Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny hjemmeside har snuppet det samme domæne som jeg bruger.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 228
Fra  Tjek Danmark Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Her til morgen finder jeg ud af at der faktisk er en hjemmeside der er ved at blive opbygget, som ligger helt op at mit eget domæne.

Jeg har www.Bedstemobil.dk der inden for den sidste måned er blevet lanceret. Jeg søger på google for at finde mine placeringer, men finder i stedet en der er i gang med at opbygge en hjemmeside der hedder Bedstemobil.btlc. dk

Jeg ser helst ikke at der er andre der benytter samme domænenavn da det kan skade min forretning.

Hvad er jeres råd i denne situation?

På forhånd tak.

De bedste hilsner Lasse

Find oplevelser, spisesteder, ferieophold og rejsebureauer i Danmark. Tjek alle oplevelserne her Oplevelser

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 10:38

Hej Lasse...

Så vidt jeg lige hurtigt kan se er det et subdomæne han benytter, og siden ser ud til at være ren affiliate betinget, så den er nok allered 100 procent som den bliver i fremtiden, har du rettigheder til bedstemobil på nogen måde? Hvis ikke så tror jeg faktisk han er i sin fulde ret til at lave et subdomæne på denne måde, kan i hvert fald ikke se hvorfor, du må vel bare outranke ham i Google, tror mange affiliate webmastere benytter sig af disse metoder, om ikke på subdomæner, så med mapper http://www.xdxdx.dk/bedstemobil/ som jo stort set er det samme...

Men håber da der er nogen herinde som ved det i detaljer, kunne være ret sjovt at få sat helt på plads, for har nemlig selv benyttet subdomæner, netop af den simple grund at få selve keyword med i URL'en..

Hilsen johnny

Fra Haderslev
Tilmeldt 26. Jul 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Express-sites Skrevet kl. 10:39

Hej Lasse.

Der er ikke særlig meget at gøre hvis de bruger sammedomæne.underdomæne.com/dk/etc.

Du kan evt prøve at kontakte dem men tror ikke det vil hjælpe.

Freelance Web Design. www.express-sites.com

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 10:47

Lasse:

Jeg ser helst ikke at der er andre der benytter samme domænenavn da det kan skade min forretning.

Hvad er jeres råd i denne situation?

At du sørger for at begrænse skaderne ved ikke at lade de mest åbenlyse konkurrencemæssige tiltag være pivåbne. Du kan blive outranket på mindre end 1 uge via bedstemobil.com og lidt effektiv SEO

Fra Haderslev
Tilmeldt 26. Jul 13
Fra  Express-sites Skrevet kl. 10:50

Altomargan.dk - Jan:

At du sørger for at begrænse skaderne ved ikke at lade de mest åbenlyse konkurrencemæssige tiltag være pivåbne. Du kan blive outranket på mindre end 1 uge via bedstemobil.com og lidt effektiv SEO

Har lige prøvet at google 'Bedstemobil' (Ingen quotes), det andet firmas SEO må være bedre for den kom højere op på listen

Tilmeldt 2. Oct 11
Fra  Tjek Danmark Skrevet kl. 10:51

Ærgeligt at der ikke er det store at gøre i denne forbindelse. Jeg prøver at skrive til ham. 

I må have tak for jeres brugbare svar!

Find oplevelser, spisesteder, ferieophold og rejsebureauer i Danmark. Tjek alle oplevelserne her Oplevelser

Fra Haderslev
Tilmeldt 26. Jul 13
Fra  Express-sites Skrevet kl. 10:53

Så lidt :)

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 10:56

Lige en ting mere Lasse...

Det er jo sådan affiliate webmastere arbejder, finder et keyword som her: bedste mobil (210 søgninger om måneden) også laver de hjemmesider som de forsøger at få til tops i Google og hente nogen af disse besøgende.

Vil næsten æde min gamle hat på at vedkommende aldrig nogensinde har hørt om din side, eller har lavet denne side for at narre/snyde/stjæle fra dig, den er med garanti blot lavet for at tjene penge på affiliate, retfærdigt eller ej, så fungerer internettet altså således.

Men som AltOmArgan også skriver, så burde du relativt let kunne outranke dem da du har EMD'et, det kommer nok helt af sig selv med tiden....

Hilsen Johnny

Tilmeldt 2. Oct 11
Fra  Tjek Danmark Skrevet kl. 11:08

Ja, det tror jeg du har helt ret i Johnny.

Jeg vil arbejde videre med linkbuilding, SEO og de andre muligheder der er for at opnå højere placeringer.

Hvad kan det gøre ved min hjemmeside i givet fald at jeg også køber domænet Bedstemobil.com?

Kan jeg opnå højere placeringer pga. jeg så har 2 ens domænenavne der linker til en og samme side eller hvordan fungerer det?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:25

Du kan intet gøre, da der er tale om et subdomæne, og det krænker ikke noget varemærke eller lignende...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)