Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervkonto / Nemkonto i personligejet virksomhed

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. Mar 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære ALLE AMINOER!

Jeg har det problem at jeg har 2 forskellige banker, 1 til erhv og 1 til privat. men har nu lukket min erhv. i min anden bank, og SKAL derfor have en ny nemkonto til min personligejet virksomhed
Kan min Personligejet virksomhed få en min virksomhednemkonto på min normale nem/løn konti ?.

Det vil sige at min løn konto vil fungere som både nemkonto , privat og nemkonto erhverv..all in one.....

Men kan det overhovedet lade sig gøre? 

Hvad er jeres erfaringer´?

mange søndaglige hilsner

Villan pedersen

Fra Maha Sarakham - Thailand
Tilmeldt 12. Nov 11
Indlæg ialt: 38
Fra  From Regnskab Skrevet kl. 09:11

Hej

Ifølge www.nemkonto.dk

Kan min virksomheds og personlige NemKonto være den samme?
Ja, der er ingen krav om, at man skal eje sin NemKonto. Det betyder, at din virksomheds NemKonto ikke behøver at være registreret som en virksomhedskonto, men kan være privatejet.

Du kan ændre det inde under www.nemkonto.dk.

Om det så er klogt ift, bogføringen mv. er en anden sag. 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 09:38

Bemærk dog at anvender du viirksomhedsordningen til beskatning, så skal konti være separate, altså må din alm lønkonto ikke også være virksomheskonto (adskillelse af privat og virksomhed).

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 6. Mar 12
Skrevet kl. 10:14

tak for svar

det var nu os som midl. løsning, det skul gerne munde ud i en seperat erhv. konto. 

men erv. konti er ikke bare sådan at oprette :) så en ting ad gangen

Tilmeldt 6. Mar 12
Skrevet kl. 10:15

fåck det , har aldrig kunne finde ud af at adskille privat og erhv. alligevel ;) 

Fra Maha Sarakham - Thailand
Tilmeldt 12. Nov 11
Indlæg ialt: 38
Fra  From Regnskab Skrevet kl. 10:26

Enig i at det er mest praktisk med 2 bankkonti når man har en virksomhed uanset om virksomhedsordningen anvendes eller ej.

Jeg mener dog også du kan holde den private og virksomhedens økonomi adskilt - som er en klar betingelse for at anvende VSO - ved at oprette en mellemregningskonto i bogholderiet til at styre dette. Det kan du gøre i den periode hvor du ikke har en separat bankkonto til din virksomhed. 

Tilmeldt 6. Mar 12
Skrevet kl. 10:29

tak for svar igen

men gør ikke brug af VSO eller anden regnskabs - overskuds - ordning. 

jeg sælger uden moms og laver aldrig "overskud" alligevel :) 

- hvis jeg får overskud i min virksomhed, har jeg gjort en fejl.............  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

VillanP:

gør ikke brug af VSO eller anden regnskabs - overskuds - ordning. 

jeg sælger uden moms og laver aldrig "overskud" alligevel :) 

- hvis jeg får overskud i min virksomhed, har jeg gjort en fejl.............

Går ud fra du mener skattemæssigt - men synes nu det lyder lidt underligt og farligt. Sælger uden moms - ja enten må det jo være under 50.000 kr omsætning på 12 lbd mdr - eller en momsfri ydelse - ellers gir det ikke så meget mening, og er det under 50.000 på 12 mdr så er det vel ikke så farligt at køre det over privatkonto.

Den med at du tidl. skrev du alligevel ikke kan holde privat og virksomhed adskilt (fåck det , har aldrig kunne finde ud af at adskille privat og erhv. alligevel ;), er ikke så farligt hvis du i det mindste kan holde dit regnskab korrekt, så du ikke får bøvl med skat, og det synes jeg din små skriv kunne rejse tvivl om. Det synes jeg skulle være en overvejelse værd for dig, da det ville være surt pludseligt at være taget ud til kontrol - med dine manglende overskud - og enten beskrevet som hobby uden underskudsfradrag eller få forkastet regnskabet og sat i en skat du ikke kan overskue - Du ville ikke være den første

Just my 5 penny - god vind med det i alle fald - John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Mar 12
Skrevet kl. 16:54

hej john tak for din tid

jeg sælger kun til lande uden for EU, så nej har ingen salgsmoms :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:14

VillanP:
jeg sælger kun til lande uden for EU, så nej har ingen salgsmoms :)

det har du ikke - men du skal jo - forudsat du sælger for over 50.000 kr på 12 måneder i træk (eller kan forudse at komme til det) være momsregistreret og  indberette til moms og for varer være eksport registreret (det ved jeg ikke om du skal for ydelser) - men du skal jo garanteret indberette det momsmæssigt - som værdien af salg af ydelser til uden for EU - gruppe C - så momsindberetning har du klart pligt til

Om du har købsmoms skal det jo også indberettes men det er jo muligt du slet ikke køber momspligtige varer eller sælger for tydeligt under 50 t på 12 måneder og ikke har risiko for at komme over det.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)