Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

virksomhedskonto

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

jeg har i sidste uge forespurgt i min bank, om jeg kan få oprettet virksomhedskonto hos dem. Deres svar er følgende:

Hej Lars

For at oprette en erhvervskonto til dig, skal vi bede om at få
tilsendt følgende papirer fra dig:

- Registreringsbevis fra SKAT / udskrift fra Erhvervs- og
Selskabsstyrelsen for virksomheden med oplysning om CVR. nr.

- Ejerfortegnelse med oplysning om navn, adresse og CPR.nr. på
indehaver/ne

- Uddybende beskrivelse af aktiviteten i virksomheden

- Forventet kontoomsætning på årsbasis

Du skal være OBS på at der på erhvervskontoen vil være et årligt
gebyr på kr. 3.000.

Det jeg bider mærke i er, at det skulle koste 3000 kroner. Er det en standardpris på et årligt gebyr?

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Hvad bank har du?

Jeg har lige oprettet erhvervskonto i min bank (danske bank) og jeg har ikke set, hørt eller fået beskrevet et gebyr på 3000.

Men dog har jeg fået af vid af min revisor, at det mest optimale vil være at have en seperat konto på min privat da jeg kører enkeltmandsvirksomhed og dette vil give mig flere renter og det vil erhvervskontoen ikke gøre.

Mvh Mark

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

nej der findes ikke et standard gebyr, men mange banker tager et gebyr da de intet har ud af en alm erhvervskonto - som ikke har ex dyre lån knyttet til sig. Beløbet er ikke helt skævt i forhold til hvad mybanker mener det koster en bank at drive en erhvervskonto, og de får pt 0 kr i nationalbanken for dit indestående
Når alt det er sagt, så findes der givet banker der ikke tager gebyr, specielt hvis man har et godt personligt engagement i den bank også så de kan tjene på gyngerne hvad de måske sætter til på karrusellerne

De papirer de kræver er lovkrav generelt set, så det er helt naturligt - det dels noget sikkerhed, dels omhandler det hvidvaskning af penge

Du skal regne med, at skulle skifte dit privat over i en anden bank hvis du skal prøve at finde en uden gebyr, men du kan da godt gå på DDB og sige, at du synes det er alt for meget og at du må overveje at skifte bank hvis det virkeligt er deres bedste bud - og så tage den derfra. Det kan så vise sig som en tom trussel, så du kunne tale med 3 andre banker inden, vise dem dit nuværende engagement med DDB og evt sidste årsopgørelse, og høre hvad de vil tilbyde dig - inden du kaster dig over din nuværende
Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg oprettede min cvr, fremviste jeg kun mit registreringsbevis.

Men det kan der sikkert være flere grunde til.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

der kan kun være en grund - din bank har sjusket lidt og ikke fulgt loven helt - eller i alle fald taget den let. De bør ikke oprette erhvervskonto, som jeg går ud fra du taler om, bare ved at se registreringsbevis og ikke andet.

Det er et krav, at de dels kan identificere dig som virksomhed (beviset) og at de forstår formålet med kontoen og har et første overblik over det forventede omfang af transaktioner. Det betyder, at mange banker kræver forretningsplan, budget og ja- cvr reg bevis (eller for nogen også sidste årsopgørelse som så er for at ha overblik over risiko osv)

Det kan jo også være din bank kender dig - og du har forklaret formål og bankmanden har valgt at tage noter og at det opfyldte kravene sådan som den bank har stillet dem op

Overordnet bør bankerne for at følge de øgede krav bede om en række oplysninger, som let kunne være forretningsplan og budget - men mange, specielt hvis de kender kunder godt - springer givet over, og det har jo generelt heller ikke konsekvens. Man skal bare ikke undre sig over, at de fleste stiller flere krav
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

tak for svaret. 

Lige et ekstra spørgsmål: den ejerfortegnelse, banken kræver, er der formkrav omkring dette eller er det bare med at skrive mine personlige data som eneste ejer og så var det det?

Til det andet indlæg (ikke John's), så er jeg på nuværende tidspunkt ikke interesseret i at afsløre, hvilken bank det er.

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

ejerfortegnelse - lyder som ejerbog og noget der findes i et ApS f.eks. Det har man ikke i en personlig virksomhed. Enten er din bankrådgiver lidt forvirret, eller du har et ApS eller måske del i I/S -
Hvis det er personlig virksomhed, så er CVR dokumentet klart nok for banken at du er ene ejer
Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en enkeltmandsvirksomhed - hvilket banken i øvrigt ikke ved på nuværende tidspunkt. Så han har nok bare kopieret en standard tekst ind. 

Endnu engang tak for hjælpen. 

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan man jo vurdere som man vil, men jeg er kendt i banken, dog ikke i den erhvervsmæssige del, men det kan jo snildt være at de har snakket med min privat rådgiver. 

Hvad angår forretningsplan og endvidere, så har det været fremlagt, dog igen ikke på den erhvervsmæssige del, da jeg startede op over min privatkonto. Så det kan jo snildt have været årsagen til, at de blot skulle have mit cvr og derfra kørte bussen uden problemer.

Men der er stor forskel på banker i alle forskellige formål, så det kan være en jungle... 

Fra Søborg
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 69
Fra  POS-Consult I/S Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

En ide omkring en bank i dagens Danmark på erhverssiden skulle være gratis er urealistisk, når du heller ikke privat har muligheden for dette. Nu er jeg i dag en glad og tilfreds kunde i Danske Bank som jeg betaler et mindre beløb for hvert kvartal, mener det omkring 500,-, men man får jo en reel rådgivning med i købet har en erfaren og dygtig bankrådgiver, og hvis jeg personligt skulle fakturerer en time var til 900 i timen, så mener bestemt det er penge der hver at ofre, samt det jo er en nødvendighed for din virksomhed.

De bedste hilsner
Kasper

Med Venlig Hilsen
Kasper Snedker Jørgensen

POS-CONSULT I/S - KORTPRODUKTION, BETALINGS- OG KANTINESYSTEMER - WWW.POS-CONSULT.DK

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)