Husk at jeg taler ikke kun om side 1, men om de første 3 sider.
Nå ja så er det rigtigt. Sådan kommer det også op for mig. Din hjemmeside kommer op som det første, er det ikke det vigtigste? Google differentierer jo ikke efter brands/virksomheder eller hvad man vil kalde det, men hjemmesider og TrustPilot har jo hjemmesider på alle mulige sprog. Desuden er TrustPilot en stor online virksomhed med mange besøgende, og den rangerer rigtigt højt på Google, og det er der sådan set ikke noget at gøre ved (medmindre du vil prøve at udkonkurrere dem ;)). Mig bekendt er der ikke noget ulovligt i det, og tror ikke det vil kunne anses som SPAM. Det er da efter min mening også positivt for dig at TrustPilot kommer frem - det vækker efter min mening troværdighed.
Mht. til at oprette din hjemmeside med .ro/.no osv., så ja de ville også kunne komme på Google på samme måde som TrustPilot, hvis de var ordentligt SEO-optimeret.
Jeg er skam også glad for at fremvise trustpilot, med de gode anmeldelser der er pt. Håber naturligvis det forsætte sådan.
Min anke er, at der er flere sider med samme indhold, hvilket jeg eller andre ikke får noget ud af. Kun trustpilot. Deres firma bliver mere synligt. Det er der jeg mener "spam" kommer ind, da indholdet er det samme.
Personligt har jeg kun brug for EN trustpilot, og gerne som nummer 2 :) Har ikke brug for x antal trustpilot med samme indhold.
Jeg troede ikke Google var glade for kopierede indhold på flere sider, netop for at fylde så meget på Google som muligt.
Mon det betyder at jeg kan lave en side om angst, lave 15 forskellige sider med hver sit land og så fylde mere på Google??
Jeg troede ikke Google var glade for kopierede indhold på flere sider, netop for at fylde så meget på Google som muligt.
Nej det er også rigtigt, men Google betegner åbenbart ikke den samme side på et andet sprog og domæne som en kopi. Jeg tror kun Google slår ned på såkaldt duplicate content, altså hvor det bare er direkte kopieret på de forskellige domæner. Under alle omstændigheder, kan du ikke gøre noget ved at TrustPilot ligger hvor det gør på Google :)
Kim:
Mon det betyder at jeg kan lave en side om angst, lave 15 forskellige sider med hver sit land og så fylde mere på Google??
Jeg er ikke ekspert, men ja, det vil jeg tro. Det ville jo også være relevant, hvis du ville sælge dit produkt i de forskellige lande - det er nok sådan det ses med TrustPilot.
Jeg tror at du overvurderer antallet af folk der søger efter lige netop "angstekspert kim liljehult" - søger de efter dig, så vil hovedparten med stor sandsynlighed blot skrive "kim liljehult". Selvom at nogle ganske få skulle benytte denne søgestreng, så er det også yderst begrænset hvor mange der vil kigge på andet end side 1. For mig minder det derfor som om, at du gør et problem ud af noget der egentlig ikke er noget problem.
Nå, her kommer den SEO-mæssige forklaring. Grunden til at Trustpilot kan ranke som de gør på "angstekspert kim liljehult", er at konkurrencen på netop den søgestreng er utrolig lille. Da alle de forskellige Trustpilot domæner har godt med trust, samtidig med at søgestrengen indgår i deres title, er det derfor helt naturligt at de vil ranke på netop den søgestreng.