mit CVR nummer var det med U&I Marketing, som jeg på daværende tidspunkt regnede med skulle stå for størstedelen af omsætningen. Det skal dog til at ændre sig nu, da Air Management hver måned omsætter for hvad U&I i gennemsnit omsatte for, hvert kvartal i 2012. 

Har jeg noget at være urolig for - og når jeg laver kontrakter med kunder og leverandører, hvilket "navn" bør jeg så gøre det i? Indtil videre har jeg gjort alt i U&I Marketing regi, da det er den virksomhed der står i CVR registeret.

VH

Mike

Fra Slagelse
Tilmeldt 24. May 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Chill Innovation A/S Skrevet kl. 14:41

Hej Mike

Din virksomhed kan faktisk godt have flere navne, såkaldte Binavne. Kald evt. hovedvirksomheden Mike Gruppen og så de andre som binavne :-)

Du kan også have tilknyttet flere branchekoder, så du dermed kan dække alle dine områder.
Kan have betydning for leverandøreraftaler, forsikringer osv. 

Sidst men ikke mindst, så er der nu åbnet op for Iværksætterselskab (IVS). I grove træk minder det om et ApS, men hvor man ikke kan stille den påkrævet startkapital. Uden lige at kende alle detaljer mener jeg, at man så blot her er forpligtet til at opspare 25% af overskudet hvert år op til de ellers krævet 50.000 i selskabskapital. Fordelen er som med ApS, at man så har begrænset personlig økonomisk hæftelse.

/ Kim
Chill Innovation  -  www.chill-innovation.com  -  Nordiske Tech Produkter!

Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 111
Fra  BCB Business I/S Skrevet kl. 14:49

Hej MikeRiess.

Som udgangspunkt, ja :)

Men da det lader til at nogle af dine "virksomheder" er forholdsvis store, vil jeg råde dig til at lave separate CPR-numre.

/Hilsen Anders Toft Braun

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:12

du skal bare registrere alle de forskellige brancher for dit CVR inde på virk.dk
Derudover kan du ha flere navne der beskriver det du laver, bare du har dit CVR tydeligt på alt
Du kan i en del regnskabsprogrammer som summa køre afd regnskab så det er superlet at se hvad der giver hvad i indtjening, og alligevel bare ha ET regnskab til skat
IVS er der ikke åbnet for, det sker ved bekendtgørelse, formentlig fra efterår i år - vinter til ind i 2014 - der kendes ikke en dato.
Der er for og bagdele, også i forhold til ApS - læs mere her:
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20

Cookie - John Hannover:
bare du har dit CVR tydeligt på alt

Enig i at der godt kan skrives "brands" på en faktura - men foruden CVRnr skal det navn fremgå som man er registreret under i CVR.

Det er blandt andet stort set den eneste måde andre kan kontrollere en registrering eller kreditvurdere på baggrund af.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enig Henrik - og det forklarede jeg ikke fint nok. CVR nummer tydeligt på - og det navn som du er registreret under på alt - men gerne et BRAND - EL-MANDEN på eller SEO SMEDEN osv

vh

Fra Aarhus N
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 11:54

Hej Alle,

Tak for svarene.

Jeg kører i forvejen et funktionsopdelt regnskab, så jeg kan se hvad der er flest penge i. Nogle ting tjener man ikke det store på, men når de interesserer én og behøver man jo ikke at give op, så længe det ikke skaber underskud

For fremtiden har jeg U&I Marketing, og så det andet "brand" med på fakturaen foruden CVR nummer.

Så tak for alle jeres svar, det opklarede en del.

Vh

Mike

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)