Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virkesomhed til studerne

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København N
Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle aminoer håber i kan hjælpe mig, jeg har startet en virksomhed, som er et I/S selskab, da jeg er på SU må jeg kun tjene 108.000 om året, ellers skal jeg betale min SU tilbage. Jeg har her fornyligt underskrevet et partnerskab, med en anden virksomhed, hvor vi har skabt en rigtigt god forrenting. Problemet er at vi kommer til at overskride de 108.000 kr og kommer til at betale en masse penge tilbage i skat. Da jeg er i gang med mit studie har jeg desværre ikke tid, til at arbejde Brandet op så jeg kan leve af det endnu.  Har desværre heller ikke råd til at lave et APS eller et A/S selskab, hvor jeg kan lade pengene blive i firma.

Har snakket med en næsvis og arrogant medarbejder fra skat, da jeg prøvede og danne mig et overblik over situtationen , og medarbejderne gad ikke rigtigt at hjælpe mig.

Da det er et I/S selskab jeg har lavet, stifter jeg selv for penge, og går ind under min personlig indtjening, og selv om jeg lader pengene stå i virksomheden uden at bruge dem til privat brug, vil jeg stadigvæk blive bonget for dem.

Hvis der er en som har en god ide eller erfaring med dette må i meget gerne hjælpe mig.

Med venlig hilsen Tobias Rasmussen 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:20

Overvej et ApS :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 21:33

Jacob:
Overvej et ApS :-)

Trådstarter skriver: "Har desværre heller ikke råd til at lave et APS eller et A/S selskab, hvor jeg kan lade pengene blive i firma".

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:38

Tobias:
Hvis der er en som har en god ide eller erfaring med dette må i meget gerne hjælpe mig.

Spørgsmålet bliver stillet stort set dagligt på Amino. Løsningen er at bruge Virksomhedsskatteordningen og spare dit "overskud" op der.  Der er 100 vis af tråde om dette emne på Amino.

/Henrik

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 21:40

Nå du når 108.000 kr i indtægt, så kan du overføre alt derover til pension. Det vil blive beskattet, men ikke indgå som en del af din indkomst.

Jeg ved godt, at du så ikke kan bruge pengene før du går på pension, men det er en god måde at starte en privat pensionsopsparing. Du kan godt trække pengene ud før tid, men så skal du betale 60% af hele beløbet!

Det er i hvert fald en måde du kan gøre det på.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:47
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)